Ecourile scandalului Volkswagen au ajuns şi în România

Registrul Auto Român a decis verificarea tuturor autoturismelor provenite de pe piețele externe în urma izbucnirii scandalului Volkswagen în SUA. „În România, constructorul nu poate să zică că îndeplinește (standardele de noxe n.r.) pentru că trebuie să vină la autoritate să îi confirme că le îndeplinește. Dacă ar fi venit mașini din SUA acestea ar fi trebuit să facă testul dinamic la RAR, care este obligatoriu. Acolo se remăsoară mașina. Degeaba avea trecut în acte un nivel de noxe pentru că aici s-a remăsurat. La testul dinamic asta se face, se face măsurătoarea de noxe”, susţin reprezentanții RAR.

În SUA fiecare constructor își face propriile măsurători. „Acolo este self-certification. Fiecare constructor își face el, știe ce standarde trebuie să îndeplinească. Producătorul zice că le îndeplinește că își face singur măsurătorile și când apare un control de la stat atunci se dovedește dacă sunt sau nu reale”, au arătat sursele citate.

În primele opt luni ale anului în curs, înmatriculările de autoturisme noi și second-hand marca Volkswagen au ajuns la 49.486. Din acestea, 4.675 au fost mașini noi, în creștere cu 16% față de perioada similară din 2014, iar 44.811 unități au fost second-hand, potrivit statisticii Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/.

Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, a oprit vânzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, în urma acuzaţiilor că a trişat în timpul testelor privind emisiile poluante ale acestora. În caz că grupul va fi găsit vinovat, riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari.

Reprezentanții VW au recunoscut că au falsificate datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor și au anunțat că ar putea fi afectate 11 milioane de vehicule vândute în întreaga lume. Aproximativ 482.000 de vehiculele diesel produse în perioada 2008 — 2015 sub brandurile Volkswagen și Audi includ acel software destinat să modifice nivelul emisiilor, a anunțat EPA. Amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul.
Reparațiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii șapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat și Audi A3.

Cancelarul german, Angela Merkel, a cerut marţi deplină transparenţă în elucidarea acuzaţiilor aduse de autorităţile SUA companiei Volkswagen, transmite Reuters.
„Ţinând cont de situaţia dificilă, este vorba de a arăta deplină transparenţă în elucidarea deplină a cazului. Ministerul Transporturilor este în strânsă legătură cu Volkswagen şi sper că toate informaţiile vor fi prezentate cât mai rapid posibil’, le-a declarat jurnaliştilor, la Berlin, oficialul german.

Marţi, acţiunile Volkswagen înregistrau la bursă un declin de 17,5%, la 110,20 euro, comparativ cu o scădere de 20% luni, după ce compania a anunţat provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Din cauza declinului acţiunilor, VW a pierdut luni aproximativ 15 miliarde de euro (16,9 miliarde de dolari) din capitalizarea de piaţă. În acest an, titlurile companiei au scăzut la bursă cu 41%.

Grupul Volkswagen riscă falimentul din cauza scandalului privind emisiile, comentează MarketWatch, iar prima asumare a responsabilităţii ar putea fi înlocuirea directorului general Martin Winterkorn cu actualul şef al Porsche. Potrivit publicaţiei Tagesspiegel, directorul general al grupului Volkswagen, Martin Winterkorn, probabil va fi eliberat din funcţie vineri, din cauza scandalului
privind emisiile poluante. Winterkorn, în vârstă de 68 de ani, director general din 2007, ar urma să fie înlocuit cu Matthias Müller, actualul şef al companiei Porsche, divizia de lux de VW.

„Este pusă sub semnul întrebării existenţa grupului Volkswagen. Acest lucru se întâmplă pentru că amenzile judiciare pe care grupul auto le riscă în scandalul emisiilor ar putea fi doar vârful aisbergului”, comentează portalul Marketwatch.com, citând un studiu academic potrivit căruia VW ar risca penalităţi financiare pe pieţele auto de 7,5 ori mai mari decât amenzile. „Chiar dacă VW va reuşi să
supravieţuiască în actuala formă, compania va ocupa o poziţie inferioară pe piaţă în următorii ani”, subliniază MarketWatch.com. Volkswagen a depăşit Toyota şi a devenit în iulie cel mai mare producător auto mondial, din punctul de vedere al vânzărilor efectuate în primul semestru al anului 2015.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.