România educată, în ”era” corecturii digitalizate. Au pus carul înaintea boilor?

România educată e în fața unui nou experiment. Este primul an în care profesorii de gimnaziu vor face corectare digitalizată. Anul trecut, metoda s-a aplicat la sesiunea de toamnă a Bacalaureatului. 

Pandemia a adus o privire reticentă privind corectura digitală. S-au cumpărat laptopuri, calculatoare, viteză mai mare la internet, dar am rămas în pană cu conexiunea. Profesorii au făcut cursuri, dar tot s-a pierdut din materie, copiii s-au întors la școală, aveau goluri.

Așa că mulţi profesori  se feresc de experienţa digitală, o văd complicată, prematură. O văd ca pe un experiment.

”Ar fi fost necesară mai multă pilotare la modul serios, cu avantaje, dezavantaje, plusuri, minusuri şi abia după aceea să se ia o decizie finală, după o analiză mai atentă dacă notarea uniformizată, obiectivă se poate realiza”, a declarat Elena Manole, profesor de Limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială „Anghel Saligny” din Focşani, pentru Agerpres.

Sunt  și alți  profesori din ţară care folosesc în continuare aplicaţii digitale la clasă sau multe alte chestii digitale.

”Este o chestiune de deschidere, de deprindere, de vârstă, şi da, de putinţă”,  mai spune Carmen Ion.

”Susţin corectura digitală, dar trendul acesta al digitalizării nu este întru totul ok, pentru că dispare comunicarea umană. Nu este un lucru rău, dar nu cred că digitalizarea ar trebui dusă la extreme. Ce-ar fi să merg la clasă şi să nu spun nimic, elevii să îşi deschidă calculatoarele şi să lucreze pe calculator?

Prea se minimalizează rolul profesorului cu această digitalizare. Nu mai există nicio activitate dacă nu există digitalizare şi acest lucru nu cred că este tocmai în regulă”, este de părere profesorul de Matematică de la Colegiul Naţional „Unirea” Focşani, Enache Pătraşcu.

„Există şi beneficii al acestui tip de corectare, pentru că, dacă greşeşti, calculatorul nu te lasă să mergi mai departe. 

Dacă digitalizarea reprezintă soluţia pentru învăţământul românesc rămâne de văzut.

Deocamdată, unii profesori spun că există realităţi în învăţământul românesc parcă nu tocmai de secol XXI, unde priorităţile ar trebui să fie altele. Şi mai ales, că ar trebui să se ţină mai mult cont de componenta emoţională a unui examen care, în unele cazuri, poate schimba destinul unui elev.

„De exemplu, în ghid se specifică faptul că, dacă o teză nu este lizibilă, acest lucru se semnalează către comisia judeţeană şi cere o examinare direct pe lucrare, ceea ce înseamnă timp. Şi atunci, dacă apar probleme care ne întorc către comisii şi subcomisii, cât timp se economiseşte de fapt?

Câţi bani au intrat în această platformă şi cât mai intră şi oare, cât ar fi trebuit cu adevărat investit în educaţie pentru a nu mai avea situaţii de scenariu science-fiction, ca de exemplu să fii într-o şcoală din mediul rural, unde te încălzeşti cu lemne, dacă cumva ţi se aduc lemne şi îţi face cineva focul, dar lucrările să fie scanate de profesor?

”Un amestec de tradiţional cu modern deranjant”

”…nu reuşim să vedem realitatea din sistemul actual de educaţie. În continuare, şi eu şi colegii mei suntem aproape de copiii noştri, credem în acest trio, profesor – copil – părinte, dar se pare că există viziuni care consideră că modernizarea, digitalizarea reprezintă soluţia.

Şi probabil din partea unui profesor de Matematică, răspunsul este unul pozitiv, dar noi, profesorii de Limba română, înclinăm şi spre alte aspecte de ordin afectiv şi nu putem gândi că măsura aplicată pe o lucrare este la ‘punct şi virgulă’.

Pentru că ‘punctul şi virgula’ de regulă este cu minus pentru elev, nu cu plus.

Ani de zile, abordarea în centrele de examinare clasice a fost să ne gândim şi la emoţiile copilului respectiv, că e primul examen al lui (Evaluarea Naţională – n.r.), care, din păcate, uneori decide viitorul.

Nu ştiu cum va fi detaliată pe partea de compoziţie corectura, aşteptăm cu toţii noile instrucţiuni pe subiect, mai ales pe subiectul de compoziţie”, a susţinut Elena Manole, profesor de Limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială „Anghel Saligny” din Focşani.

Inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, Daniela Marchitan, spune că, până în prezent, feedback-ul primit de la profesori privind această metodă de evaluare este unul pozitiv, iar simulările examenelor naţionale vor ajuta la remedierea deficienţelor, astfel încât atât profesorii, cât şi elevii să fie pregătiţi în vară, când vor avea loc examenele propriu-zise.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

14 Comentarii

  1. microsoft a inclus remote access in windows 10 ,11 si orice pedofil cu o aplicatie poate intra ca „microsoft team” pe orice dispozitiv!!!
    ceea ce trebuie sa faca doar e sa scaneze(aplicatia/programul o face automat) ip-uri online si sa aleaga unul cu windows,android,mac (si celelalte sisteme operative il au ).

  2. Corectorii care au fraudat sunt la puscarie ? Era mai simplu si mai legal.

  3. A existat, și incă in parte mai există un mod, sistem de educație eficientă, cea a invățămîntului maghiar , pe care romînu din răsputeri se străduie s-o distrugă, insă nu reușește,.De ai o nație, care știe că investiția in educație este cea mai productivă și vrea școli. Și știe că cel care este educat este invincibil, care la un moment dat oricum va domina,..Azi prostănacul de castravete ortodox romîn e fudul cu cît fură și crede că a prins piciorul lui Dumnezeu.. Insă nu e deloc așa. Situația se scimbă rapid, iar castelul din cărți de joc se dărîmă,.. Ceea ce este și soarta romaniei,. Un cunoscător, educat, care vede știe și in mod competent construiește, acela rămîne de fapt pe veci stăpîn,…

  4. „EU AM ÎNȚELES AȘA:CEI CE CONDUC LUMEA AU NEVOIE DE „MUTUCĂI EMOTICONIZAȚI DE TIPUL :MUTU MERE MUTU VINE/ -ȘI TRĂIEȘTE DE-AZI PE MÂINE/ ȘI ASCULTĂ CA UN CÂINE//(dresat)

  5. De securitatea la nivelul retelei de calculatoare se ocupa adminul.
    De securitatea la nivelul sistemului de operare, s-a ocupat microsoft.
    Deci prima afirmatie e falsa.

  6. Marele scUrs Nu exista sistem de invatamant maghiar. Ca dovada, o gramada de unguri s-au vaccinat si voteaza sociopati opulenti si fac alegeri gresite bazate pe ignoranta, in rand cu toate dobitoacele din turma. Exista un sistem eficient de spalare a creierului, dovada lui esti si tu, mare scurs, care esti un natarau fudul si semianalfabet.

  7. Cum se procedeaza: la finele examenului, în prezenta elevului, este scanata lucrarea. Corectarea este simpla. Se citește lucrarea, iar greșelile semnalate, cu punctajul aferent sau punctajul acordat pentru eseu sau compunere se trece intr-o rubrica speciala, asa ca la sfârșitul corectării apare nota elevului. E mai simplu, pentru corector, dar mai mult de munca pentru supraveghetori.

  8. @ intox.. Păi doar unul vestit.. ”Sapientia”,.. de ai auzit,.. E cel mai căutat in romania,. Și evident cel mai performant,. E pe ungurește bre. Plus de Bolyai, sau Miko sau altele celebre, ce nu le știi.. Ar fi cazul de cunoscut istoria și cultura transilvană,.Deunăzi aud la radio cum una se lăuda cu ”Helikon”, dar nu a menționat că acolo erau exclusiv artiști și scriitori, poeți, maghiari..

  9. De ce doar digital, daca exista și opțiunea Manual? In Europa, multe țări se chinuie sa introducă corectura manual pentru că nu întotdeauna funcționează programele online și huhurezii de lux din politica românească și guvern, obliga! De ce? Pare că vor să distrugă tot din învățământ. P.s. știți bine că din online se poate fabrica orice daca plătești gras, e vorba de absolvenții cursurilor online in străinătate.

  10. ptr alti habarniti „experti” (mai ales habarnistii care s-au ocupat de cam dep) ca cel care comeneaza la 11:49 („IT-ist” nu „aitista” ,asa scriu analfabetii italieni [IT-Information Tehnology https://en.wikipedia.org/wiki/Information_technology , „-ista” abreviatia „IT” este neologism si i se adauga „-” plus terminatia „ist” !])
    „De securitatea..”Raspuns: „adminul” un habarnist cu studii superioare,bine intentionat,prost-informat.majoritate „expertilor” sunt ticsiti cu informtie nefolositoare in fcultati si ptr productie baietii invata din reviste si youtube
    „..la nivelul sist…”Raspuns: Securitate de la Microsoft.. windows defender este virus ca si antivirus maccafee
    windows firewall este spyware ca si „antivirusul kaspersky” (a se folosi kaspersky tools ptr decriptarea fisierelor care sunt poate criptate tot de rusi care lucreaza/au lucrat acolo).
    Mana de lucru este scumpa,America in foame si Microsoft are programatori din India ,aceeasi tara care a devenit a 5-a economie a lumii pre ca face afaceri cu Rusia!!!!!!
    Despre ce securitate se ocupa Microsoft ,spuneai?..Daca iti dovedesc tehnic ceea ce ti-am scris,daca te apuci sa-i dai in judecata tot cu prastia in mana ramai si cu ea in mana mori: cand ai facut ultimele update-uri si ai apasat butoanele pe care scria ca ai acceptat conditiile ei ti-au luat ip (daca erai conectat,daca nu dupa aia) au faacut screenshot-uri.. cum se plimba pe ecran sageata de la mouse si cand ai dat click si e salvat la Microsoft!!!una din conditiile acceptate de tine e third party =a trei-a parte ,exact locul cu „vulneravilitati” de unde vin toate atacurile si esti prostit sa mai cumperi un „antivirus”
    „Deci prima…”Raspuns: Da ! Prima ta afirmatie este falsa! Daca ai w10 este cel mai atacat de Micros. sa te determine sa iti cumperi un pc /laptop nou cu windows 11!

  11. Eu nu cred ca esta vorba despre digitalizare. Scanerul este totusi un mijloc traditional, chiar depasit…este vorba despre faptul ca vor sa introduca o noutate ,,depasita,, pentru ca si cei care iau decizii sunt la fel de depasiti si nepregatiti. Feedbak-ul nu este deloc pozitiv…nu ne-a intrebat nimeni nimic…sunt intrebati directorii carora le este teama sa spuna ceva impotriva propunerilor celor care i-au numit. In scoala copiii de clasa a VIII-a, la priba de romana, au stat cu 1 ora in plus, deoarece platforma nu confirma lucrarile scanate…scanul in fata copiilor nu-si are rostul…Romania nu este nici educata, nici digitalizata…este depasita, mintita, manipulata, devalorizata si…spalata pe creier…nu ai cum sa introduci schimbarea intorcandu-te in timp…cine foseste cuvantul digitalizare pentru o simpla scanare…isi merita soarta…ne indreptam catre…ce? Texte grele si abstracte pentru analfabetii functionali creati de sistem…unde sunt valorile romanesti? Unde este plasat invatamantul? Imi este mila zilnic de copiii care plutesc in deriva…nu facem ceea ce trebuie pentru ca ne place sa ne mintim singuri ca lucrurile merg bine. In realitate se vede altceva…Treziti-va pana nu este prea tarziu…recunoasteti ca gresiti…si.poate vom schimba ceva…Saracul invatamant tot intr-o reforma de mai bine de 25 de ani. Adevarul este cavreformele se vad dupa aprox. 50 de ani….ma rog…un profesoras, mic…mic…si…insignifiant..

  12. Eu nu cred ca esta vorba despre digitalizare. Scanerul este totusi un mijloc traditional, chiar depasit…este vorba despre faptul ca vor sa introduca o noutate ,,depasita,, pentru ca si cei care iau decizii sunt la fel de depasiti si nepregatiti. Feedbak-ul nu este deloc pozitiv…nu ne-a intrebat nimeni nimic…sunt intrebati directorii carora le este teama sa spuna ceva impotriva propunerilor celor care i-au numit. In scoala copiii de clasa a VIII-a, la proba de romana, au stat cu 1 ora in plus, deoarece platforma nu confirma lucrarile scanate…scanul in fata copiilor nu-si are rostul…Romania nu este nici educata, nici digitalizata…este depasita, mintita, manipulata, devalorizata si…spalata pe creier…nu ai cum sa introduci schimbarea intorcandu-te in timp…cine foseste cuvantul digitalizare pentru o simpla scanare…isi merita soarta…ne indreptam catre…ce? Texte grele si abstracte pentru analfabetii functionali creati de sistem…unde sunt valorile romanesti? Unde este plasat invatamantul? Imi este mila zilnic de copiii care plutesc in deriva…nu facem ceea ce trebuie pentru ca ne place sa ne mintim singuri ca lucrurile merg bine. In realitate se vede altceva…Treziti-va pana nu este prea tarziu…recunoasteti ca gresiti…si.poate vom schimba ceva…Saracul invatamant tot intr-o reforma de mai bine de 25 de ani. Adevarul este ca reformele se vad dupa aprox. 50 de ani….ma rog…un profesoras, mic…mic…si…insignifiant..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.