”Îmi doresc să închidem acest subiect”. Când vom avea o lege a salarizării magistraţilor?

Premierul Marcel Ciolacu a afirmat, luni, că îşi doreşte ca în luna februarie să fie adoptată legea salarizării magistraţilor, pentru a se încheia „cu marile procese în care judecătorii se dau în judecată unii pe alţii şi îşi dau drepturi de la o lege la alta”.

„Îmi doresc ca în februarie prima lege a salarizării să fie în ceea ce priveşte magistraţii, atât procurori, cât şi judecători, să închidem acest subiect odată pentru totdeauna şi cu marile procese în care judecătorii se dau în judecată unii pe alţii şi îşi dau drepturi de la o lege la alta. Vor avea o lege distinctă şi din acel moment avem un viitor previzibil”, a spus Ciolacu, la Antena 3 CNN.

El a subliniat că „trebuie să existe un moment T zero”.

„Ne-am jucat prea mult, 30 de ani am modificat de sute de ori Codul Fiscal cu excepţii, cum fiecare a făcut lobby la Parlament, fiecare cum a făcut la Guvern când veneau pentru jocuri de noroc. Trebuie să ordonăm odată”, a adăugat Ciolacu.

Premierul a mai spus că grefierii nu pot fi plătiţi la fel ca judecătorii.

„Nici nu se poate nici ca magistraţii să iasă la pensie ca domnul Dănileţ, la 48 de ani.

(…) A fost o legislaţie, eu nu pot să modific trecutul. Eu ce am putut face – am fost să discut cu Ministerul Justiţiei, care a vorbit cu CSM, cu magistraţii şi, pe urmă, cu punctul lor de vedere să mă duc şi să negociez la Comisia Europeană şi am negociat aceste lucruri. Că vor dura cinci ani, zece ani până se va ajunge la o echitate în România, asta este.

Dar am reuşit acest lucru, un dialog cu Comisia şi un sistem de pensii sustenabil”, a precizat prim-ministrul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1

25 de Comentarii

  1. Vom avea o lege a salarizării magistraților atunci când generalul Ciuca va fi sancționat de electorat,pentru lipsa de cinste,onoare și corectitudine prin care a batjocorit cu ipocrizie și aroganta, mărind discriminările pensiilor militare, prin amânarea reducerii diferențelor la pensii în raport cu vechimea si anul trecerii în rezervă. Un exemplu care nu poate fi contrazis de către generalul politizat este diferența între pensia generalului Ciuca și pensia generalului Chelaru .Fostul premier are o pensie cu 45 la sută mai mare la funcții și grade egale fata de generalul Chelaru, o ilegalitate care poate duce la demoralizarea întregii categorii de rezerviști militari,care cred că fostul premier Ciuca ia abandonat din interese de îmbogățire personala in mod injust și incorect.La munca egală,la contributivitate egală,beneficii egale și nu favorizarea celor care iau mințit și înșelat pe rezerviștii militari.Actualul premier Ciolacu in fiecare ocazie, ne spune că lupta împotriva evazionistilor.Chiar așa? Nu-l credem văzând că tace ca mortul in păpușoi, referitor la creșterea diferențelor si inegalității pensiilor militare în funcție de vechime,contributivitate și funcții egale, în care generalul politruc,imbuibatul Ciuca profita pe deplin în mod nedrept și injust.De ce tace premierul Ciolacu? Nu mai lupta împotriva inegalităților în privința militarilor?A cedat deja influenta regionala în mâna lui Putin? Cum iei voturi de la militari daca nu faci dreptate?

  2. Ce nu spune mincinosul asta patentat este ca ‘vom’ avea o lege a salarizarii magistratilor dar asa cum o vor acestia si stapanii lor. Marcelica s-a vandut de mult.

  3. În chenarul comentariilor, am vrut să postez o fabulă; dar, dragii mei, oameni buni, nu am reușit să identific nici un animal pentru asemănare. Dacă cineva are cunoștințe în biologie antică și preistorică,rog să comenteze.

  4. ‘ … trebuie să existe un moment T zero ‘, teoria asta se vehiculează de 34 de ani … vorbe goale !

  5. Legea e simpla: fiecare magistrat sa declare la începutul anului cu ce salariu/pensie s-ar mulțumi, eventual în vară să poată rectifica suma.

  6. ”să mă duc şi să negociez la Comisia Europeană şi am negociat aceste lucruri. Că vor dura cinci ani, zece ani până se va ajunge la o echitate în România, asta este.” Cu alte cuvinte ”eu vreau, dar trebuie să cer voie”. Consider că este o recunoaștere a pierderii suveranității și în același timp cel mai parșiv mesaj anti UE.

  7. Dacă îți dădeai demisia era cel mai bun lucru făcut de tine!…să-l fi văzut pe Mutul nostru ce făcea?…
    Pe cine punea banditul prim ministru?…
    Dacă făceai asta PSD-ul câștigă cel puțin 10 procente la alegeri!…
    Apropo!…întrebați comunitatea internațională unde se află președintele româniei?…se pare că a dispărut!…
    Rușine Iohannis Africanu’…

  8. Ati negociat sa reduceti pensiile prin anii 2070 adica alta generatie, deocamdata mentineti aceleasi nedreptat iar UE v-a acceptat pentru ca v-ati angajati sa luati bani de la ceilalti pensionari prin la pensionare la 65 de ani, reducerea posibilitatii de pensionare anticipata si cresteea varstei de pensionare asa cum ati pus in legea actuala!

  9. Asa cum nu se mai poate face dreptate celor sacrificati de binomul Coldea Kovesi, pentru că si daca au fost achitati, viata le-a ajuns în ruina, tot asa trebuie sa suportam lipsa de onoare si curaj a clasei politice care a dat aripi magistraturii. Magistratura a urmat legea naturala a vacuumului, a umplut locurile goale, si-a dat legi- codul penal si cel de procedura penala sunt opera de loby a catorva procurori influenti, unii cazand in propriile capcane- si-a dat salarii din simplul motiv ca secursitii au selectat politicienii. Clasa politica s-a umplut de soferi, chelneri, juristi de ias-uri cu diplome de licenta cumparate, cu teze de doctorat negociate prin bodegi. Pe partea celalata, magistratura a selectat oameni cu carte, chiar daca viciati moral-unii-. Asta e, atat putem! Si unii si altii sunt de-ai nostri, vin dintre noi iar noi am tacut, am aprobat, nu ne-a păsat.

  10. …daca pleci de la o premiza gresita, concluzia va fi corecta dar…gresita!…nu ciocoilacule, nu trebuie o lege a salarizarii magistratilor, trebuie doar o lege a salarizarii, atat!…pentru toate categoriile sociale-mai putin militarii- si cu un raport de 1/7, nu de 1/90 cum este acum…asta este motivul diferentelor si inechitatilor, faceti cate o norma pentru fiecare cacat, nu mai stie nimeni sa descurce hatisul de legi si legisoare…culmea, sunt si varza cu carne, cred ca s-a plictisit ccr-ul sa le tot declare neconstitutionale…si inca ceva: lasati dracu sporurile, bagati in leafa si sporul de munca grea, de antena, de bube-n cur si gata!…acum, intrebare: de ce trebuie sa iei firman de la inalta poarta si de ce sa dureze cinci, zece ani?…cand este sa puneti garbaciul pe omul de rand, peste noapte se intampla minunea, fara consultari, fara amanari…abia astept votul!…

  11. Legea privind salarizarea magistratilor va intra in vigoare peste 40-45 de ani intrucat, vezi Doamne, cei mai noi intrati in magistratura – procuroro si judecatori – au aceste asteptari salariale si, nu-i asa?, nu se poate ca statul nostru cel drag sa-i nedreptateasca!. Pare un argument corect, ca nu poti schimba regulile in timpul jocului!! Dra stau si ma intreb : actualii pensionari magistrati au avut aceste asteptari – de pensii oneroase si jignitoare pentru vulgul de rand – atunci cand si-au ales aceasta meserie. Aud??. Si atunci cum ramane cu argumentele de 2 bani cu care impuiati opinia publica??. Daca nu ati avut aceste asteptari de pensii nesimtite, atunci toti pensionarii magistrati sa se bucure de pensiile cu care au iesit la pensie – cu actualizarile prevazute de lege cu inflatia – si nu cu maririle exagerate care au fost inregistrate in ultimii ani!. cat e pensai medie a magistratilor ??. 22.500 ron per luna??!. Eu cred ca nici pe Luna nu ai ce face cu atata banet!!. Cum e posibil ca in Germania pensia maxima sa se invarta la 2.000 euro, iar la noi ce amedie sa bata la peste 4.000 euro!!. E clar ca la noi democratia este la ea acasa, iar capitalismul super dezvoltat a ingropat demult socialismul multilateral dezvoltat a lui nea Nicu!. Cum care Nicu??. Ala cu glontul rece al patriei….

  12. Tu nu ai ce cauta la justitie. Nu ai de ce sa te agati de oameni pentru ceea ce scriu ei sau de articolele redactiei Cotidianul.
    Este drept intelectual. Termina-te cu vaicareala si cu „T zero”! Esti un zero! Demisia!

  13. Dar o lege a raspunderii magisttatilor nu se are in vedere? La nenumarate avantaje de nu se mai stiu numarul ‘ salariile cele mai mari, pensiile cele mai mari, stagiu minim de munca, concedii vile speciale, chirii platite, tratamente platite etc., nu s-ar cuveni si sanctionarea lipsei de raspundere in executarea actelor juridice ?

  14. PARTEA I : Jenant sa afirmi : “mergem la Marea Poarta pentru a negocia …”! Iata dovada PIERDERII SUVERANITATII ROMANIEI! Acesta este rezultatul VANZARII TARII de catre “predoiu”, “cuica”, etc! Dar oare de ce celelalte tari, GERMANIA, FRANTA, BELGIA, ITALIA, AUSTRIA, POLONIA, UNGARIA NU TREBUIE sa “mearga la Marea Poarta” ju “jalba’n protap”? Apoi, daca tot se afirma ca este “moment T zero” ne intrebam de ce cu ocazia acestui “moment T zero” nu sunt separate carierele judecatorilor de cele ale procurorilor??? Se stie foarte bine ca procurorii nu sunt magistrati! Procurorii sunt avocatii statului si ei trebuie, ca in cursul proceselor, sa aiba statut egal cu al aparatorilo avocati! Pentru egalitate de sanse, cum spune CEDO! Nu comentam drepturile si independenta! Acestea pot fi mentinute, mai putin statutul de … magistrat! Si, nu in ultimul rand, insa cel mai important punct al “momentului T zero” TREBUIE SA FIE RASPUNDEREA MAGISTRATILOR! Nu se mai poate merge inainte cu solutii date la comanda GRUPARILOR de TIP MAFIOT care au pus stapanire pe Justitia romana! In Romanica, Justitia functioneaza dupa regulile “Cosei Nostra”, “Ndrangheta” si care or mai fi!

  15. PARTEA II : De curand, judecatoarea ANDREA CHIS a publicat un studio in revista Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I.C Brătianu” al Academiei Române intitulat : “Folosirea (in)adecvată a puterii în sistemul judiciar din România” din care citam : „În România, au fost create și implementate scenarii pe termen scurt, mediu și lung de reconfigurare a sistemului judiciar într-o structură piramidală, care să permită controlul absolut asupra carierei fiecărui judecător și procuror, control care poate fi utilizat pentru a promova anumite persoane în defavoarea altora sau pentru a sancționa anumite persoane și pe altele nu, pentru comportamente similare, în funcție de felul în care răspund sau nu la comenzi, atunci când este cazul”.Autoarea relevă că opoziția a peste 3.700 de magistrați, reprezentând peste 50% din totalul posturilor ocupate în România, la presupusa reformă benefică a justiției din 2018 i-a costat pe aceștia: „a avut efect asupra carierelor semnatarilor (n.r. – a petiției contra reformei legilor justiției, fie blocându-le posibilitatea promovării, fie prin încercarea de atragere a răspunderii disciplinare”.Concluzia este că „sistemul judiciar din România a devenit (…) o structură de tip piramidal, ce poate fi controlată de cei aflați în vârf, adică de o mână de judecători și procurori, în mâinile cărora se află cariera fiecărui judecător și procuror din România”.

  16. PARTEA III : „Această mare putere poate fi folosită într-un mod adecvat sau inadecvat. Titlul studiului sugerează o concluzie personală: puterea aceasta mare a fost și mai poate fi folosită inadecvat. Cu o mare putere vine sau ar trebui să vină și o mare responsabilitate. Cu toate acestea, tragerea la răspundere a celor care folosesc inadecvat, abuziv, o astfel de putere este foarte dificil de realizat în România, în circumstanțele actuale” Din pacate NIMENI DINTRE CEI CU RESPONSABILITATI IN JUSTIEI, FIE PERSOANE, FIE INSTITUTII NU AU AVUT NICIO REACTIE! Cand cineva din sistem afirma ca 50% dintre cei care ocupa posturile in sistem sunt de partea MAFIEI si ca este necesara introducerea raspunderii, CU SIGURANTA ESTE NECESARA O ANALIZA SI ADOPTAREA DE MASURI. Este INADMISIBIL ca justitiabilii sa plateasca taxe si impozite, din care sa fie sustinute salarii si pensii speciale(inclusiv a “daniletului”), si tot aceiasi justitiabili mergand la instanta si punand pe masa judecatorului o “coala de hartie alba”(a se citi PROBA si ADEVARUL CAUZEI), iar “JUDECATORUL MAFIOT” sfidand si ranjind impune ca … “este neagra”! CONCLUZIE : daca spuneti ca este “momentul T zero” atinci faceti sa fie … “momentul T zero”!

  17. PARTEA IV : Pana cand ROMANICA nu va avea o justitie care sa judece si sa APLICE TEXTUL DE LEGE si, NU SA-SI PERMITA SA INTEPRETEZE TEXTUL DE LEGE, ca sa-I “iasa pasienta” NU VA EXISTA O SOCIETATE DEMOCRATICA in care respectarea drepturilor fundamentale ale cetateanului sa reprezinte prioritatea asa cum se precizeaza in preambulul Convenţiei pentru apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor fundamentale si anume : Guvernele semnatare, membre ale Consiliului Europei, Considerând Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, proclamată de Adunarea generală a Naţiunilor Unite la 10 decembrie 1948 ; Considerând că scopul acestei declaraţii este recunoaşterea şi aplicarea universală şi efectivă a drepturilor pe care ea le enunţă ; Considerând că scopul Consiliului Europei este realizarea unei uniuni mai strânse între membrii săi şi că unul dintre mijloacele pentru a atinge acest scop este apărarea şi dezvoltarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale ; Reafirmând ataşamentul lor profund faţă de aceste libertăţi fundamentale care constituie temelia însăşi a justiţiei şi a păcii în lume şi a căror menţinere se bazează în mod esenţial, pe de o parte, pe un regim politic cu adevărat democratic, iar pe de altă parte, pe o concepţie comună şi un respect comun drepturilor omului din care acestea decurg ;

  18. PARTEA V : Hotărâte, în calitatea lor de guverne ale statelor europene animate de acelaşi spirit şi având un patrimoniu comun de idealuri şi de tradiţii politice, de respect al libertăţii şi de preeminenţă a dreptului, să ia primele măsuri pentru garantarea colectivă a anumitor drepturi enunţate în Declaraţia Universală ; Afirmând că revine cu prioritate Înaltelor Părţi Contractante, în conformitate cu principiul subsidiarităţii, să garanteze respectarea drepturilor şi libertăţilor definite în prezenta Convenţie şi în Protocoalele sale şi că, în acest scop, beneficiază de o marjă de apreciere, sub supravegherea Curţii europene a Drepturilor Omului, înfiinţată prin prezenta Convenţie, Au convenit asupra celor ce urmează : …” Quod erat demonstrandum!!!!

  19. Legea salarizarii magistratilor ar trebui obligatoriu sa scada salariile acestora (ceea ce va duce si la micsorarea pensiilor), cele mai mari din Romania, ca si pensiile. Nu este adevarat cum spune CCR cand se opune scaderii salariilor si pensiilor magistratilor ca le este garantata de Constitutie independenta financiara. O altfel de independenta o garanteaza Constitutia, cea asigurata prin separatia puterilor in stat. In acelasi timp e evident oricum ca nu beneficiarii, adica membrii CCR, stabilesc nivelul de salarizare si pensie de la care se asigura securitatea financiara a magistratilor, ci Guvernul sau Parlamentul. Cu 7-10000 lei lunar magistratul are asigurata securitatea financiara, nu 22000 pensie medie si la fel salariul, asa ca Parlamentul poate sa taie din OPULENTA SFIDATOARE a magistratilor, nu securitate financiara. Dl. Ciolacu sa le aplice aceleasi criterii de performanta ca si la profesori, ca nu e normal ca un judecator/procuror care are N cazuri inchise prin prescriptie sa aiba acelasi salariu cu unul care judeca cu celeritate, neduconducand la scaparea infractorilor si nerecuperarea prejudiciilor.

  20. Inegalitatile din sistemul pensiilor militare sunt majore si numeroase. In functie de anul in care s-a iesit la pensie, un general poate avea pensie de locotenent colonel de abia iesit la pensie, iar un colonel pensia unui maior in aceleasi conditii. Sunt foarte multe pensii foarte mici, de 1500 lei. In mod ilogic pensiile speciale sunt tratatae la gramada, si nu particularizat. De exemplu de ce exista pensii militare pentru serviciile secrete si jandarmerie? Raspuns – pentru ca sunt militarizate, dupa modelul sovietic cand s-a si intamplat acest lucru, fiind o ramasita comunistoida din viata Romaniei in acord doar cu interesele beneficiarilor. Adica? Adica fara a fi militari (sunt militarizati, nu militari) beneficiaza de avantajele carierei de militari purtand grade militare, inclusiv varsta timpurie de pensionare (de ce? pentru ca stau toata viata la birou cei din servicii?) si pensie speciala. NSA, CIA, FBI si omologii lor europeni nu sunt militare, nu au pensie speciala, nu ies devreme la pensie. Armata SUA si din NATO, da, dar nu serviciile. Serviciile noastre sunt militare, poarta grad militar (caz unic in NATO si UE, numai in dictaturi mai intalnesti) dar nu au cunostinte militare, studii militare, structura organizatorica si activitate militare, nu au tancuri si blindate, nu au armament de infanterie, nu au tunuri si rachete, avioane de lupta, nave de lupta etc. Si totusi politicienii romani in dispret fata de corpul militar si cetatean, le ofera grad militar si privilegii militare in conditii egale cu Armata, fara sa faca nici pe departe ce face Armata. Deci iata un subiect asupra caruia societatea civila, lumea politica de la noi, presa, nu se apleaca, ceea ce e anormal si astfel, ne meritam soarta, de tara anormala plasata pe ultimele locuri in UE la tot ce e de bine.

  21. „NSA, CIA, FBI si omologii lor europeni nu sunt militare, nu au pensie speciala, nu ies devreme la pensie.”
    GREȘIT! Și FBI și CIA și NSA AU pensii speciale și pot ieși la pensie după minim 15 de ani de serviciu! Și la noi se iese tot după minim 15, adică EXACT la fel ca și în cazul pensiilor contributive. (Legea pensiilor contributive Art. 53 „stagiul minim, de 15 ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi)”
    Nu mai mințiți! Oricine are internet se poate informa!

  22. Nu ies la minim 15 ani vechime, ci la minim 20, m-am documentat, mea culpa partial. 15 ani exista doar in Romania. La pensiile contributive cu 15 ani ai pensia minima, o mie si ceva, pe cand de la SRI ai 65% din salariul BRUT, nu net, deci pe la 5500-6000. Asadar nu e acelasi lucru deloc cum cinic spui tu. Contributivul nu iese la pensie dupa 15 ani, ci la 65 de ani de abia atunci curgandu-i pensia in buzunar, pe cand SRI-stul (SIE, STS, SPP) iese la pensie dupa 15 ani cu pensie babana in buzunar de la 40 de ani, nimeni nu intelege de ce. Nici beneficiarii nu inteleg cum de e posibil. Cum naiba poti sa minti ca e acelasi lucru, cand nu e deloc? Ramane ca numai in dictaturi mai sunt servicii cu grad militar, iar serviciile de la noi nu isi merita cu nimic gradul, primit in dispretul corpului militar, fara sa aiba armament si tehnica de lupta, cunostinte si activitate militare, structura militara, deci nefiind militari ci militarizati. Servicii de tip sovietic servile total fata de Vest azi, ieri fata de Rasarit.

  23. @Mihai
    Serviciile de la noi ies la pensie dupa 15 ani vechime cu 65% din salariul brut, pe cand cei din FBI de pilda ies la pensie dupa 20 de ani cu 1,7% din salariu pentru fiecare an de vechime, deci 34% din salariu dupa 20 de ani, nu 15. Este o diferenta colosala, nu crezi? Si alea sunt servicii, nu ca ale noastre, au cazuistica serioasa si apara interesele puterii mondiale, nu freaca manganul ca ale noastre. In cazul Armatei, lucrurile stau invers, 65% cat este in Romania este un procent inferior majoritatii statelor europene. Apropos de 15 ani vechime cat este numai in Romania (am stabilit anterior ca nu este deloc acelasi lucru ca la contributivi), am inlemnit cand au scos legea care reducea varsta de pensionare in sistemul de forta de la 20 de ani (cat e in SUA, UE, NATO, mai putin politia, jandarmeria, penitenciarele) la 15 ani, ceva absolut scandalos. Cum sa iei pensie toata viata dupa doar 15 ani munciti, poate si aia la birou? De ce Romania e altfel, in rau, decat restul statelor democratice? Pentru ca asa e politrucul roman. Ultimul sau penultimul loc in UE la tot ce e de bine, astia suntem. Asadar am stabilit, daca vreti alte servicii militarizate, mergeti in Coreea de Nord. Acolo si in alte dictaturi mai gasiti.

  24. in1998, pe vremea cand o chema Tulus, d-na Chis a dat o sentinta revoltatoare in favoarea unui camatar!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.