Marca auto Geely, parte a grupului chinez Geely Auto, își va face debutul oficial pe piața din România în câteva zile. Reprezentanța locală va fi asigurată de compania MAXX MOBILITY, înregistrată la București în vara anului 2022, și care are ca obiect de activitate comerțul cu autoturisme și autovehicule ușoare. Administratorul acestei companii este Domen Habic, cu domiciliul în Dubai, Emiratele Arabe Unite.
Deși MAXX MOBILITY a înregistrat pierderi modeste în 2022 și 2023, rețeaua de comercializare a autoturismelor Geely în România este una extinsă, cu 12 puncte de vânzare și service în orașe cheie precum București, Arad, Brașov, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Slatina și Târgu Mureș. Această infrastructură solidă sugerează o strategie ambițioasă de expansiune pe piața auto din România.
Primul model care va fi disponibil la vânzare este Geely Coolray, un SUV compact, popular în piețele internaționale, cunoscut pentru designul său modern și tehnologiile avansate. În curând, portofoliul va fi extins cu modele suplimentare, cum ar fi Geely Starray și E5, ceea ce va permite companiei să ofere o gamă variată de opțiuni consumatorilor români.
Geely nu este doar o marcă auto emergentă, ci face parte dintr-un conglomerat internațional important. Grupul Geely Auto, cu sediul în Hangzhou, China, deține mărci de prestigiu precum Volvo, Polestar, Lotus, Zeekr, LYNK & CO și Geometry. Compania este cunoscută și pentru implicarea sa în dezvoltarea de vehicule electrice și hibride, consolidându-și poziția pe piețele globale prin inovații în tehnologia de propulsie.
O colaborare de mare importanță pentru Geely a fost semnată în acest an cu Renault. Parteneriatul a dus la formarea companiei Horse Powertrain Limited, specializată în proiectarea, dezvoltarea și producția de motoare și transmisii, inclusiv sisteme hibride. Această colaborare are implicații și în România, unde Geely, prin parteneriatul cu Renault, are o prezență puternică la Mioveni, în uzina de motoare și cutii de viteze, dar și în cadrul centrului de inginerie RTR, având aproximativ 2.000 de angajați.
D-aia aia de la pitești dau afară muncitorii…bravo chinezlor !…să-i pe văd nemți acum..
Toată șandramaua germană va pica direct in cap…Aleluia!
Masinile chinezesti sunt mai bune si mai ieftine ca ale concurentei occientale. O spun chiar expertii.
De ce credeti ca vrea UE sa puna taxe vamale pe ele? Ca sa le scumpeasca artificial iar europeanul sa cumpere un produs mai scump si inferior tehnic si calitativ.
Cam atat despre societatea liberala in care nici occidentul nu mai crede si in consecinta promoveaza blocurile… militare, economice. Ca inainte de ’90.
@ cocean
Este o aberație că taxele vamale au fost inexistente în UE când există la Chinezi. Acestea există pt. a proteja piața internă de concurenta deloială.
Pai daca directiva UE este economie sociala… tot ce atinge socialismul otraveste si distruge: taxe si impozite si reglementari mari ,salarii si costuri si mai mari (plus calitatea tot mai proasta) duce la produse necompetitive asa si ROMAN sau DAC umplea curtea cu rebuturi asa face si Stelantis si VW umple curtile uzinelor cu rebuturi scumpe si proaste. Si acum sefii Bruxelezi cica vor sa introduca taxe de protectie…prea multe droguri au consumat.
@tanti Geta de pe deal
Pai atunci sa puna pe toate produsele de import in aceasi situatie. De ex. pe masinile electrice americane care beneficiaza de o subventie masiva din partea statului.
Problema este ca noi cumparam produse scumpe si inferioare. Iar asta ne cam saraceste. Inclusiv la electronice. Sper ca n-o sa-mi spui ca chinezul spioneaza prin astea iar americanii nu o fac. Cu exceptia cazurilor cand o fac, cum a fost cu Merkel. Daca asta pe tine te multumeste.
@Linderman, Dacia electrica e fabricata INTEGRAL in China.
Taxa pe ea, mama ei de Dacie.
Masinile firmelor vestice noi sunt de la scumpe/foarte scumpe in sus.
Masinile altora, ca pret, mai aproape de adevar.
Si sa inchida gura Bruxelului mai urmeaza sa-si deschida fabrici proprii de asamblare prin diferite tari UE.
Globalizarea este si invers din Asia in Europa nu doar din America de Nord, Europa spre Asia.
Nu sint mai competitive la pret si nici mai bune, in citiva ani se va dovedi.
Cit despre cele din EU nici atit.
Sint pentru firmele de stat si cele publice care primesc 24000 Euro prima de la rabla.
Lor nu le pasa cit de eficiente si fiabile sunt.
🤣🤣🤣🤣la cate VW ,Audi,Skoda,BMW si Mercedes sant in Romania greu de crezut sa aibă chinezăriile piața
Masina chinezeasca…tot produs chinezesc ramane !!!
Or să vandă 20-30 pe an si cam atat. Romanul nu e așa tontovan să pună botul la orice chinezărie.
La ăștia care tot laudă produsele chinezești nu le doresc decat să lucreze ei cu instalatii chinezești.
Eu unul mi-am blestemat zilelle cu gioarsele chinezești.
o iarna adevarata de minus 30 de grade…cum se misca masinuta electrica?
Străvechi proverb românesc:
Nevasta poate să fie din satul vecin, dar masina trebuie să fie neapărat adusă din Germania.
A mai incercat geely acum mai bine de 15 ani, nu au vindut mai nimic..erau niște chestii ieftine, care nu se putea repara. Eu m aș ține departe de ăștia
Audi ,VW si Mercedes fac mașini care fac cate 600/700 de mii de km cu cheltuieli de tot râsul ,dubitez că au chinezii mașini mai afidabile Sau vor avea în următorii 100 de ani
va radeati de Trabant….