Decizie pentru permisele de conducere. Şoferii trebuie să ştie

Conform unui proiect iniţiat de Guvern, adoptat marţi de Senat, aproximativ trei milioane de persoane ar putea beneficia de creşterea valabilităţii permiselor de conducere din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE de la 10 ani la 15 ani, în scopul reducerii costurilor şi a timpului alocat pentru reînnoirea permiselor.

Proiectul pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice mai prevede creşterea siguranţei rutiere prin scăderea valabilităţii administrative a permiselor de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, Al, A2, A, B, Bl şi BE, deţinute de persoane cu vârtsa de 70 de ani şi peste această vârstă de la 10 ani la cinci ani.

Potrivit unui amendament admis la proiectul de act normativ, valabilitatea administrativă a permiselor de conducere eliberate pentru toate categoriile, deţinute de persoane cu vârsta de 80 de ani şi peste această vârstă, este de doi ani.

O altă modificare la proiect însuşită de plenul Senatului stipulează că permisele de conducere eliberate pentru toate categoriile, anterior publicării prezentei legi, îşi păstrează valabilitatea administrativă înscrise pe acestea.

„Scopul acestei propuneri este de a aduce beneficii cetăţenilor care au permis de conducere prin reducerea costurilor şi a timpului alocat pentru reînnoirea permiselor, de a reduce numărul de şoferi care nu sunt apţi medical să conducă şi implicit de creştere a siguranţei rutiere”, subliniază iniţiatorul în expunerea de motive.

De ştiut insa – Senatul este prima Cameră legislativă sesizată în acest caz, urmeaza sa ia o decizie si Camera Deputatilor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Nici la ora actuala nu a fost votat, de atâția ani de când urla că se face😯😯? Mă, dar ce de cretini mincinoși mai sunt in politica românească! Cum naiba sa nu se întâmple accidente și condus cu permis achiziționat daca legislația e prost făcută intenționat? (editat) asta, nu mai avea drept de permis de de conducere de multi ani.

  2. Cind e vorba sa sicaneze oamenii, nu au nici limite nici bun simt. Mai au putin si ne vor spune ca nu „meritam” sa traim pe domeniul domnit de ei!

    In toate tarile industrializate si in special vestice se stie ca majoritatea accidentelor si pagubelor materiale se fac de soferi tineri. Iar cei in virsta, care fac si accidente mai putine si nici nu fac pagube semnificative, merg mai incet si sunt mai precauti ci cei din jur, soferi, pietoni, bicilisti si altele. Da doritorii de sicanari si-au gasit in cine sa dea intr-una cu parul, si sa tot afirme ca cei in virsta ar fi problema.

  3. Dupa ce, ne-au obligat sa circulam ziua in amiaza mare, cu farurile aprinse (ca la mort), acum vin cu o noua sicanare.
    Aceasta modificare, reprezinta o discriminare clara la adresa soferilor trecuti de 70 de ani. Pe baza caror date statistice, se promoveaza aceasta aberatie ?

  4. E nedrept ca şoferii vârstnici să fie şicanați, fiindcă nu ei sunt periculoşi în trafic, statistic vorbind, ci cocalarii tineri care se dau şmecheri. În plus, la bătrânețe ai mai multă nevoie de maşină, ca să faci drumuri mici, la aprovizionare, că nu mai poți căra prin autobuze.
    Nişte nemernici, nu ştiu decât să restricționeze. Vor impune în curând şi scăderea vitezei pe autostradă de la 130 la 110km/h, aşa cum multe țări din UE au făcut deja. Asta din cauza maşinilor electrice, care sunt mai periculoase în caz de accident, plus că proprietarii îşi cam dau seama că au fost păcăliți cu autonomia, iar scăderea vitezei cu 20km/h creşte semnificativ nr. de kilometri parcurşi la o încărcare.
    Protestați!

  5. Sa se publice o statistica pe ultimii 5 ani ,pe varste, privind conducatorii auto care au incalcat codul rutier sau care au provocat accidente usoare, medii si grave. Si atunci se va vedea ponderea corecta a celor a celor care produc abateri sau accidente de circulatie.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.