Demersul lui Botoş. Podul este un pericol? Să remediem cât mai curând situaţia…

Europarlamentarul USR Vlad-Marius Botoş spune că a trimis miercuri o scrisoare comisarului Elisa Ferreira, responsabil pentru Coeziune şi Reformă în cadrul Comisiei Europene.

Vicepreşedinte al Comisiei pentru Dezvoltare Regională, Botoş cere informații cu privire la respectarea cerinţelor de siguranţă ale Podului de la Brăila, construit cu fonduri europene.

„Subiectul acestei scrisori este respectarea standardelor de siguranţă în construcţii în ce priveşte Podul de la Brăila, un mare proiect de infrastructură inaugurat finanţat cu contribuţia fondurilor europene. Inaugurat cu mare fast de către autorităţile publice, Podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila este subiectul unor ştiri şi al unor postări pe paginile de social media care arată că acesta ar avea porţiuni ce nu sunt în concordanţă cu siguranţa la care oamenii au dreptul să o aştepte”, se arată în comunicatul de presă remis de Vlad-Marius Botoş.

Demersul lui Botoş vine în contextul unor discuții controversate cu privire la siguranța podului.

„Consider că este datoria mea să acţionez atâta vreme cât am pârghiile oficiale pentru aflarea de informaţii corecte şi clare cu privire la acest subiect. Nerespectarea măsurilor de siguranţă, şuruburi neadecvate, asfalt turnat defectuos, ar putea avea efecte dezastruoase asupra celor care utilizează podul. Trebuie să ştim cât mai repede dacă informaţiile care circulă acum în presă sunt adevărate, dacă podul este un pericol pentru a remedia cât mai curând situaţia. Voi urmări subiectul acesta şi voi încerca să aflu informaţiile pe căi formale şi informale pentru că ar putea fi viaţa unor oameni în joc”, a mai spus europarlamentarul USR.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat pe 11 august că denivelările apărute în asfaltul de pe podul suspendat peste Dunăre sunt generate de nerespectarea restricţiilor de tonaj de 7,5 tone, impuse în zilele caniculare.

„Pe rampa de acces au apărut nişte denivelări. În principal, au fost identificate cauzele pentru care ele s-au produs, vorbesc aici despre o depăşire de tonaj, nu s-a respectat tonajul de către autovehiculele care au circulat pe acest pod, pe de o parte. Pe de altă parte, ştiţi că am avut o perioadă de vreme caniculară, iar în acele momente noi am impus restricţii de tonaj la 7,5 tone, restricţii care nu au fost respectate de operatorii economici care se ocupă de transportul de mărfuri. Cum ştiţi, podul acesta a fost dat în circulaţie, el din punct de vedere structural este în regulă, iar aceste mici deficienţe vor fi remediate de către antreprenorul lucrării, astfel încât, la momentul recepţiei, la terminarea lucrărilor, nu vor mai fi niciun fel de probleme”, a declarat Pistol.

Întrebat cine ar fi trebuit să verifice tonajul autovehiculelor care circulă pe podul suspendat peste Dunăre, Cristian Pistol a precizat că atribuţiile revin Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR).

„Atribuţiile sunt ale unei alte autorităţi din cadrul ministerului, am discutat cu inspectorul şef de la ISCTR, iar dânsul a convocat echipele pe care le avea pentru a verifica tonajul. Denivelările vor fi remediate cu traficul deschis. Limita de tonaj se impune când sunt temperaturi ridicate, codul roşu şi codul portocaliu de vreme caniculară. Odată cu creşterea temperaturilor exterioare, ştiţi foarte bine că temperatura la asfalt este mult mai mare, iar pe pod, în momentul în care se ajunge în zona de rampă, autovehiculele au tendinţa de a frâna, moment în care se pot crea aceste mici probleme ale asfaltului”, a mai spus Pistol.

Referitor la acest subiect, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat pe 16 august, în cadrul unei conferinţe de presă, că denivelările de pe Podul peste Dunăre au apărut în special pe sensul dinspre Tulcea spre Brăila.

„Să ştiţi că am trecut în acest weekend. Aşa cum ştiţi, am fost la Galaţi şi am mers şi pe pod pentru că văzusem unele articole în care se spunea că erau să sară camioanele în Dunăre, de la denivelări şamd. Eu vă rog să mergeţi dacă nu mă credeţi. Eu înţeleg exagerările şi înţeleg că sunt anumite denivelări cauzate de următorul lucru: la anumite temperaturi există restricţii de tonaj. Asta este, nu e doar pe podul de la Brăila. S-a ajuns la acele denivelări, în special pe sensul dinspre Tulcea spre Brăila, cauzate de nerespectarea restricţiilor. Asta e ca şi iarna când dă CNAIR anunţ ‘Nu mergeţi, că e drumul închis’ şi sunt nişte domni care merg şi după aia cer să vină să-i salveze statul român, că ştiţi că se întâmplă lucrurile astea, în fiecare iarnă”, a declarat Grindeanu.

El a subliniat că trebuie respectate anumite reguli pe care CNAIR şi celelalte autorităţi le impun. Ministrul Transporturilor a mai spus că lucrările sunt în garanţie.

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.

La ceremonie au participat, printre alţii, preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, şi comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

12 Comentarii

  1. Felicitări USR! Gașca criminala PSD-PNL nu e in stare sa verifice strângerea unor șuruburi! Niste mafioți hoți și incompetenți!

  2. un dobitoc care vrea sa se afirme….si altii care îi tin isonul ….USR o gasca de antiromîni…un fel de legionari…

  3. Useristul Bothosh este probabil vreun maghiar. Oricum pare ruda cu branconierul Igash fiind din Arad. Ce treaba are el
    cu podul de la Braila? De la astia nu te poti astepta decat la diversiuni murdare impotriva Romaniei.

  4. Și dacă acele camioane care depășesc gabaritul recomandat transportă cereale de la ucrainieni? Apare, oare, domnul deputat de la USR ca fiind putinist? Se supără, oare, UE pe noi și nu ne mai dă bani pentru PNRR?
    Nasol moment, nu-i așa?

  5. Dar de spagile luate de CNAIR,care a inchis ochii la umezeala din blocurile de ancorare ? Cazul Crevedia e nimic ! Sa vedeti peste cativa ani cazul Golden Gate,cand va cade podul in Dunare !

  6. USR arată încă o dată că nu este doar o formațiune de jegoşi, ci că sunt şi deosebit de proşti.

    Aflați haştagreziştilor că nimeni nu apreciază atitudinea voastră de copii plângăcioşi care dau fuga la mămica să se smiorcăie! Aveți indicii că podul ar avea probleme? Cereți explicații sau o expertiză tehnică. Dar pe voi vă interesează altceva: să dovediți unor jupâni de la Bruxelles că sunteți slugoi zeloşi.

    Ați ales o cale greşită. Singurul lucru pe care reuşiți să-l obțineți este să faceți de râs România fiindcă a trimis nişte ticăloşi retardați mintal s-o reprezinte în Parlamentul European. Bine că scăpăm de voi la următoarele alegeri, fiindcă şi stăpânii voştri vă lasă din brațe pentru că s-au lămurit cât de proşti puteți fi!

  7. Sa adaug, deci idiotul a vazut niste postari in mass media nu stie daca informatiile sunt adevarate dar se adreseaza lui Elisa Fereirra ca sa afle! Si ce sa faca Elisa? Sa scoata niste niste suruburi din pod si sa le verifice?

  8. Sa se duca Ceausescu cu o Galeata de Suruburi Sa Mai faca inca un pod la Cotroceni !

  9. @Paul: spui „USR o gasca de antiromîni…un fel de legionari…”

    Nu-i chiar aşa. Deviza legionarilor era „Totul pentru țară”. Iar jegurile astea USR duc o luptă permanentă împotriva României.

  10. Ha, ha, ha! Sa remediem cat mai repede situatia? La o lucrare noua de asa anvergura? BA ESTI NEBUN? BA ESTI PROST? Sunt doar niste replici din „Las Fierbinti”.

  11. Despre situatia podului nu cred ca se poate pronunta nimeni in afara unor specialisti in structuri , dar despre supra-incarcarea tirurilor de marfa situatia este scapata de sub control daca ne uitam la starea soselelor in Romania . Sa luam traficul pe Dealul Negru din Valcea , observi cu ochiul liberi tirurile care abia gafaie cand urca, ca sa nu mai pomenim despre defprmarile din asfalt care sunt la tot pasul.

  12. `„FILM CU PROȘTI,UN PROST CE SE CREDE ȘMECHER,PENTRU ALȚI PROȘTI CARE SUNT GATA SĂ SE UITE LA FILM-UȚ ȘI SĂ CADĂ-N FUND EXCLAMÂND: I-AU TRAS-O LA GRINDEANU! DA,PE BUNE CINE ȘI DE CE MANEVRA ȘURUBELE -CĂ ACELEA NU FĂCEAU PARTE DIN STRUCTURA PODULU,ERAU PUSE DE„FILMATO-VORBITOR”

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.