Inaugurare cu fast a Podului suspendat de la Brăila

Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat joi, fiind organizată o ceremonie la care au luat parte mai mulţi oficiali ai statului.

La ceremonie au participat preşedintele Klaus Iohannis, preşedintele Senatului, Nicolae Ciucă, premierul Marcel Ciolacu, dar şi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a precizat, miercuri, că „nu se plăteşte taxă de trecere a podului în primii 5 ani”.

Lungimea totală a podului este de 1.974,3 metri; înălţimea turnurilor este de aproximativ 193 metri de la partea superioară a fundaţiei, iar podul are 3 deschideri.

Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km.

Potrivit secretarului de stat de la Transporturi, podul suspendat peste Dunăre este proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 ani şi are un centru de monitorizare şi control care va înregistra permanent starea obiectivului, prin cei 50 de senzori instalaţi pe pod în punctele esenţiale.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a mai spus că, deşi podul este prevăzut cu trotuare, nu va fi deschis circulaţiei pietonale publice, trotuarele urmând să fie folosite strict pentru mentenanţă.

În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relaţia parţială, cu descărcare în judeţul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila (etapa II) să fie finalizată cât mai repede.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

16 Comentarii

  1. Alaturi de Catedrala Mantuiri Neamului acest pod va marca in istorie aceasta perioada trista a Romaniei. Sa-i multumim lui Mihai Tudose care prin puterea sa ca premier a reusit sa demareze aceasta lucrare care aseaza acum Romania pe harta tarilor care se pot mandri cu asa ceva. Tudose este singurul premier ca a lasat ceva de calibru in urma sa. Altii au lasat doar dezastru. Tocmai de aceea Iohanis la ordinul stapanilor a dorit sa scape de el.

  2. Pai daca nu vin pionierii,cercetasii,strajerii,prostimea cu flori ca la Putin in Daghestan ,nu au facut nimic!

  3. Ambasadorii Ukrainei,Statelor unite ale americii, nu participă?…

  4. Nu e cotect executat! Scriu de anul trecut despre asta, de cand am fost prin zona, dar, javrele infractoare il accepta avizand moartea pe banda rulanta.

  5. Presedintele va ajunge la Braila cu un avion inchiriat, dupa o scurta escala la Sibiu, de unde isi ia foarfeca prezidentiala de taiat panglici. Podul e frumos, sunt curios daca este dotat cu gauri in asfalt din fabricatie sau le facem noi?

  6. Ce va recomanda pe dumneavoastra ca sa va luam in seama? Ce realizari aveti?

  7. S-au adunat si dat mana sefii clanurilor infractionale din politica, sa vada cetatenii ca sunt uniti si continua in parteneriat cat vor?!

  8. Pai,si pana la urma cum a ramas cu spaga luata de CNAIR pentru a inchide ochii la umezeala din blocul de ancorare ?

  9. Bai prapaditilor, Apolodor a facut pod peste Dunare acum doua mii de ani, Erdogan a facut poduri peste Bosfor si metrou pe sub Bosfor, scandinavii podul Oresund intre Danemarca si Suedia, si voi va laudati cu amarata asta de punte?

  10. Tot primarul Piedonea a construit si podul asta, mare primar

  11. „Irinel Ionel Scrioşteanu a precizat, miercuri, că „nu se plăteşte taxă de trecere a podului în primii 5 ani”.”

    O prostie demna de o cauza mai buna. O adevarata initiativa AUR. Deci, toti conducatorii auto beti si drogati, fara carnet, fara numere si fara acte la masina pot sa se dea pe acolo gratiz. URA, traiasca libertatea ! Asteptam primele liniute de orice fel.

  12. Cum? Au facut trotuare dar nu se da voie la pietoni pe ele? Bine gandit, ce sa zic… Oare la partea de rezistenta au gandit la fel de bine? Jumatate de miliard de euro a costat, pe cand turcii au facut unul cam la fel de lung, dar mai repede, mai ieftin si cu o solutie tehnica mai buna.

    • … sa faci trotuarul pe pod … Pai nu te gindesti ce s-ar intimpla daca pietonii, pe pod, ar incepe sa se dea huța ? „Frumusete” de rezonanță … (asta ca sa nu mai vorbim de numarul record de potential sinucigasi …)

  13. Sa profitam ! Asta cita vreme nu-l loveste iarasi damblaua pe Zelenski … doar ati vazut ca are boala pe poduri ! De fapt, si pe baraje, si pe gazoducte … da’ pe ce nu are boala ? … (ps : ma si mir ca, atunci cind a aflat locatia si numele localitatii bulgare, n-a bombardat podul de la RUSe ! …)

  14. Zi inaugurala 6.07.2023 cifrele adunate dau 6+7+2+2+3=20=2+0=2 Lungime pod 1974,3 cu cifrele adunate: 1+9+7+4+3=2+4=6. Lungimea totală drum 23,413 km, cifre adunate: 2+3+4+1+3=13=1+3=4 şi cuprinde două secţiuni: Srumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km, cifre adunate 1+9+9+5=24=2+4=6. Drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km. pod, cifre adunate 4+3+2+8=1+7=8. Deci toate dau insumate numai cifre de 2, 4, 7, 8. Numerologic nu suna de loc bine.

  15. de il tamaiezi pe Tudose, ia sa il intrebi, de ce si-a dat demisia cu o zi inainte de venirea premierului nipon?
    Se temea sa nu investeasca japonezii cateva miliarde la Constanta? Nu erea multumot Dragnea de impartirea pamanturilor sau care a fost cauza, sa stim si noi ce mare patriot a fost!
    Mai terminati cu pupatul in cur, ca asa am ajuns mai rau ca grecii!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.