Idealul fraternității

avignone

Idealul fraternității n-a apărut în comunități bazate pe rudenii de sânge, ci în cele ale înrudirii religioase. Mânăstirile creștine și ordinele cavalerești, fie ele în creștinism, fie ele în islam, au creat acest ideal. În spiritul ideilor de la 1789, fraternitatea nu și-a mai putut păstra bazele religioase. A primit un fundament social, și anume acela care apăruse în lumea relațiilor economice: libera asociere a părților unui contract (masonic ori comercial).

Nu a rămas în acest cadru din pricina ivirii unor ideologii care considerau că fraternitatea nu se poate obține prin liberté, ci prin égalité. Ce avea să urmeze arăta mai degrabă ca un măcel decât ca un ideal confratern. Spre finele secolului al XIX-lea, idealul fraternității nu mai era exaltat decât în Societatea teosofică. După aceea a dispărut din prim-planul istoriei. Nici doctrina socială a Bisericii nu-l mai pomenește. E compromis și de urmările Revoluției Franceze, și de încercarea teosofilor de a prezenta în Europa un copil indian care ar fi fost o reîncarnare a lui Iisus Hristos.

Azi e necesară cea mai răbdătoare arheologie a ideilor pentru a reconstitui sensul cuvântului fraternité în triada libertéégalitéfraternité. Cuvântul fraternité e prețios însă în chip special. E singura dovadă că în spatele principiilor de la 1789 s-a aflat o mișcare spirituală care țintea departe, către unitatea tuturor religiilor. E o mișcare ce susținea că în viitor tot mai multe individualități vor fi capabile să preia prin efort personal o copie a Eului din Trupul Învierii și vor trăi evenimentul care i-a schimbat viața lui Saul pe drumul Damascului. Acești hristofori au a constitui într-un anume viitor comunități confraterne.

Această mișcare spirituală, numită rozicrucianism, considera că, după Întrupare, Înviere, Înălțare și Rusalii, prăpastia dintre Aici și Dincolo a fost desființată. Ea anunța că transcendența are a coborî cândva în istoria socială așa cum a coborât în Trupul lui Iisus.

Mesajul rozicrucian a fost preluat de Masoneria anului 1789 fără a fi înțeles. Mai ales misteriile efortului personal pentru a deveni apți de preluarea unei copii a Eului lui Hristos Iisus au fost greșit înțelese. De aceea au putut să apară religii politice, care, toate, vorbesc despre o înnoire a omului, dar concep această noutate ca pe o sarcină impusă din centre de putere ale unei elite. Grotescul actualei elite care țintește idealul omului nou face ca apariția acestuia să fie stimulată în fabrici” ale unei identități sexuale cu zeci de genuri. Ce înțeles ar mai putea avea fraternitatea în acest context?

Epoca eflorescenței unor societăți ale fraternității este plasată, în viziunea evoluționară a rozicrucianismului, dincolo de mijlocul mileniului al patrulea.

Veți spune, privind realitățile secolului al XX-lea și ale acestui început de secol XXI, că profeția aceasta nu e chiar pesimistă. Mici comunități confraterne însă s-ar putea constitui mult mai devreme. Din păcate, azi, dominantă e ispita totalitară, aceeași care e cunoscută din isprăvile” secolului anterior. Omul cel nou este gândit acum în termenii biotehnologicului. Perspectiva aceasta e larg respinsă de umanitatea actuală chiar și când temerile sale sunt plasate unde nu e cazul. Aceasta este explicația cea mai adâncă a curentului antivaccinist, care, cu prilejul pandemiei actuale, i-a obligat pe totalitarieni să apeleze din nou la cenzurarea libertății de gândire.

Nu e ciudat că, deși principiul fraternité pare uitat, nu spune nimeni că idealurile de la 1789 ar fi eșuat? Nu au eșuat. Fraternité trebuia să reprezinte libertatea din viața economică și chiar a reprezentat-o o vreme. Pâîn etapa în care economicul a devenit dominant față de politico-juridic în așa măsură încât egalitatea (în fața legii) a devenit inegalitate. Libertatea de gândire, iată, se pregătește, azi, să suporte rigorile cenzurii. Abia acum idealurile de la 1789 cunosc cea mai acută criză din istoria lor.

sursa foto: https://icsb.org/stormingofbastille/

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Ioan Buduca 1112 Articole
Author

20 de Comentarii

  1. Bați câmpii Ionică,.Ce anume trebuie să inveți prima dată la școală, chiar din grădiniță ? Păi ordine și disciplină,.. pe urmă cultură. Deci democrația, sau oricare altă formă de orânduire socială nu poate exista altfel. Aici are o justificare legislația, tribunalul, care evident există pentru a sublinia cerințele de ordine și disciplină a unei societăți. Tu, ca român, dacă nu știi ordine și disciplină, degeaba urli pe stradă după libertăți,..Ai priceput bre ?? Sigur ??

  2. Mai lasa-ne cu aiurelile masonice,citeste ceva,la concret:”France moves to ban incest for the first time since the French Revolution”
    Cu legalizarea incestului i-a blagolovit rozicrucianii Lovilutiei Franceze,care a distrus atat regalitatea cat si crestinismul, obiectivele razbunarii masonice, si a adus toate leprele la conducerea Frantei,care se ghilotinau unii pe altii in numele ‘drepturilor omului”!
    Sa scrii despre Revolutia Franceza Masonica si Isus Cristos,este o blasfemie, cat sunt eu de ateist, e prea mult!

  3. Așa este…
    Poate că „gloatei” i- ar trebui o reîntoarcere la originile sale primare…la epoca de piatra și matriarhat….
    Omenirii i- ar trebui un soc..
    Altfel ne duceam naibii de râpă cu toții….Orwell e mic copil pe lângă ce se întâmplă astăzi….

  4. „LIBERTE ,EGALITE, FRATERNITE ! Suna bine doar pe un fronton sau cind e scrisa pe undeva .. In realitate ,doar o utopie . utopie la care oamenii sarmani pun repede botul. pina le-o fura cineva . Si asteapta pe altul sa i-o fluture pe sub nas ca sa ramina din nou fara ea .

  5. Distopie.
    Acesta e raspunsul.
    Apelul la realitate, ratiune, filozofie, istorie, stiinta, statistica, etc, e degeaba.
    Distopia avanseaza cativa milimetri in fiecare zi.
    In cativa ani sclavagismul va fi complet instalat.
    Pentru cei care vor mai fi atunci.

  6. Vezi Comuna din Paris,suna bine, dar nu a tinut mult insa rezultate s-au vazut in Rusia-URSS. Din pacate spre ceva de genul asta ne indreptam, dar acum cauta s-a o imbrace frumos cu stegulet albastru ca rosu „suna ca dracu*!

  7. In plus iata ca avem de a face si cu „geoetnicitate” . Europa de Est incepe sa se profileze ca o „etnie” cu religie proprie (aduna si ortodoxi si catolici si reformati….) vis-a-vis de religia „biotehnologista” a occidentului.

  8. „Fa-te frate cu dracul, pana treci puntea”. „Frate, frate, dar branza este pe bani”. Acestea sunt convingerile noastre, pe care le aplicam consecvent. In prima parte a celui de al doilea razboi mondial soldatii care luptau la remorca nemtilor strigau cand porneau sa moara:”pentru rege si patrie , la atac inainte!”. In a doua parte a razboiului, aceiasi soldati , de data aceasta la remorca sovieticilor, cand porneau sa moara strigau tot la fel:”pentru rege si patrie, la atac inainte!”.De amintit ca Regele a cochetat cu Hitler si a fost decorat si de Stalin cu medalia „Pobeda”. Militarii(sau urmasii lor) care au facut parte din trupele Tratatului de la Varsovia, ne infricosau ca ne ataca imperialistii, iar acum ne inspaimanta ca ne ataca rusii.

  9. În 1789 a avut loc o revoluție desfășurată conform principiului „Vom spânzura ultimul rege cu mațele ultimului popă”. Ea a avut loc pentru că frustrarea creată de impermeabilitatea celor trei stări sociale care dețineau puterea și averile a creat o presiune imensă urmată de explozie de violență incontrolabilă. Este ceea ce s-ar putea întâmpla și în acest secol. Din 1789, principiile „Libertate, fraternitate, egalitate!” nu au fost încălcate mai flagrant. Cauze asemănătoare duc la efecte asemănătoare: este motivul pentru care Istoria se repetă. Speculațiile teozofice pe marginea acestor fenomene sunt superflue și neavenite.

  10. Deci, fraternitatea exista doar la cei care calaresc unul in Editat celuilalt. Din astia e plin pe aici, doar masoneria e moarta demult, doar Vasilescul BNR mai incearca s-o scoata din grota sa, s-o faca de ras, banuiesc.

  11. Egalite ?
    Cea de la mijloc le condiționează negativ pe celelalte două, omul e calic și egoist, mereu va căuta să aibă mai mult decât ceilalți. Eu aș fi inlocuito simplu și lucrurile erau rezolvate demult :
    Justice !

  12. 1.
    Sub dictatura eugenistului Emanuel Macron, discipol al teoreticianului reducerii fortate a populatiei prin vaccinare, Jacques Attali, francezii mai au doar libertatea de a se sinucide prin vaccinare. Iata un exemplu edificator la ce anume conduce din punct de vedere legal vaccinarea fortata promovata de Macron, care vrea sa faca imposibila viata francezilor care refuza sa se sinucida:
    Un cetățean francez moare la două săptămâni după ce a primit vaccinurile, dar asigurarea de viață nu îi acoperă decesul, argumentând că s-a oferit voluntar să se injecteze cu un produs experimental care nu fusese testat corespunzător.
    Instanța de judecată a admis obiecțiile asigurătorului considerând, „în drept, că aderarea la experimentul fazei a treia, în care inocuitatea dovedită este inexistentă”, face ca decesul cetățeanului francez să fie considerat. o „fatalitate”.voluntară”, adică risc neacoperit de contract și admis legal ca sinucidere.
    Familia a contestat această decizie, dar apărarea asigurătorului a fost admisă ca „întemeiată și echitabilă din punct de vedere contractual”, considerând că „această asumare cunoscută și publică a riscului de moarte este din punct de vedere juridic ca sinuciderea”, întrucât clientul avea suficiente informații și, totuși, „a avut în mod voluntar. a acceptat să riscă să moară fără a fi forțat să facă acest lucru”.

  13. 2.
    În consecință, moartea după vaccinare este considerată sinucidere de către instanțele franceze, ceea ce creează un precedent tulburător. La rândul lor, nici asigurătorii nu vor rambursa împrumuturile pentru că riscul letal al vaccinului face ca contractul să fie nul de drept.
    „Această decizie judecătorească a venit în urma introducerii unui proces (Recurs la Legea 210/92) pentru obținerea de despăgubiri, daune și dobânzi după un deces prin vaccinare, confirmat prin autopsie. Solicitarea nu a fost acceptată deoarece vaccinarea nu este obligatorie”, explică o sursă familiarizată cu cazul.
    „De aici și cursa pentru a ne impune trecerea sănătății, pentru că guvernele au semnat contracte secrete leonine cu laboratoarele, în care au cerut să nu fie trași la răspundere în cazul unor efecte adverse. Aceste guverne au șantajat, așadar, populațiile pentru a nu fi ele însele responsabile.

  14. …In Franța lui ” Liberte- Egalite- Fraternite ” , aprox. 10 % francezi dețin o avere egală cu a restului de 90 % ! Ex : Un PDG de la Danone are o pensie de … 3.600.000 EURO / luna ; pe lună și nu pe Luna !!!… Cu pensii mai subțiri ( cam jumătate ) mai sunt de la Engie , Renault, … La fel ca în Vechiul Regim înainte de 1789 !!! … In Americica e și mai ” democratic ” , 1 % dețin aproape cat restul ! In colonia – Romania e tot mai ” democratic ” !

  15. Religia ucide ! Au pierit deja ucishi de creshtini ateii: John Lennon, Jo Cox, Olof Palme, Anna Lindh shi multzi altzii. Daca ai intrat chiar shi o data intr-o biserica eshti shi tu complice la assasinarea lui John Lennon. Creshtinii au devenit majoritari in multe tzari dupa ce au ars pe rug ateii. Crimele creshtinilor continua shi inevitavil itzi va veni shi tzie randul sa fii ars pe rug. Preotul spune: „E eretic !” shi multzimea de creshtini isterizatzi il prinde shi il arde pe rug. Preotul pe care nu l-ai ucis te ucide el pe tine.

  16. Bre Buduca, io ti-am zis ca bati campii in cele spiritualicesti, dar tu tot continui cu incapatanare sa faci pe initiatul, desi dovedesti cu fiecare postare ca esti un habarnist sadea. Auzi la el: „Mesajul rozicrucian a fost preluat de Masoneria anului 1789 fără a fi înțeles. Mai ales misteriile efortului personal pentru a deveni apți de preluarea unei copii a Eului lui Hristos Iisus au fost greșit înțelese.”

    Bre habarnila, fraternitatea nu a aparut in manastirile crestine, ci in Biserica primara, inca din timpul Mantuitorului, care, spre deosebire de tine, STIE cum este lumea in realitate. Daca oamenii sunt impartiti in fiii lui Dumnezeu (oi) si fiii celui rau (capre), cum poti afirma tu ca „fraternitatea nu și-a mai putut păstra bazele religioase”? Ori esti analfabet functional si nu pricepi ca omul este prin esenta lui fiinta religioasa? Baga la cap: oamenii sunt ori frati intru Domnul (Biserica Crestina) ori frati intru Lucifer (Sinagoga Satanei), orice alta varianta fiind exclusa. Daca nu te va prinde sfarsitul tot in postura de heterodox, vei intelege cu sinuranta asta la Judecata de Apoi.

    @Munteanu,

    Pe tine, prostia te-a ucis inca de la concepere!

  17. @ Munteanu-ai gresit numele . Era mai bine „BOLOVANUL ” ,dar nu-i tirziu .

  18. principiul ‘fraternité’??:))Este adevarat ca in interiorul Lojilor „fratii” isi jura sustinere si sprijin in orice imprejurarea „la munte sau la mare”Mai tineti minte in 1997 cand cu Gabriel Bivolaru, toata protipendada PSD în frunte cu Adrian Năstase, Dan Ioan Popescu și Miron Mitrea, s-a deplasat la Parchetul General, pentru a-l susține pe escroc
    „Dar de sus, din corcoduş,
    Pitulându-se-ntre foi,
    Mititel şi jucăuş,
    Le-a răspuns un piţigoi:
    – Câţi-ca-voi! Câţi-ca-voi!…”
    De aceea cand e unul dintre ‘frati’adus la DNA sar ca broastele din apa si oracaie ,din toate partile ‘fratii”,mai ales ca multi sunt magistrati si au si alte parghii nu numai oracaitul in fata legii!

  19. Bine punctat filosofistic: TRIADA!!! Un poem al…GHILOTINEI prin care au fost fraternizati in moarte de-a valma insi din toate STARILE!!! Sa ghilotinezi pentru „binele” Omului e un „ideal” desavarsit de Parintele GENOCIDULUI PLANETAR, Karl Marx!!! Pacat ca marxistoizii/bolsevicoizii nu s-au…ghilotinat intre ei in piata publica, poate scapam de taticii criminalilor contra umanitatii inainte de a se ocupa de Romania…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.