Cum a ajuns CFR să trimită două trenuri în sensuri contrare pe aceeași linie

Două trenuri, unul de marfă și unul de călători, care veneau din sens opus pe aceeași linie s-au oprit unul în fața celuilalt. Cele două trenuri au fost dirijate pe aceeași linie între stațiile Drăgănești Olt și Fărcașele. Garniturile s-au oprit la timp, susține CFR SA, datorită mecanicilor de tren, care au trimis semnale luminoase unul spre altul.

Cum a ajuns CFR SA să trimită două trenuri în sensuri contrare pe aceeași linie, ca-n Grecia? Pe scurt, lipsa modernizării. Sistemele arhaice ale CFR cer un impiegat de mișcare în fiecare stație, dotată de obicei cu un „calculator” de generație zero, tehnologie bazată pe relee inventată în anii 1940-1950, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructura.

”Așadar oamenii sunt răspândiți peste tot în rețea, deci risc crescut de eroare umană. Sau ne pomenim cu defectarea unor electromagneți din secolul trecut care determină trecerea pe mod „manual”, predispus la greșeli și la (ne)înțelegeri telefonice.
Sistemele moderne permit operarea mai multor stații cu un singur dispecer, trimiterea „tren contra tren” fiind exclusă automat, iar poziția, direcția de deplasare și numărul trenului sunt vizibile pe ecran, ceea ce nu se întâmplă pe instalațiile actuale, depășite moral”, spun cei de la Pro Infrastructură.

De ce nu este modernizată o linie de primă importanță, ca București-Craiova? ”Nu mai sunt bani europeni fiindcă s-au pierdut miliarde de euro cu întârzieri de 4-10 ani pe sectoarele coridorului Curtici-Constanța. Finanțarea care ar fi trebuit să ajungă pe București-Craiova a fost cheltuită de proiectele de pe coridorul principal unde încă sunt întârziate 6 loturi de peste 300 km.
Așa cum arătăm mereu în comunicatele noastre, indiferent de constructor, proiectele de reconstrucție au întârzieri grobiene în special din cauza lipsei interesului politic. Vedeți politicieni pe calea ferată? Toți sunt pe autostrăzi”, susțin reprezentanții asociației.

De ce este închis un fir de circulație? ”În sfârșit s-au accesat niște fonduri europene pentru mentenanță prin PNRR. Teoretic, toată suprastructura (șina, traverse, prinderi) trebuie înlocuită periodic. Între stațiile Drăgănești-Olt și Fărcașele se execută doar cârpeli pe câte 2-3 km care în mod normal nu ar avea de ce să dureze mai mult de câteva săptămâni (hai, luni), dar aceste „Quick” Wins se târâie în România timp de doi ani de zile”, au mai afirmat reprezentanții Pro Infrastructură.

Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 5094 Articole
Author

25 de Comentarii

  1. Adica avem un presedinte care nici dupa 10 ani nu poate tine un discurs de un minut unor sportivi fara sa citeasca de pe o hartie…si vreti ca niste cfr-isti sa fie profesionisti si sa programeze in timp real niste curse????

  2. poza lui grindeanu. Ati avea curaj ca sa urcati intr-un tren condus de el?
    Dar intr-o tara condusa de unul ca el??

  3. @ părere,.Vezi la chinez sau la japonez, cine conduce o rețea feroviară,. Azi ești in sec 21, deci ai la dispoziție chiar și un AI.. Dar evident nu ajunge.. Mai trebuie să ai rețeaua potrivită, infrastructura la fel,. Deci de stai la anii 1939, clar nu știi decît să dai cu ciocanu in roțile trenului…

  4. cine e „victima-de-serviciu ? betivanul Grindeanu!
    cat s-a investit in „sageti” ca in Europa si cale ferata cu ajustare cu locomotive speciale de serviciu (macara,masurare nivel inclinatie,tasare,..) ? –> 0 lei ?
    betivani „la volan” betivani in minister!.. ce poate fi de mirat? bubuiti-va putorilor!

  5. Sincer și obiectiv, unde se mai fac cursuri de mecanici de locomotivă, acari și orice, cum se făcea înainte de 1989? Nu mai sunt profesioniști, nu se fac niciun fel de cursuri in Romania. Cum naiba, un cetățean care este angajat fara cursuri să conducă o locomotivă cu abur sau electrică? Asta e Romania educata și profesionalizată, marca plăvanul nesimțit din Romania.

  6. Nu va mai mirati de pomana ,cam asa arata Romania la ora actuala fara oameni foarte bine calificati,fara ministrii care sa stie sa conduca resortul respectiv,fara bani ca sa se poata investii in tot ce are nevoie tara ,in schimb facem inprumuturi si investim toti banii in armament ca sa cumparam si sa ajutam cit va fi nevoie Ukraina.Pt. romani si pt. tara noastra nu sint bani niciodata .

  7. Datorită profesioniștilor pe care ii avem angajați la CFR, tot sistemul e un dezastru de sus până jos.

  8. După ”revoluția” democratică a jefuitorilor, a apucat romînu la mașini și nu se sătura de ele.. Merge și la wc cu mașina in fundul grădinii..Dar au și moștenit borfașii o cale ferată in curs de electrificare și in condiții acceptabile.. Au preferat ”autostrada” căci acolo sunt banii populimii… ușor de furat..Insă din antichitate se știe care sunt modalitățile cele mai ieftine de transport.. E,.. romînu astea nu le știe,. poate pentru că nu are istorie..In Transilvania chiar in vremea interbelică exista o rețea feroviară normală și cu linie ingustă, punctuală, eficientă, care lega mai toate localitățile transilvane…evident din grija maghiarilor,. Romînii ?? Le-au furat și distrus, ca acu să se laude cu una sau două care au supravieuit și le zic ”mocănița”, de parcă ar fi concepție sau munca valahului puturos..

  9. Impiegați de mișcare pe banda rulanta si autorizări de către AFER superficiale. Pe timpuri aceste autorizări pe instalație se făceau de către o comisie compusa din sef gara, sef district SCB, electromecanic SCB

  10. Ministerul Transporturilor, o adunătură de incompetenți care vor numai drepturi fără obligații iar miniștrii după ’90 niște trădători!

  11. Romanul, este specializat, in criminologie, si fizica cuantica ..!!ptr CFR, trebuie adusi ” specialisti” din Asia ..!! Noi, n-avem timp de prostii..

  12. Așa-i când „structurile de decizie” sunt 90% din personal.Antică sau nu, calea ferată în se ține cu echipe de intervenție și întreținere plătite și aprovizionate bine și cu investiții, nu cu papagali de birou adormiți.

  13. Daca toti sunt prosti ca Grindeanu nu trebuie sa mire pe nimeni.
    Ei au grija sa faca regulamente de control a oamenilor ceea ce va duce la falimentul CFR

  14. CE MAI CAUTA GRINDEANU LA MINISTRUL TRANSPORTURILOR DUPA UN ASEMENEA EVENIMENT?
    DATI-L JOS, DEMITETI-L, CA NU ARE ONOAREA SA-SI DEA DEMISIA!
    MARS MA!

  15. Ăştia încă n-au afla că trenurile circulă pe şine şi nu pe şosele.Şi mai sunt şi macazurile care trimit trenurile pe direcţia care trebuie.Macazurile sunt acţionate de persoane care sunt calificate pentru aşa ceva.Deci?

  16. Nici pe vremea locomotivelor cu abur nu se intamplau mizeriile care se intampla cu CFR-ul de acum, in Iepoca de Aur Capitalista. Pe vremea aia nici nu se auzise de calculatoare, statii radio si alte mecanizari. Cele mai sofisticate unelte ale CFR de atunci erau: acarul Paun, impiegatul de miscare si telefonul cu manivela.
    Noroc cu vitezele ametitoare de cate 40 Km/h ale trenurilor de azi ca se evita tot felul de accidente si catastrofe feroviare……[Rumburak]

  17. Prin tradare, mari si importante institutii nationale au fost date pe mâna ardelenilor/ungurilor, care au avut ”grijă” de ele. Odata, chiar CFR era condusa de Istvan Szentes, TAROM e sistematic sabotata de aceiasi tradatori. Câta bataie a fost pe postul de la transporturi, de nu se mișca Ciolacu fara Grindeanu… Incultul Băseku n-avea nevoie de autostrazi. Attila a inchis in plandemie 65 spitale exclusiv in zone românesti, facem linie de mare viteza, cica, buda-cu-pesta Bucuresti, dar din lipsa de fonduri se va opri la kolosvar, autostrazi numai in zona ”aia”, PNRR a incaput pe mâna unor dușmani declarati onegiști, etc.
    La indolența sinucigașă româneasca se pliaza de minune dușmaniile celor care nu accepta Trianonul nici azi.
    Acest mesaj nu e ca nuca-n perete la articol, ci o chintesenta pt. intelegerea mai usoara a evenimentelor.

  18. Un impiegat numit Dorel si doi mecanici de toata isprava, tot de la CFR ! Asa ca sa nu mai aruncam aiurea cu pietre. Infrastructura CFR este o alta discutie.

  19. haideți să dăm vina pe miniștri! dar dacă doamne ferește scutură puturoșii, incompetenții -sindicatele, presa, opoziția -e gata de război – doar atât -dacă pe vremea de tristă amintire se întâmpla acest tip de „INCIDENT ” SE CAM AJUNGEA CHIAR ȘI-N FAȚA PLUTONULUI CU „PUȘKI,PUȘKI” DDAR NOI VREM SALARII, CONCEDII,AJUTOARE ,INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ DAR NI SE FACE „RĂU” CÂND CITIM MINIMELE SARCINI DE SERVICIU !! ACEST FEL DE „MINCIUNĂ DEMO-LIBERTO -IRESPONSABILĂ NU -I DECÂT …..PRAF ȘI PULBERE — AUZI TU -TINERI SE CASȚĂRĂ PE VAGOANE – ȘI PLĂTIM POLIȚIE FEROVIARĂ,POLIȚIE LOCALĂ,ANGAJAȚI,IMPIEGAȚI —”

  20. haideți să dăm vina pe miniștri! dar dacă doamne ferește scutură puturoșii, incompetenții -sindicatele, presa, opoziția -e gata de război – doar atât -dacă pe vremea de tristă amintire se întâmpla acest tip de „INCIDENT ” SE CAM AJUNGEA CHIAR ȘI-N FAȚA PLUTONULUI CU „PUȘKI,PUȘKI” DDAR NOI VREM SALARII, CONCEDII,AJUTOARE ,INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ DAR NI SE FACE „RĂU” CÂND CITIM MINIMELE SARCINI DE SERVICIU !! ACEST FEL DE „MINCIUNĂ DEMO-LIBERTO -IRESPONSABILĂ NU -I DECÂT …..PRAF ȘI PULBERE – AUZI TU -TINERI SE CASȚĂRĂ PE VAGOANE – ȘI PLĂTIM POLIȚIE FEROVIARĂ,POLIȚIE LOCALĂ,ANGAJAȚI,IMPIEGAȚI –”

  21. Hai lăsați o. Înainte de 90 erau o grămadă de trenuri și nu se întâmpla așa ceva. Casiera îți dădea bilet de la manivela aia sau ce era în două minute. Acum se uită în calculator ca curca-n lemne și durează o veșnicie. Omul sfințește locul nu mașinăria.

  22. Si Grindeanu are grija ca bolnavii sa nu urce in tren, in loc sa aiba alte griji: de ex. trenurile sa nu mai intarzie, sa fie curate, sa nu aiba wc -uri in care sa-ti fie greata sa intri, sa nu mai ia locomotivele foc, sa nu se ciocneasca, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.