Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat o serie de măsuri menite să crească responsabilitatea financiară și să optimizeze cheltuielile în cadrul companiilor feroviare de stat, CFR Infrastructură și CFR Călători. Aceste decizii vin în contextul unui proces amplu de reorganizare și eficientizare început încă de la preluarea mandatului.
Potrivit ministrului, directorii generali și financiari ai celor două companii, dar și ai filialelor acestora, vor reduce indemnizațiile cu 10%. Această măsură include și SCRL Brașov, filială a CFR Călători, și are un caracter simbolic, fiind menită să transmită un semnal clar de responsabilitate și solidaritate.
La CFR Infrastructură, pe lângă reducerea indemnizațiilor, a fost implementată o modificare a programului de lucru pentru un număr restrâns de angajați, care vor lucra patru zile pe săptămână, fără impact asupra siguranței circulației feroviare. Economia estimată prin această măsură este de circa 3,25 milioane lei lunar.
De asemenea, se derulează un proces de reorganizare a subunităților din țară, ce ar urma să aducă o economie anuală de aproape 57 milioane lei. În plus, compania intenționează să valorifice materialul rulant tehnologic învechit, ceea ce ar putea genera venituri suplimentare de aproximativ 8,7 milioane lei până la sfârșitul anului.
Pe lângă aceste măsuri, CFR Infrastructură continuă implementarea proiectelor strategice moderne finanțate din fonduri europene nerambursabile, menite să modernizeze infrastructura feroviară.
La CFR Călători, reducerea cheltuielilor a fost realizată printr-un pachet de măsuri care vor genera economii totale estimate la peste 130 milioane lei până la sfârșitul anului. Printre acestea se numără:
Suspendarea unor trenuri neperformante (40 milioane lei economisiți);
Neacordarea orelor suplimentare și a plății pentru zile festive (47 milioane lei);
Demersuri către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru redimensionarea volumului de activitate și creșterea valorii unitare (40 milioane lei);
Reducerea indemnizațiilor conducerii (0,3 milioane lei);
Sistarea cumulului pensie-salariu (1,5 milioane lei).
Ministrul Ciprian Șerban a precizat că în paralel se derulează un proces de actualizare a indicatorilor de performanță pentru companiile din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu scopul de a asigura o gestiune mai eficientă a fondurilor publice.
hahahahha… isi taie 10% din salarii, in companii care produc datorii de miliarde. frectie, e de imagine, dpmdv mai bine luau banii si donau aia 10% undeva la niste amarati. daca-i lasi statului e coada dupa 3 colturi de indivizi care asteapta sa-i fure
Sefi platiti de la zece mii in sus, la c0mpanii sa le bage in faliment.
Trenurile care mergeau in general cu doar trei vagoane au fost reduse pentru eficientizare. Acum merge doar locomotiva. Nu mai e nevoie nici de controlori sau intretinere vagoane se salveaza cateva mii pe luna de fiecare tren.
Initial, am crezut ca le-a redus pana la 10%. Asa DA ! M-am bucurat ca orice covrigar din Romania. Oricum, au zis salariu, nu total venituri, deci, un fleac ! Curand va fi primul prins cu 10% in plus, care va spune ca vamesul: „nu m-am putut abtine” !
Adică nu vor mai avea 11 000 de euro lunar, ci vor rămâne cu 10 000 de euro. Ce ticăloși și directorii și cei din guvern.
10%? ”Cam generosi” pe cate luni?!
Avem nevoie de simboluri ori de bani la buget?!
O ipocrizie fara margini. Isi taie acum pt un an ca apoi sa revina. Daca era pe o noua lege a salarizarii nu mai vedeau sporuri peste sporuri.
taie pana ajunge firma rentabila, nu 10% dintr-un salariu nesimtit. Dar mai traieste cineva din salariu?…
Noua reforma romaneasca: directorii si le taie unii altora cu 10%