De ce creează STS linia verde pentru românii din Spania?

Chiar dacă au trecut aproape doi ani de la alegerile prezidenţiale din 2009, nu s-a uitat că au existat suspiciuni serioase în privinţa Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care ar fi pus serios umărul la realegerea lui Traian Băsescu.

De ce creează STS linia verde pentru românii din Spania?

Chiar dacă au trecut aproape doi ani de la alegerile prezidenţiale din 2009, nu s-a uitat că au existat suspiciuni serioase în privinţa Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care ar fi pus serios umărul la realegerea lui Traian Băsescu.

Chiar dacă au trecut aproape doi ani de la alegerile prezidenţiale din 2009, nu s-a uitat că au existat suspiciuni serioase în privinţa Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, care ar fi pus serios umărul la realegerea lui Traian Băsescu. Iată că, pe măsură ce se apropie alegerile din 2012, apar indicii că acest serviciu secret condus de generalul Marcel Opriş se va apropia mai mult decât prevede legea de procesul electoral.

Este de notorietate faptul că votul românilor din străinătate reprezintă o miză imensă pentru actualul regim care doreşte cu orice preţ perpetuarea la putere. De altfel, PDL, prin vocea lui Baconschi, nu s-a sfiit să recunoască faptul că votul prin corespondenţă va fi instrumentul prin care se vor câştiga alegerile. Siguri pe ei că vor reuşi să impună adoptarea acestui sistem de vot pentru românii din diaspora, pedeliştii s-au apucat de crearea infrastructurii necesare obţinerii succesului electoral, după modelul „Baconschi – Ambasada de la Paris”.

La începutul lunii august, Guvernul a alocat 275.000 de lei din fondul de rezervă bugetară pentru înfiinţarea liniei de telefon dedicate românilor care muncesc în Spania. Având în vedere că nici ministrul Afacerilor Externe, nici Emil Boc şi cu atât mai puţin ministrul Muncii nu au mişcat un deget pentru ca Spania să nu restricţioneze accesul românilor pe piaţa muncii din Peninsula Iberică, e greu de crezut că aceleaşi personaje au hotărât şi au alocat atât de repede fonduri pentru înfiinţarea acestei linii telefonice (oricum inutilă, atât timp cât restricţia impusă de spanioli a fost deja pusă în aplicare). Guvernanţii s-au mişcat atât de repede în această problemă nu pentru că n-au somn de grija acelora care muncesc în Spania, ci pentru că vor cu orice preţ să pună mâna pe voturile lor. Cum anume, vedem şi din hotărârea de guvern prin care s-au alocat bani pentru înfiinţarea acestui call-center pentru muncitorii românii din Spania.

Potrivit HG nr. 815/2011, MAE a primit 87.000 de lei pentru finanţarea unor cheltuieli pentru achiziţionarea serviciilor de comunicaţii necesare funcţionării centrului de răspuns. De asemenea, pentru Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a fost alocată suma de 188.000 lei, fondurile fiind destinate finanţării unor cheltuieli pentru furnizarea de echipamente şi logistică necesare înfiinţării unui serviciu de centru de răspuns cu apelare prin linie telefonica şi poştă electronică, prin care să se ofere informaţii şi consiliere lucrătorilor români din Spania şi celor care doresc informaţii despre noile reglementări privind piaţa muncii din Spania.

Dacă ne uităm pe nota de fundamentare a HG nr. 815/2011, prin care se atribuie bani pentru construirea şi punerea în funcţiune a acestei linii telefonice, se poate observa că Guvernul a încredinţat misiunea de a proiecta şi operaţionaliza acest call-center Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. Luând în consideraţie „antecedentele” STS-ului în regimul Băsescu, precum şi informaţiile provenite de la specialiştii în IT care spun că înfiinţarea unui call-center nu e deloc o mare filozofie, e evident că se ridică cel puţin două întrebări. Ce e atât de special în construirea unui call-center încât numai STS-ul se putea ocupa? Nu cumva pentru că implicarea STS în înfiinţarea acestui call-center are legătură cu operaţiunea „1 milion de români din străinătate votează în trei secunde pentru PDL”? Operaţiune, în care, fireşte, sunt necesare datele personale ale românilor din Spania…

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.