Flota TAROM va fi redusă în următorii ani. În 2024, doar 17 aeronave vor mai purta însemnele companiei aeriane de stat, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu acordat Digi24.
„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a spus ministrul transporturilor.
În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR, iar șefii transportatorului aerian nu au reușit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale ar urma să fie vândute.
„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania pe profit în 2024-2025”, a declarat Cătălin Drulă.
Pe lângă măsurile de reducere a costurilor, soluția pentru ca TAROM să supraviețuiască acestei perioade a fost operarea a cât mai multor chartere către destinații însorite și exotice.
„Au luat și niște măsuri – pe partea de creștere de venituri – bune. În primele 5 luni ale anului, din charter au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Și anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere. Se zboară din București în multe destinații turistice, zone exotice, poate și privațiunile din perioada de pandemie au dus la asta. Au fost într-o săptămână 70 de zboruri către Egipt și charterele sunt o metodă bună de a face profit, pentru că e garantat, nu ai emoția umplerii avionului”, a explicat Drulă.
Aham. Airbusul nu e bun, huh?
Mai cumpără Taromul cele 6 sicrie zburatoare, boeigurile Max antamate înainte sa fie oprite de la zbor?
La cum au făcut cu vaccinurile, aducând și insistând pe folosirea gunoaielor AZ și J&J aruncate de țările „ca afara” dar bune ptr. romani; pariez ca DA
Serios mai Drula,Bula,Barabula si cu P…,asa vezi tu efecienta prin reducerea productiei/zborurilor!In loc sa produci zboruri interne cu TAROM pe toate rutele aeriene din tara si indepartind toate „capusile”straine ca de aceea ai(poate tu nu ai)/avem o tara sa ne-o aparam cu toate mijloacele.Urmeaza apoi zborurile internationale care sa le faci tot cu TAROM-ul;ce e rau in asta?Numai niste zevzeci pot gindi ca voi!
Lasa ca sunt nave care zboara din strainezia spre Romania si retur! Spre Romania si retur, zboara doar „pretenii si partenerii” plavanului de lux care au ocupat cel putin 25% teren din Romania!!
Uniunea sabotati romania isi definitiveaza asasinatul evonomic al romaniei. Taie, instraineaza, restrang orice este romanesc. Invita pe straini sa ocupe spatiile ramase libere.
scoate capusele din Tarom! Asta este cauza falimentului. Am ajuns sa dam pe 330ml bere, 30 de lei?
Cine ii favorizeaza?
Felicitări pentru comentariu, nimic maia adevarat, vor sa devenim coloniei in adevăratul sens al cuvântului.
Drula i-a taiat la … rima.
Vom ramane si fara Tarom, ca si fara multe altele.
Drula e un dobitoc periculos si trebuie schimbat URGENT! La Transporturi trebuie un ministru competent, nu o sluga imbecila, altfel ramanem si fara cai ferate si fara sosele si fara transport aerian.
Nu va mai dati de ceasul mortii, ca o faceti degeaba! TAROM-ul este demult „programat” sa devina o companie Lufthansa!! Si, dupa cum se indreapta lucrurile, chiar asa va fi!! Vad ca USR-istii au si un termen: 2024. Sa ne fi de bine si la mai mare!!!!!