Gâlceavă pe soarta metroului

Edilul Capitalei, Nicuşor Dan, precizează că Primăria va accepta să preia Metrorex doar în condiţiile în care Guvernul va asigura şi toată finanţarea necesară.

Precizările vin după ce ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a reiterat, vineri, că locul Metroului nu este la minister, ci la Primăria Generală, punctând că primarul Nicuşor Dan este singurul de după Revoluţie care nu a vrut să îl preia în administrare.

„E o discuţie care a început acum doi ani, doi ani şi jumătate. Din păcate, ea s-a suprapus cu un moment în care noi ceream bani. În tot anul 2022, noi am cerut bani, spunând că din cauza creşterii preţului la gaz nu o să putem să închidem bugetul. În tot anul 2022, din lună în lună, mergeam la Guvern şi ceream bani. Celelalte localităţi au primit 800 de milioane de lei în total, noi am primit 6 milioane. În acelaşi moment în care Guvernul nu ne-a ajutat pe partea de termie, cum a ajutat celelalte localităţi, ar fi fost o aventură să preiei şi Metroul, fără să ai garanţia că Guvernul îţi va da banii”, a arătat Nicuşor Dan, în cadrul unei conferinţe de presă.

El a menţionat că o discuţie instituţională referitoare la preluarea Metrorex de către Municipalitate poate avea loc după alegeri. În acest sens, a precizat că subvenţia pentru transportul cu metroul este de aproximativ un miliard de lei pe an, dar că ar fi necesar un acord şi pe tema investiţiilor.

„Evident că e ceva ce ne interesează, dar trebuie să avem încredere unii în alţii şi să existe o predictibilitate, şi instituţională, şi financiară. De exemplu, deodată, faţă de anul trecut, am avut un minus de 600 de milioane de lei în buget. Lucrurile acestea nu ar trebui să se întâmple. Trebuie ca ele să fie într-atât de bine scrise şi agreate, astfel încât să nu ne trezim că nu avem bani de alte lucruri. (…) Condiţiile în care acceptăm este ca toată finanţarea de care Metroul are nevoie să ne fie asigurată, pentru că, în momentul acesta, dacă noi am prelua fără o sursă de finanţare, ne-am dezechilibra foarte tare bugetul”, a spus Nicuşor Dan.

Sorin Grindeanu a precizat vineri că îl „roagă de doi ani” pe Nicuşor Dan să preia Metroul.

„Sunt absolut uimit… E singurul primar de după Revoluţie care nu a vrut şi nu vrea să preia metroul. Nu poţi discuta despre un sistem integrat de transport în Bucureşti fără Metrou. Din acest punct de vedere, Metroul trebuie să meargă la Primăria Generală. Nu înţeleg de ce refuză… (…) Vă rog să vă aduceţi aminte campania din 2020 când ne desena sistemul integrat din Bucureşti care includea Metroul. Cum poţi să vorbeşti de un sistem integrat de transport fără Metrou? Îl invit încă o dată, sigur cât mai are, o lună, o lună şi ceva…”, a declarat ministrul Grindeanu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

8 Comentarii

  1. Asa arata metroul? Cu accente aurii? Interesant!

    Poate Grindeanu nu aude bine.
    Este tren, chiar dacă subteran – subway.
    E în responsabilitatea ministerului cu vagoane. 😅 De ce sa preia primăria ceva utilizat la greu și plin de necesar de reparații și reînnoire când călătorii bucureșteni sunt încă stresați de călătoriile pe scară de pe vremea lui Ceausescu?
    Voi, PSD, sunteți mândri de construcția și darea în exploatare a metroului, asumați-vă!
    Sau tu ești bun doar de făcut gură din orice?
    Poate mai intru odată peste tine în Parlament ca să te liniștești dle fost premier. Repara metroul să nu apară disruptii în intreaga capitala și economie! Ai specialiști, ai resursele, fă-o! Sau vrei să țip la tine?
    FĂ-O!

  2. Miorita@ Miorita laie, laie bucalae, Vorbesti mult si fara logica. Din pacate foarte multi romani care au urmat cursurile scolilor gimnaziale in perioada reformelor,,Romaniei Educate”, demonstreaza, in special cand i-si exprima ideile in scris, de lacune privind cultura generala si nu numai. Vorba unui fost profesor din liceu: ,,scrisul este un proces intelectual; dac vrei sa vezi nivelul unei persoane da-i o foaie si un creion si spunei sa scrie un text de 10 fraze pe o tema pe care a studit-o el.”
    Revenint la comentariul tau tin sa-ti reamintesc esenta unor principii care stau la baza organizarii administratiei publice (locale, regionale, nationale) valabila in orice tara civilizata: ,,Transportul public local cuprinde tot ce inseamna mijloc de transport la dispozitia cetatenilor din localitatea respectiva. In Bucuresti transprtul public LOCAL se efectueaz cu serviciul public de transport de suprafata (autobuz, trolebuz si tramvai) si transportul public subteran (metrou). De tot ce inseamna transportul public local, raspunderea revine structurilor administrative din localitatea respectiva, structuri conduse de persoane ALESE prin vot direct la alegerile locale. Transporturile publice regionale, interregionale, nationale si internationale revin in sarcina structurii adminstrative nationale alcatuita de persoane NUMITE de catre parlamentul tarii prin ,,Ninisterul de vagoane” cum l-ai numit in postare.

  3. Daca s-ar putea ca Ministerul Transporturilor sa nu administreze niciun transport doar o gramada de bani! Metroul este un proiect foarte complex pentru a fi dat unei primarii care ar trebui sa aiba multe zeci de experti in domeniu. Ministerul in schimb are deja acesti experti pentru ca are caile ferate. Desigur domnul Grindeanu ar vrea sa stea si el linistit dupa modelul Iohanis!

  4. N-ați observat că toți incompetenții se feresc de muncă? Chiar și la nivel oihrropean, conducerea vrea cetățeni la pedale, mașini puține care înseamnă că nu trebuie să-și bată capul cu drumurile, poliția gândirii care să-i țină în zona de lene(„confort”), fără alegeri, justiție rasială care sa le ia de pe cap „diversitatea” chemată-n ajutor întru înșurubarea definitivă la butoane, energie puțină, gândaci și droguri care sa țină cetățeanul latent, eutanasie în loc de medicină.Practic, toate”atributele” unui „shithole”, un „poorstan”, o țară a resemnaților întru sărăcie și neputință, cu indice Flynn scăzut pentru confortul unei birocrații ereditare.Asta e dorința nespusă a Bruxellesului dar și a Bucureștiului.Vorba unui prieten ungur”ai motore, capu’ dore” referindu-se la Dacia lui „papuc”.Așa e și cu metroul.Nu era mai simplu să mergeți pe jos? Sau cu bicicleta?

  5. Fake..@ 12 analfabeti functionali au fost adusi de catre Nicusor Dan din Uniunea Slavati Romania angajati pe post de consilieri personali. Nicusor Dan a crezut ca primaria se va conduce daca i-si ia un trepied si-l instaleaza in intersectiile capitalei pentru a se contra cu oponentii politici intr-o conferinta de presa regizata. Cine l-a oprit sa-si angajeze specialisti adevarati pentru domeniile importante ale capitalei. Daca privim la bugetul proaspat aprobat din 2024 Bucurestiul nu se poate plange ca nu are bani, la capitolul venituri curente capitala va avea 6,2 miliarde de lei (1,2 miliarde EURO) din care , pentru cheltuieli de personat au fost alocati 390 milioane de lei. La acest buget se adauga subventiile de la bugetul de stat si banii accesati prin programe europene.

  6. De ce trebuie sa luam taxe de la celelate judete pt transportul cu metroul? Nu se pot taia din subventii in Ilfov si Bucuresti? Mai scade vanzoleala prin malluri si pe valea Prahovei. Banii in infrastructura si taxare mai mare parcari, la municipiul bogat.

  7. @gogule,
    Nimeni nu face de capul lui chestii pe o functie cu raspundere cum facea inepta de „Gabita”, tipa cu degetele de ii cresteau prin sandale pe pamant. Inutile sandalele ei e.
    22 de companii sunt deja chestii fumate, voi insa visati mai departe afaceri si miscari de mari rechini. Prea multi nu va cunoasteti locul si menirea.
    Grindeanu e unul din voi. Sufla vantul prin el si vrea acum ajutor ca e „Ninistru”. Sa-si caute specialistii! Ninistrul e peste primar. Sa se descurce, spune primarul!

    @Postakel Gudurel:
    E un shitshow marca PSD!

  8. Pentru toti postacii care scriu aiurea. Ministerul Transporturile din marile capitale europene acorda subventii de mentenanta si achizitii garnituri trenuri.Dar guvernul din Ro cheltuie in nestire pt 41 de Cons jud si Prefecturi, pentru comune fara 5000 de locuitori, pentru 26 ministere si zeci de agentii, pt pensiile speciale si profesionale fara contributie. Primarul general al Capitalei nu preia metroul fara subventii.Iar angajarea de consilieri este o minciuna. A dat la gunoi cele 22 firme ale lui Firea. Consilierii sunt ai partidelor PSDPNL.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.