(VIDEO) Imagini de la protestul transportatorilor la Guvern

Asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, între orele 06:00 – 16:00, în Piața Victoriei din București, un…

(VIDEO) Imagini de la protestul transportatorilor la Guvern

Asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, între orele 06:00 – 16:00, în Piața Victoriei din București, un…

Asociațiile transportatorilor rutieri organizează miercuri, 29 septembrie 2021, între orele 06:00 – 16:00, în Piața Victoriei din București, un protest privind cele mai acute probleme din industria de transport rutier – reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști. Astăzi, 28.09.2021, înainte de protestul transportatorilor, a apărut pe surse un nou Proiect de Lege privind amnistia fiscală, inițiat de cinci parlamentari PNL, printre care și Alina Gorghiu, document care propune ”reglementarea efectivă a regimului fiscal al diurnei”. ”Deși apreciem că noul proiect de lege va aduce o decizie în legătură cu amnistia fiscală, considerăm că protestul din data de 29 septembrie din Piața Victoriei din București trebuie să aibă loc întrucât transportatorii români sunt îngrijorați de faptul că procesul de aprobare în Parlament al noului proiect de lege privind amnistia fiscală este de lungă durată și de multe ori unele proiecte de lege au fost retrase. În același timp, proiectul de lege menține riscul reîncadrării diurnei în baza constatărilor Inspecției Muncii, cu un impact negativ semnificativ asupra competitivității transportatorilor români în UE, deja grav afectată de noile prevederi ale legislației europene aduse de Pachetul Mobilitate 1”, susțin reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

Șefii transportatorilor spun că nu este clar dacă proiectul de lege înlocuiește diurna pentru deplasările externe pentru toate domeniile de activitate și cum va fi afectată diurna pentru național. Dacă astăzi diurna se aplică conceptual și la național și la internațional cu valori diferite, noul proiect pare că tratează doar activitatea internațională, în timp ce pentru național rămâne conceptul de diurnă așa cum este în prezent stabilit prin legislație.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România -UNTRR- a publicat o notă de informare cu privire la diurnă – soluții pentru trecut, prezent și viitor – în care analizează scenariile vehiculate în prezent privind diurna, unde este abordat inclusiv proiectul de lege menționat mai sus.

România este singurul stat european care impozitează diurna, în timp ce state din Europa de Est, precum Polonia, Lituania sau Ungaria, își protejează proprii transportatori. Efectele acestei măsuri sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalitățile fiind imposibil de plătit de vreo firmă.

Totodată, Guvernul penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populației României. Astfel, șoferii profesioniști care nu sunt vaccinați sau nu au avut COVID-19 în ultimele 3 luni intră în carantină dacă revin din țări roșii și galbene din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu COVID-19.

Măsura este unică în Europa, șoferii profesioniști fiind exceptați de la măsura carantinei în toate țările, cu scopul de a menține lanțurile de aprovizionare cu marfă, așa cum recomandă și Comisia Europeană, care a creat în acest sens “culoare verzi” și a îndemnat la exceptarea de la carantinare a șoferilor profesioniști.

La acestea se adaugă și majorarea uriașă a tarifelor la asigurările RCA în urma falimentului City Insurance, criză la care au contribuit din plin autoritățile române printr-o supraveghere defectuoasă a sectorului RCA.

Transportul rutier este unul dintre cele mai competitive și mai importante sectoare economice ale României, doar în ultimii 4 ani având o contribuție la exportul de servicii de peste 22,3 miliarde euro. Transportul rutier și serviciile conexe generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane.

În ziua protestelor transportatorilor, ASF anunță tarife maximale la RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) anunță că, în conformitate cu legislația în vigoare, în cazul în care polițele RCA ofertate spre vânzare au valori care depășesc nivelul tarifului de referință multiplicat cu 1,36 (adică majorat cu 36%), aceste polițe vor fi redistribuite de către BAAR la valoarea tarifului maximal astfel obținut, la care se aplică clasele Bonus/Malus corespunzătoare. De exemplu, în cazul transportului de marfă, pentru un deținător de camion ce depășește gabaritul de 16 tone, care resimte în această perioadă o creștere semnificativă a tarifelor polițelor RCA, prețul maximal de vânzare stabilit prin procedeul enunțat mai sus este de 9.662 lei la categoria B0 (tarif de referință 7.105 lei x 1,36 = 9.662 lei). Toate celelalte
clase de bonus vor avea astfel scăderi semnificative față de tariful maximal de vânzare. Acest anunț vine în timpul protestului asociațiilor transportatorilor rutieri din Piața Victoriei. La ora 10.30 erau în fața Guvernului în jur de 100 de mașini, majoritate tiruri.

Nemulțumirile transportatorilor sunt legate de reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști. După ce a reîncadrat diurna, Fiscul a început să emită decizii de impunere pe ultimii 5 ani, lucru anormal. În plus, asigurările RCA s-au scumpit cu peste 60% în ultima lună, în vreme ce în anumite cazuri prețurile s-au dublat, conform unei analize făcută de Libertatea. Astfel, prețul unei polițe RCA pe un an pentru un autoturism Dacia Logan din anul 2007 a crescut de la 312 lei la 503 lei în varianta cea mai ieftină, disponibilă acum la Euroins. Calculul este valabil pentru un șofer fără antecedente rutiere.

Autoritatea de Supraveghere Financiară susține că măsura tarifelor maximale la RCA vine în sprijinul unor categorii socio-
profesionale care sunt afectate de prețurile de vânzare a polițelor RCA, practicate în ultimele zile de firmele de asigurare.
Precizăm că, în vederea aplicării acestui mod de calcul al tarifelor maximale pentru RCA, au fost consultate asociații de transportatori care au agreat această abordare ce va fi valabilă pentru perioada următoare. Autoritatea de Supraveghere Financiară a solicitat tuturor intermediarilor în asigurări să informeze de îndată toți clienții asupra faptului că, dacă aceștia
primesc de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% mai mari față de tariful de
referință, aferent segmentului de risc din care fac parte, sunt încadrați în categoria asiguraților cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Acest tip de clienți pot să solicite Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) o ofertă pentru încheierea unui contract RCA.

Distribuie articolul pe:

8 comentarii

  1. Gresit. Bugetarii de lux si rudele lor, lefurile din sistemul represiv, pensiile speciale ale pensionarilor speciali, bugetarii din ministere, parlament, acestia maresc saracia in Romania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.