Siguranța rutieră reprezintă o adevărată problemă în țara noastră. Au ieșit la suprafața în ultima vreme toate hibele. Despre unele știam, pe altele le-am descoperit acum. Semeni de-ai noști au plătit însă cu viața. Întrebarea este cât am învățat din asta. Sau vom uita până la următoarea tragedie?
Cătălin Drulă a fost ministru al Transporturilor. Și acesta un minister cu multe ”bube”. Liderul USR face însă o listă și dă sfaturi, însă nu din această calitate. Îl preocupă siguranța în trafic.
Care sunt propunerile sale
1. PNRR. Am prevăzut 1000 de radare fixe + achiziționarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranță rutieră și control.
2. Oprirea încercărilor de slăbire a legislației rutiere în Parlament. OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portițe pentru șmecheri. Ultima dată am avut o discuție pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni și au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii”, a scris Cătălin Drulă, pe Facebook.
„3. Adoptarea legii inițiate de colegii mei (PL-x nr. 88/2022) care permite Poliției să dea amenzi pe baza înregistrărilor video realizate de camerele de bord. Așteaptă încă susținerea MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară și în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potențial ucigaș sunt surprinse de camere video private, dar în prezent Poliția nu poate da amenzi pe baza acestor probe.
4. Reintroducerea inspecției de siguranță rutieră pentru toate categoriile de drumuri. În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I și II, iar în 2022 a fost scoasă și pentru drumuri județene.
5. Oprirea proiectelor ucigașe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naționale prin localități și înlocuirea cu soluții moderne de sec. 21. Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgoviște dublare prin localități în loc de drumul nou expres în afara localităților pe care îl pornisem în 2021.
6. Proiectare a străzilor cu siguranța rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor. Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliștii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălțate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulație, supra-iluminare, pinteni de protecție ai colțurilor de străzi, ș.a.m.d.”.
Pe termen lung, soluția e creșterea numărului de kilometri de autostrăzi și drumuri expres
„Pentru lung parcurs, soluția este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: o rețea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres). Ne apropiem în sfârșit de 1000km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decență pentru acoperirea României”.
Toate acestea depind de coaliția de guvernare, condusă de premierul social-democrat Marcel Ciolacu, căruia i-a lansat „o provocare”: „Să le implementăm începând din prima zi a sesiunii parlamentare din septembrie”, a conchis Drulă.
Drula esti berbec tare mai baiatule- ca de obicei ai evitat cauza principala a accidentelor si bati campii- singura cauza a accidentelor din Romania este politia sau militia cum vrei sa-i spui ca tot aia e- ei au dat si inca mai dau de cand a fost faza cu Argesul carnete la cine nu trebuie si fara pic de scoala- a fost Arges Suceava, Baia Mare Bucuresti etc.Asta e principala si singura cauza- si retine- cei care au obtinut permis de conducere in halul asta toti circula si vor constitui pericol multi ani de acum incolo- nu le-au retras nimeni permisele sunt printre noi,iar de invatat nu-i invata nimeni!Iar decat sa investesti in camere radare drone si alte cacaturi gen BMW mai bine investesti in drumuri ,indicatoare si semafoare- administratorii drumului public nu fac nimic exact ca cei de la USR- fa-mi drum bun si marcat sa pot merge cu 90 sau 100 la ora si nu imi trebuie militie nici camera nici radar nimic! Cresteti viteza de rulare nu o scadeti ca traficul e din ce in ce mai mare- nu e posibil ca de la Arieseni pana la Sighet sa faci 5 ore si ceva pe 250km- localitati cu restrictie de 30km/h si dunga continua pe toata localitatea care se intinde pe 7 sau 8 km.O tampenie mai mare nu se poate! Daca restrictionezi viteza la 30km/h prostul cu carnet de la Arges tot prost ramane.Deci eliminati cauza -militia- care nu are altceva de facut decat sa stea calare pe soferi pe care tot ei i-au facut- Sau asa si-au asigurat abonatii ptr amenzi pe per nedeterminata.Mergeti pe autostrda de la Gilau la Deva sa vedeti ce frumos se circula- majoritatea merg cu 120 sau 125km/h frumos pe banda 1 cine vrea mai repede are banda 2 libera ce iti trebuie?! Asa ca militia trebuie rasa nu soferii- stati calare pe soferi cand ai clanuri in toate orasele mari si traficanti de droguri in fata caruia nu suflati si vii si-mi spui ca tb sa platesc amenda ca s-a ars becul si ca nu ai ce sa-mi faci ca tb sa respect legea-dar voi ce lege ati respectat cand ati dat atatea carnete???