Dieselgate: Maşinile Volkswagen nu mai primesc cărţi de identitate în România

Preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a dezvăluit la Digi24 că Registrul Auto Român nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România.

„Miercuri am avut o discuție cu cei doi miniștri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul Mediului pentru partea de poluare şi ministrul Transporturilor, care m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărțile de identitate pentru mașinile care ar urma să fie vândute și care sunt în stoc”, a afirmat Tăriceanu.

În opinia acestuia, este nevoie de e o protecţie a consumatorilor.

„În momentul în care autoritățile iau cunoștință de o astfel de situație, trebuie să reacționeze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie”, a mai spus Tăriceanu.

Conform unor surse din domeniul autorităţilor care răspund de piaţa auto, în România ar fi peste 100.000 de mașini Volkswagen care ar putea fi rechemate în service. Adică una şi şapte maşini Volkswagen înmatriculate în România.

Reprezentanții grupului german din România susţin că modificările softului care păcăleşte testele de mediu vor dura cel mult 5-10 minute. Primele estimări ale impactului Dieselgate în România: ar putea scădea cu 0,5 la sută creşterea economică, potrivit calculelor Bloomberg.

Banca austriacă Erste, proprietara BCR, susţine că ccandalul emisiilor poluante ale automobilelor diesel fabricate de grupul german Volkswagen va afecta exporturile României de componente auto în Germania, care reprezintă aproximativ 1% din PIB, respectiv 2,9% din exporturile totale ale ţări noatre, se arată într-o analiză a băncii austriece Erste, proprietarul BCR.

„Dacă situaţia se va înrăutăţi şi se va extinde la alţi mari producători de automobile din Germania sau Franţa, atunci va fi afectată o parte mai mare din exporturile României, inclusiv de maşini şi kituri de componente”, se se spune în document.

Erste nu exclude o posibilă scădere a importurilor de automobile ale României, în cazul în care criza emisiilor automobilelor diesel se va agrava, ceea ce ar reduce decalajul dintre contribuţia importurilor şi exporturilor la creşterea economică.

Companiile înregistrate în România au exportat anul trecut produse de 10,1 miliarde de euro în Germania, cel mai important partenre commercial al României. Principalele companii exportatoare vin din sectorul auto şi de componente auto, două sectoare considerate dinamice pentru economia autohtonă.

Majoritatea sunt companii germane cu mulţi angajaţi, precum Draxlmaier, Continental, Bosch. Acestea produc în România şi livrează direct câtre Germania sau în alte locaţii din vestul Europei.

Producătorul de componente auto Dräxlmaier figurează pe primul loc atât în topul exportatorilor, însă la nivel de grup Continental are o poziţie mai solidă, cu trei firme între cei mai mari 20 de exportatori, dar şi între marii importatori.

Urmează grupul Daimler, care deţine compania Star Transmission cu producţie la Cugir şi Sebeş şi cu un proiect de extindere de peste 300 mil. euro printre cele mai consistente din industria auto locală. Mai vând în Germania TRW Automotive Safety Systems, Autoliv România, Pirelli Tyres Romania, Leoni, Wiring Systems Ro etc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4573 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.