(VIDEO) Imagini de la protestul transportatorilor la Guvern

Asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, între orele 06:00 – 16:00, în Piața Victoriei din București, un protest privind cele mai acute probleme din industria de transport rutier – reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști. Astăzi, 28.09.2021, înainte de protestul transportatorilor, a apărut pe surse un nou Proiect de Lege privind amnistia fiscală, inițiat de cinci parlamentari PNL, printre care și Alina Gorghiu, document care propune ”reglementarea efectivă a regimului fiscal al diurnei”. ”Deși apreciem că noul proiect de lege va aduce o decizie în legătură cu amnistia fiscală, considerăm că protestul din data de 29 septembrie din Piața Victoriei din București trebuie să aibă loc întrucât transportatorii români sunt îngrijorați de faptul că procesul de aprobare în Parlament al noului proiect de lege privind amnistia fiscală este de lungă durată și de multe ori unele proiecte de lege au fost retrase. În același timp, proiectul de lege menține riscul reîncadrării diurnei în baza constatărilor Inspecției Muncii, cu un impact negativ semnificativ asupra competitivității transportatorilor români în UE, deja grav afectată de noile prevederi ale legislației europene aduse de Pachetul Mobilitate 1”, susțin reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Șefii transportatorilor spun că nu este clar dacă proiectul de lege înlocuiește diurna pentru deplasările externe pentru toate domeniile de activitate și cum va fi afectată diurna pentru național. Dacă astăzi diurna se aplică conceptual și la național și la internațional cu valori diferite, noul proiect pare că tratează doar activitatea internațională, în timp ce pentru național rămâne conceptul de diurnă așa cum este în prezent stabilit prin legislație.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România -UNTRR- a publicat o notă de informare cu privire la diurnă – soluții pentru trecut, prezent și viitor – în care analizează scenariile vehiculate în prezent privind diurna, unde este abordat inclusiv proiectul de lege menționat mai sus.

România este singurul stat european care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, își protejează proprii transportatori. Efectele acestei măsuri sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.

Totodată, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României. Astfel, șoferii profesioniști care nu sunt vaccinați sau nu au avut COVID-19 în ultimele 3 luni intră în carantină dacă revin din țări roșii și galbene din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu COVID-19.

Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens “culoare verzi” și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profesioniști.

La acestea se adaugă și majorarea uriașă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance, criză la care au contribuit din plin autoritățile române printr-o supraveghere defectuoasă a sectorului RCA.

Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive și mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. Transportul rutier și serviciile conexe generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane.

În ziua protestelor transportatorilor, ASF anunță tarife maximale la RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) anunță că, în conformitate cu legislația în vigoare, în cazul în care polițele RCA ofertate spre vânzare au valori care depășesc nivelul tarifului de referință multiplicat cu 1,36 (adică majorat cu 36%), aceste polițe vor fi redistribuite de către BAAR la valoarea tarifului maximal astfel obținut, la care se aplică clasele Bonus/Malus corespunzătoare. De exemplu, în cazul transportului de marfă, pentru un deținător de camion ce depășește gabaritul de 16 tone, care resimte în această perioadă o creștere semnificativă a tarifelor polițelor RCA, prețul maximal de vânzare stabilit prin procedeul enunțat mai sus este de 9.662 lei la categoria B0 (tarif de referință 7.105 lei x 1,36 = 9.662 lei). Toate celelalte
clase de bonus vor avea astfel scăderi semnificative față de tariful maximal de vânzare. Acest anunț vine în timpul protestului asociațiilor transportatorilor rutieri din Piața Victoriei. La ora 10.30 erau în fața Guvernului în jur de 100 de mașini, majoritate tiruri.

Nemulțumirile transportatorilor sunt legate de reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști. După ce a reîncadrat diurna, Fiscul a început să emită decizii de impunere pe ultimii 5 ani, lucru anormal. În plus, asigurările RCA s-au scumpit cu peste 60% în ultima lună, în vreme ce în anumite cazuri prețurile s-au dublat, conform unei analize făcută de Libertatea. Astfel, prețul unei polițe RCA pe un an pentru un autoturism Dacia Logan din anul 2007 a crescut de la 312 lei la 503 lei în varianta cea mai ieftină, disponibilă acum la Euroins. Calculul este valabil pentru un șofer fără antecedente rutiere.

Autoritatea de Supraveghere Financiară susține că măsura tarifelor maximale la RCA vine în sprijinul unor categorii socio-
profesionale care sunt afectate de prețurile de vânzare a polițelor RCA, practicate în ultimele zile de firmele de asigurare.
Precizăm că, în vederea aplicării acestui mod de calcul al tarifelor maximale pentru RCA, au fost consultate asociații de transportatori care au agreat această abordare ce va fi valabilă pentru perioada următoare. Autoritatea de Supraveghere Financiară a solicitat tuturor intermediarilor în asigurări să informeze de îndată toți clienții asupra faptului că, dacă aceștia
primesc de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% mai mari față de tariful de
referință, aferent segmentului de risc din care fac parte, sunt încadrați în categoria asiguraților cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Acest tip de clienți pot să solicite Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) o ofertă pentru încheierea unui contract RCA.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Trebuie hraniti specialii de lux, amantele, beizadelele, nevestele, cumnatele, etc,etc. Imbuibatii de lux cum s ar lafai in jefurile lor de bugetari de mii de euro daca mamaligarii nu ar fi in jug?

  2. Sper sa va luati de la PNL numai placute doar meritati la cat de aroganti sunteti

  3. De ce numai cand li sunt afectate interesele, ies transportatorii in strada si blocheaza,de ce nu ies ,cand iese si populatia?de ce sunt divizati,nu sunt uniti.In alte tari ,transportatorii participa la demonstratii.

  4. Oauuu! Cica si politia iese in strada la mitinguri! In sfarsit, poate se unesc cu cetatenii care deja prostesteaza sa dezarmeze toata aceasta teroare impotriva cetatenilor din Romania, fix ca in marea britanie sau in ce tara politistii si-au depus la picioare caschetele si au plecat! In Romania, socul caposilor de lux va fi urias, mai puternic decat teroarea apasatoare practicata de peste un an de zile! Va inchipuiti cat de vulnerabili si fricosi vor fi latraii de lux?! Zilele astea, l-am vazut live pa arafat ca daduse un interviu imbracat si cand a plecat, la spate pe sub imbracaminte, pare ca avea o arma ascunsa sub palamantirul negru pe care il avea ca imbracaminte(avea ceva lung in diagonala sale-sold spre fese). Pare ca individul se trezeste in Siria, Liban, Afghanistan sau unde masa e periculos pa strazi! Asta chiar, pare ca provoaca cetatenii prin modul de a comunica si prin purtarea armei sub haine de cate ori iese in public! Nu cumva si acest individ e „antrenat sa ucida la comanda”, platit gras fiind bugetul statului roman?!

  5. SOFERII MARESC SARACIA IN ROMANIA . SOFERII SUNT PLATITI SI DIN O PARTE DIN PRETURILE MARFURILOR LA RAFT . GREVA SOFERILOR INSEAMNA PRETURI MAI MARI LA PRODUSE ALIMENTARE LA RAFT , LA ALIMENTE , LA PRODUSE ELECTRONICE , LA PRODUSE DE LARG CONSUM NEALIMENTARE , IMBRACAMINTE , INCALTAMINTE , ETC . SOFERII AU SALARII DESTUL DE MARI , SI TOT FAC GREVA !

  6. In 2000 am fost in Grecia cu treaba (proiect NATO), in timpul unei greve a agricultorilor elini. Toate autostrazile si toate drumurile nationala din Grecia continentala erau blocate de grevisti cu utilaje agricole. AIA GREVA NATIONALA !!! Am ocolit cu autocarul, pe drumuri laturalnice de munte, pana ne-am impotmolit in noroiul de pe langa Delfi. Trei zile a durat pana am fost tractati si am ajuns la granita cu Bulgaria !
    In 1996 am fost (cu contract de munca)la Paris. Stateam in jurul sediului unde munceam. Si a izbucnit o greva nationala franceza ‘ordinara’. AIA GREVA NATIONALA !!! Trei zile nici un coleg francez (fara masina proprie) nu a mai ajuns la serviciu ! Nu mergeau nici metrourile, nici autobuzele, nici taxiurile, nici trenurile, nici avioanele !!! NIMIC !!!
    Tin minte grevele de la metroul bucurestean, combinate cu cele de la ITB, din anii ‘1990 si ‘2000. Era imposibil de a ajunge la locul de munca fara masina personala. AIA GREVA BUCURESTEANA !!!

    Vrem miscari greviste ?
    NE TREBUIE O GREVA NATIONALA, in timpul careia sa fie BLOCAT TOTUL: metroul, autobuzele, taxiurile de stat si avioanele din ROMANIA !!!
    ASA TREBUIE SA PROCEDEZE o ADEVARATA miscare SINDICALA din ROMANIA !!!
    UN SINDICAT ADEVARAT si PUTERNIC la NIVEL NATIONAL !!!
    POATE CA, DOAR ASA, PUTEM SCAPA de actuala CONDUCERE NOCIVA a ROMANIEI de ASTAZI !!!
    TREBUIE … TREBUIE … TREBUIE !!!

  7. Gresit. Bugetarii de lux si rudele lor, lefurile din sistemul represiv, pensiile speciale ale pensionarilor speciali, bugetarii din ministere, parlament, acestia maresc saracia in Romania

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.