Doar patru proiecte de autostrăzi, în PNRR

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că domeniul transporturi din PNRR a fost simplificat. Avem patru proiecte mari privind autostrăzile care au fost propuse partenerilor europeni, a dezvăluit ministrul miercuri seara, la TVR.

Cătălin Drulă susține că în în PNRR, domeniul transporturi, România va propune doar patru proiecte privind autostrăzile. Este vorba despre o simplificare a procedurii, a spus demnitarul.

Astfel, spre aprobare va fi trimisă autostrada A7, sectorul Ploiești-Pașcani prin Buzău și Bacău. Acesta are peste 300 de kilometri și, iar la proiect se lucrează de aproximativ doi ani. Viitoarea autostrada va avea perdele forestiere și stații electrice, a explicat Drulă la TVR.

Al doilea proiect este A3, între Nădășelu și poarta Sălajului. Pe teren se lucrează deja, iar sectorul are cel mult 60 de kilometri și leagă județele Cluj și Sălaj.

Al treilea proiect este pe A1 Deva – Lugoj, sectorul lipsă dintre Sibiu și Nădlac în lungime de 9 kilometri.

Ultimul proiect din PNRR este pe A8 Autostrada Unirii. Este vorba despre sectoarele din capătele șoselei din Tg. Mureș și Tg.Neamț. În acest caz documentația este aproape gata, a anunțat Cătălin Drulă.

În total, prin PNRR ar putea fi realizați aproximativ 450 de kilometri de autostradă. Dosarul PNRR va fi depus la finalul lunii mai, iar răspunsul autorităților europene va veni în iunie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

13 Comentarii

  1. Vorbe ,vorbe si iar vorbe ,proiecte si alte proiecte,iar in final nu exista o legatura intre vestul tarii si estul tarii,doar franturi de autostrada la care se lucreaza de atatia ani de nici nu-i poti numara.Parca suntem blestemati ca la carma tarii sa avem doar politicieni incompetenti,buni doar la vandut gogosi.In cazul politicului de la noi,nu-i suficient doar votul pentru a fi inlaturati de la putere, ci si raspunderea pecuniara.O ard bine mersi 4 ani sau 5 dupa caz,iar dupa ei potopul,fara nici un fel de raspundere materiala,basca ca apoi ii gasim infipti intr-una din sutele de agentii ori institutii taietoare de frunze la caini ale statului .Votul negativ din patru in patru ani nu e suficient in cazul politicienilor mincinosi,de trizeci de ani se repeta aceeasi melodie si nimeni nu raspunde pentru nimic !

  2. Sudul are deja in lucru drumul Craiova-Pitesti, mai e un drum rapid spre Alexandria, plus centura Bucurestiului.In sud exista deja autostrada Bucuresti-Constanta , Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti-Pitesti si , probabil, plavanul sibian va interveni si pentru Pitesti Sibiu.Si portiunea Ploiesti-Buzau anuntata de Drula face parte tot din zona „sud”.In „Ardial” se chinuie de ani de zile cu A3 (Transilvania) si A1 (culoar european) si nu se mai satura de furat.Singura zona din tara unde nu exista nicio autostrada este regiunea Nord-Est (Moldova).Acum, chipurile, Drula ar demara niste „capete” de autostrada A8 (Tg Mures -Iasi), dar eu cred ca e o vrajeala.Deocamdata au dat 11 milioane euro pentru a reface pentru a treia oara studiul de fezabilitate.Portiunea de A7 Buzau-Pascani o vor vedea urmasii-urmasilor-urmasilor lui Stefan cel Mare in vreo 50 de ani, poate!In loc sa ne ameteasca cu proiecte fantasmagorice, ar fi mai rapid si mai simplu sa optimizeze traficul prin localitati (pasaje,etc) si sa faca sosele de centura in punctele critice , de ex: Botosani, Roman, Adjud, Focsani.Deocamdata doar la Suceava si bacau exista sosele de centura pe E 85.De asemenea, si la Iasi este nevoie de o sosea de centura (plus Pascani, Tg Frumos) plus un drum de acces spre aeroport care sa nu treca prin oras….

  3. In nici un caz comarnic brasov. Cea mai dezvoltata zona a tarii dpdv turistic trebuie blocata, pentru a nu putea fi accesibila in weekend. Asa vrea coana m UE

  4. Impresionant..un proiect de 9 km si unl de 60 de km…fantastic. Capitala cu PIB pe locul 14 din ue conform băncii mondiale nu beneficiază de infrastructura nici in planul useristilor care sabotează cu mare ravna sudul tarii de când se stiu

  5. Nimic despre cel mai important tronson Pitesti-Sibiu!
    Un om zdravan la cap stie ca aia nu iti dau bani sa te dezvolti economic.
    Cum sa accepte sa devi din sluga partener, adica sa imparti banii cu ei? Mai dati-va cu apa rece pe ochi!

  6. Păi s-a zis clar..Proiecte verzi sunt acceptate.. Aici autostrăzile nu intră.. ai pierdut cursa acum fă măcar ce trebuie , căci altfel te intorci la măgar și teleguță..Fă o cale ferată performantă, electrificată, unde poți asigura un transport civilizat de marfă și persoane, cu locomotive electrice..Fă impădurire masivă, căci o să ai o bogăție permanentă. Fă școală, fă educație, fă cercetare,.Azi mine și africani ies in spațiu, iar tu ai rămas blocat la autostradă..care se dărâmă și cu gropi in asfalt.. Munca eficientă și de calitate, profesionistă, e categoric prioritară.. Dar pentru asta probabil trebuiesc importați babuini africani..

  7. Si-au bagat iar udemeristii coada (ursului). Ciotul ala de drum de la Tg Mures pana la munte va servi doar ca traseu turistic pentru ei si secuime. Trecerea peste munti oricum nu se va face nici in zece ani. Drula si Citu sunt slugile lor.

  8. Guvernantii lui Soros continua in liniste lucrarile la tronsoanele din Ardeal. Le fac in tacere pe banii tarii, in special ai bucurestenilor. Ce nu se vrea facut se trece in contul banilor de la UE care oricum nu vor fi primiti. Este ce mai buna scuza.

  9. @ 20 mai 2021 la 9:29,. Ce n-ai ințeles din ceea ce am scris bre ?? Trebuie de trei ori, căci ești ortodox ??

  10. @Marele Urs = Marele Idiot: Baaa..neam prost de HUN sovin diversionist antiroman EMIGREAZA lasa bautura ca pute pamantul sub tine.

  11. Cea mai solicitata autostrada din Romania este Ploiesti-Brasov. Curios cum „cineva” NU doreste nici azi sa o ia in considerare!. Oare de ce?.

  12. Simplu,romanii nu au voie sa prospere,ca dacă ar prospera nu ar mai pleca la sparanghel, capsuni si spalat fundurile vesticilor din aziluri…Romania ar fi avut tot ce ii trebuia daca isi pastra oamenii calificați acasă…asa tara e de vânzare și mai ales oamenii…terenurile agricole pădurile zăcămintele trebuie exploatate de veneticii lui iohanis catu si barna Cioloș nu de romanii saraciti cu premeditare in forma continuată. UE interzice de 30 de ani sub amenințare nemascata Ploiești Brasov.Numai prostii de la guwern nu recunosc, cei deștepții au înțeles demult.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.