Jale la controalele RAR

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele şase luni ale acestui an, 37.573 de vehicule, la nivelul întregii ţări, iar 45,73% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme.

Conform unui comunicat de presă transmis, luni, cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (28,09%), emisiile poluante (24,32%), punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,51%); parbriz, geamuri laterale, lunetă (13,01%).

De asemenea, neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 5,50% dintre vehiculele controlate şi în 1,71% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În plus, în urma măsurătorilor efectuate, s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 1.589 de autovehicule.

Echipele de control ale RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete, în cazul a 2.500 de vehicule fiind decis faptul că acestea prezintă pericol iminent de accident.

Mai mult, aproximativ 2,9% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică (ITP) fals, expirat sau anulat.

La nivelul Capitalei şi al judeţului Ilfov au fost controlate, în primul semestru, 2.411 de vehicule, dintre care 79,22% prezentau diferite neconformităţi tehnice sau legate de acte, iar 593 (24,60%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 18,42% dintre cazuri s-au constatat deficienţe din sfera poluării, 11,99 % aveau probleme legate de identificare şi 4,65% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

Totodată, în urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, în regiunea Bucureşti – Ilfov, au fost aplicate 1.745 de amenzi contravenţionale şi au fost retrase 1.541 de certificate de înmatriculare.

„În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară”, notează instituţia.

Pe parcursul primelor şase luni ale anului 2022, au fost aplicate, la nivel naţional, 12.869 de sancţiuni, au fost retrase 10.829 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 121 de vehicule şi 181 ITP-uri au fost anulate.

Reprezentanţii RAR precizează că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

10 Comentarii

  1. au „ordin pe unitate” pentru a impinge (editat) la masinile noi – fabricate din plastic si proaste si scumpe. hai (editat). o masina veche fieroaica – aia te protejeaza, nu plasticul, cu motor puternic, tractiune spate, transmisie MECANICA (NU automa), tu trebuie sa decizi cand si cum schimbi viteza – tot ce-i facil imbecilizeaza instinctul si mintea. masinile electrice cea mai mare inselatorie a secolului dupa plan-de-MITA.

  2. Asta-i rezultatul șpăgii la ITP! Au fost sancționați și cei care dau verde pe linie contra unei sume?

  3. @marin: tractiune spate, veche, nemteasca si Diesel, numa’ buna de drifturi, ai? :)))

  4. Sînt locuri în lume, lumea civilizată, unde nu sînt deloc inspecții tehnice, niicînd, de nici un fel. Nr accidentelor nu este mai mare decît în locurile unde sînt.
    Un alt fel de a ne băga mâna-n buzunar și a ne ține ocupați.

  5. Iară s-a reactivat escrocheria și ilegalitatea cu Inspecție tehnică făcută pe marginea drumului? Ai inspecția tehnică făcută de câteva luni cu masina pusă pe stand, ridicată, listă de piese ce trebuie să le schimbi, și acum vine un nimenea în drum, la propriu, să facă constatări tehnice.

  6. Masinile responsabile de accindentw sunt fix alea cu tractiune pe spate aka BMW. Si n-ar fi o problema ca au tractiunea pe spate numai ca pushtanii sar din masina instructorului in masina viselor cu sute de cai si tractiune pe spate. Cum scolile de soferi dau carnetul mai putin sa ofere o pregatire solida trimit pe strada pe unii care au impresia ca sunt soferi+traciune pe spate+cai putere accident sigur si moartea pasagerilor de obicei tineri. Decat sa le cumperi la copii cine stie ce racheta o masina normala macar pana au cativa ani de experienta si peste 50-60.000km facuti.
    Controalel RAR sunt la minim cat sa nu sa dezintegreze ‘cazanul’ pe strada. Daca vrei una sa te sui pe capota sa nu se indoaie ca Dacia 1300, probabil ceva din anii 80 este mai solid decat un Golf 5 care e facut sa-l indoi accidental cu cotul..

  7. Mașinile cu tablă subtire si care la impact se face ca acordeonul sunt mai sigure in caz de accident decât acele dure în tabla si casante

  8. Ar fi bine ca aceste controale sa se desfasoare cat mai des ! Romania este plina de masini vechi si defecte, dar si de conducatori auto iresponsabili, in ceea ce priveste repararea cu simt de raspundere a masinilor !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.