Vești de la Craiova: Ford va produce un nou model de autoturism

Al doilea producător auto din România, compania americană Ford, va investi 200 milioane de euro și va crea 1.500 locuri de muncă pentru producerea celui de-al doilea model în uzina pe care o deține la Craiova. Noul model se va adăuga producției actualei generații a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport și motorului 1.0 EcoBoost, a anunțat Ford. Deocamdată, compania ține secret viitorul model, dar cel mai probabil va fi un crossover sau SUV. Americanii ajung astfel la investiții totale de 1,5 miliarde de euro la Craiova și cu noile locuri de muncă numărul total al angajaților va fi de 5.900. Anunțul Ford reprezintă o veste excelentă pentru România pentru că societatea de la Craiova este unul dintre cei mai mari exportatori din țară. Cea mai mare parte din producție este destinată pieței internaționale, banii vin mai mulți în țară, fapt ce contribuie destul de consistent la creșterea PIB-ului. „Investiția demonstrează încrederea companiei Ford în angajamentele asumate de Guvernul României pentru a îmbunătăți infrastructura”, se arată într-un comunicat de presă al Ford România. Uzina de Asamblare a Vehiculelor a trecut recent prin îmbunătățiri tehnice semnificative, mai mult de 550 de roboți fiind instalați pentru a spori eficiența și calitatea în secțiile de Vopsitorie, Montaj General și Caroserie. „Includerea acestui al doilea vehicul în procesul de producție este o dovadă clară a flexibilității operaționale a fabricii de la Craiova și reflectă perteneriatele puternice pe care le avem cu furnizorii locali și cu membrii comunității”, a declarat Steven Armstrong, președinte și CEO Ford Europa, Orientul Mijlociu și Africa, într-un comunicat de presă.

Ford a demarat producţia de vehicule la fabrica din Craiova în septembrie 2009, cu utilitara uşoară Transit Connect, iar în 2012 a începutul producţia motorului EcoBoost de 1.0 l, care continuă şi astăzi, precum şi a monovolumului Ford B-MAX, până în septembrie anul trecut. În octombrie 2017, a lansat producţia pentru noul SUV EcoSport, care este livrat exclusiv din România către întreaga piaţă europeană. Pentru acomodarea cerinţelor producţiei şi a nivelului cererii ridicate pentru noul EcoSport, Ford a angajat în 2017 la Craiova 1.800 de persoane.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Cristian Cretu 866 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Asta e de bine, sau de rau? Ca eu nu mai inteleg nimic din ce se intampla in tara asta. De exemplu au crescut salariile pana cu mult sub nivelul anterior,. Sau Tudorel Toader promoveaza legi cu executarea sentintei cu inchisoarea la fara frecventa, o varianta mult imbunatatirta a sentintei cu suspendare, la care daca esti recidivist faci cu executare. La fara frecventa diploma e asigurata la termenul stabilit si nu mai executi nimic. E adevarat ca pentru o asemenea sentinta inculpatul are nevoie de o recomandare scrisa de la CC al PSD. Si acum colac peste pupaza vine si Ford cu noutati, de nu stim daca sa plangem sau sa ne bucuram.

  2. Numai noi romanii nu ne tinem de cuvant: AUTOSTRADA care sa lege Craiova de restul tarii a ramas o ILUZIE! Guvernantii trebuie sa schimbe LEGILE JUSTITIEI! Daca avem aceste legi shimbate se vor face singure si autostrazile!

  3. Daca vor face asta, abia atunci, americanii vor indeplini conditiile din contractul de cumparare! Desi au primit si ajutor de stat, desi au cumparat la un pret derizoriu(oare l-au si platit?), sunt departe de parametrii asumatri!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.