”Decizie aberantă” privind autostrăzile

USR acuză că, ”după ce a întârziat doi ani autostrăzile A8, A3 şi A13, ministrul PSD Sorin Grindeanu le îngroapă la noua companie, fără angajaţi şi fără buget”.  

”Este o decizie aberantă în acest moment! Unele dintre cele mai importante proiecte de autostrăzi şi drumuri expres din România sunt mutate de PSD-PNL la noua companie de autostrăzi, deşi compania nu este operaţională, nu are angajaţi şi nici buget aprobat! Toate aceste proiecte au întârzieri enorme şi sunt abia la studiul de fezabilitate. Prin mutarea lor la noua companie de drumuri, Grindeanu le bagă la sertar şi se asigură că nici în 2024 nu se va lucra pe ele”, spune Horaţiu Cosma, fost secretar de stat USR în ministerul Transporturilor.

Acesta prezintă şi proiectele mutate:
1. Autostrada Unirii A8 Tg. Mureş – Tg. Neamţ – Iaşi – Ungheni (deja 2 ani de întârziere la studiile de fezabilitate nefinalizate);
2. Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov (minim 2 ani de întârziere, studiul de fezabilitate trebuia să fie gata din 2023);
3. Autostrada Braşov – Bacău (în 2019 era în acelaşi punct, adică în licitaţie pentru studiul de fezabilitate);
4. Drumul expres Filiaşi – Tg. Jiu (minim 1 an întârziere, nu e lansată licitaţia de lucrări);
5. Drumul expres Focşani – Brăila (2 ani de întârziere la studiul de fezabilitate);
6. Drumul expres Bacău – Piatra Neamţ (2 ani de întârziere la studiul de fezabilitate).
Conform USR, ”Sorin Grindeanu nu s-a ocupat în ultimii doi ani de noua companie de autostrăzi, nu a angajat profesionişti şi nu i-a asigurat un buget pentru funcţionare. În condiţiile în care va dura luni de zile doar să angajeze personalul necesar, proiectele de autostrăzi şi drumuri expres nu vor putea avansa anul acesta”.
”Partidul comasat român PSD-PNL torpilează cu bună ştiinţă autostrăzile României şi le amână pentru la anul şi la mulţi ani. Pe ei îi interesează doar tăierile de ”pamblici” electorale în 2024. Însă românii văd, înţeleg şi o să le dea nota de plată la vot”, conchide Horaţiu Cosma.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

8 Comentarii

  1. Curentul ieftin și autostrăzile aduc joburi și dezvoltare, industrie, agricultură etc.Ori cu așa ceva, dispar pomanagii, electoratul dependent și stabil PSNL ori sărăcia e o chestiune existențială pentru politruci. Fără ea nu prind pomenile iar fără pomeni și pensii și ajutoare sociale sau „de boală”, voturile s-au dus.Ori autostrăzile cu pricina ocolesc exact zonele furnizoare de voturi”pe stânga”(cică), recte Oltenia și Moldova.

  2. Adică pe ăi de se plâng de sărăcie și-lvor pe ceaușescu, sau, în lipsă, PSNL, adică gargaragii nomenklaturii,”foștii” care le ciripesc că „ei ar vrea s-o- ntoarcă că pe vremea”aia” numai că „ungurii”,(ăi veniți la Unire după 1918)nu vor, și nici UE nu-i lasă să aducă raiul pe pământ, că vor să le ia Ardealul, să rupă România și,blasfemie la sfânta sfintelor, să le ia mokangeală.Proști dar mulți, fraierii bagă votul și faza se repetă.

  3. Cum se împacă „vrem autostrăzi” cu „emisii zero”, „decarbonizare”, „reducerea poluării”?
    La viteza de pe autostradă consumul se dublează iar cauciucurile țin jumate față de 60-70 km la oră.
    Nimic nu bate cap în cap, vedeți-vă de trabă, oamenii guvernului știu ce fac, specialiștii ne păzesc!
    Poate n-aș zice nimic dar toate lozincile din primul rînd îmi măresc și înmulțesc birurile, mă sărăcesc, strică natura.

  4. USR nu se dezminte. Încă de când „salvau Bucureştiul” nu au ştiut decât să pună piedici şi frâne în calea dezvoltării rețelelor de şosele şi edilitare. Acum îi tot dau zor cu autostrada spre Moldova, că trebuie făcută urgent. În condițiile în care mâna de lucru e deficitară, care e prioritatea?
    Să traverseze munții şi să se existe o autostradă de la Constanța la Nădlac, asta e SINGURA prioritate!!! Asta e ruta comercială principală a țării, de care avem nevoie! Şi care suntem împiedicați să o facem de peste 25 de ani, ca să nu afecteze traficul comercial din China prin Roterdam către Olanda, Belgia, Germania, Franța. De aia nici nu ne primesc ín Schengen.
    După autostrada Constanța-Nădlac putem face 100 de autostrăzi spre Moldova, ca să aibe Ucraina pe unde să transporte grâul american după ce vor pierde şi Odessa.
    Doar nişte trădători precum useriştii se agită ca să se irosească eforturile naționale în direcții inutile, în condițiile în care oricum totul se face pe împrumuturi externe.

  5. USRistul…De câte ori mă duceam la mare mi se părea idiot că zigzaghezi pâna la Craiova unde am un văr și după, trebuia să urc la Pitești că să am de unde să vin înapoi la București că s-o iau la stânga spre mare după ce, binențeles, îmi chinuiam pivoții și telescoapele prin tranșeele numite eufemistic”centura Bucureștiului”.Dacă o luam spre Iași, la alte neamuri, ferească sfântul.Cât ai de la Arad la Brașov, atât ai de la Brașov la Iași, sucindu-te prin toate județenele, comunalele și orășenestile de-ți vin toate alea.Nu puteau să tragă o axă Nădrag-Chisinău și una Oradea-Constanța cu o încrucisare pe la mijloc, și una circulară care sa prindă toate județsle limitrofe și ramificații spre toate alea? Zic și eu! Trebuiau să împrumute mucegaiul care a proiectat metroul din Tokyo pentru că ăla știa mult mai multe că CNADR care a costat o grămadă și n-a făcut aproape nimic.

  6. Grindeanu nu da banii exact pentru drumurile din Moldova si din Oltenia (in general din sud). In rest pompeaza toti banii de la buget si europeni la ordinul securistilor lui Astalos pentru terminarea rapida a celor doua autostrazi din Ardeal spre Budapesta. Este o rusine nationala ca autostrada inelara a Capitalei (cel mai puternic pol economico-financiar din aceasta zona a Europei) s-a facut si se face pe doua benzi cand erau necesare cel putin trei benzi la milionul de masini ce vor circula zilnic pe aceasta ruta.

  7. nea MIOLAU sa construiasca ca in schenghen garaje in curtea mallurilor,in interiorul fecarui cartier, sa puna garduri de fier in jurul blocurilor,sa puna marcaj alb(parcare gratuita) ,albastra (parcare cu plata),in garajele din mall (gratis/program ; plata dupa program) , in cartier(plata mica ptr cei din imprejurimi=max 2 strazi , foarte putin mai mare ptr altii dar sub cea ptr parcarile albastre).
    MIORLAU sa puna si taxa de autostrada ca in afara!!! =bani sa spele cu detergent ntural jegul de pe carosabil/trotuar ,reparatii autostrazi,autostrazi noi…
    sa creasca salariile :nu doar pe hartie!
    altfel nu pupa schenghen total ..invadatorii de produse din mall vor avea motive sa il tina pe tusa.
    e bun politistul cu catelul in mall,aeroport,pe strada,in cafenea ..peste tot: a se pune scacitele speciale de catei -ptr apa gratis- si sa fie disponibila si mancare de catel peste tot ptr cainii politisti si civili..
    da! asa poate mai „pupi” schenghen

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.