Visa şi Mastercard, companiile care oferă instrumente de plăţi digitale, pregătesc în aprilie majorarea anumitor comisioane legate de procesarea tranzacţiilor în SUA, a anunţat vineri Wall Street Journal (WSJ), citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, scrie Agerpres preluând Reuters.
Asadar, anumite comisioane legate de procesarea tranzacţiilor în SUA, vor fi majorate de Visa şi Mastercard, companiile care oferă instrumente de plăţi digitale, a anunţat vineri Wall Street Journal (WSJ). Unele modificări sunt legate de comisioanele pe care le plătesc comercianţii băncilor când consumatorii folosesc un card de debit sau de credit pentru a face o achiziţie din magazinul lor.
Taxele pe care le percep instituţiilor financiare Mastercard şi Visa pentru procesarea tranzacţiilor urmează de asemenea să crească, anunţă WSJ. Reprezentanţii Visa şi Mastercard nu au dorit să comenteze informaţia. În ianuarie, Comisia Europeană a decis să amendeze Mastercard cu 570,6 milioane de euro, pentru că a limitat posibilitatea comercianţilor de a beneficia de condiţiile mai bune oferite de băncile din alte ţări membre ale UE.
Amendă pentru Mastercard
Atunci când un consumator utilizează un card de debit sau de credit într-un magazin sau pentru cumpărături online, banca comerciantului plăteşte un comision către banca deţinătorului cardului de debit sau de credit. Acest comision este însă inclus în preţul final plătit de toţi consumatorii, chiar şi de către cei care nu utilizează un card. Potrivit regulilor utilizate de Mastercard, banca utilizată de comerciant este obligată să aplice comisioanele din ţara unde este amplasat retailerul, iar înaintea datei de 9 decembrie 2015, când au fost introduse unele limite, aceste comisioane variau foarte mult în interiorul Uniunii Europene.
„Prin împiedicarea comercianţilor de a beneficia de condiţiile mai bune oferite de alte state membre, regulile Mastercard au crescut în mod artificial costurile pentru plăţile cu cardul, afectându-i pe consumatorii şi retailerii din UE”, a declarat comisarul european pentru concurenţă, Margrethe Vestager.
Termenul de comision da nastere la confuzii.
De fapt este un procent din suma tranzactionata (ceva intre 3-4% din suma TOTALA a tranzactiei) pe care camatarii astia o percep.
Clientul nu simte diferenta dacat in foarte putine magazine care au preturi diferentiate debit/cash/credit si daca nu trage CCardul are un discount de la fel 3-4% . Daca nu, cum spuneti comerciantul o baga in pret si-o platesc toti.
Ca sa intelegeti cat sunt de ticalosi ganditi-va ca TVAul ar creste cu 4%. Va convine? Exact asta fac, ba si imping pe toti spre plastice.