Jumătate din proiectele majore de infrastructură din 2007-2013 nu vor fi terminate la timp

Aproape jumătate din cele peste 30 de proiecte majore de infrastructură adoptate în perioada 2007 – 2013 nu vor fi terminate la timp.

Singura realizare este însă că s-a reușit reșalonarea acestora astfel încât fonduri europene de 1,9 miliarde de euro din perioada 2014 – 2020 să acopere cofinanțarea proiectelor fazate, a afirmat comisarul European pentru Politică Regională, Corina Crețu, în cadrul unei întâlniri avute luni, la Bruxelles, cu ministrul român al Transporturilor, Petru Sorin Bușe, scrie Agerpres.

”Din păcate, în pofida acestor progrese, aproape jumătate din cele peste 30 de proiecte majore de infrastructură adoptate în perioada 2007 — 2013 nu vor fi terminate la timp” a spus comisarul european.

Ea a mai precizat că a reușit reeșalonarea acestor proicte cu sprijinul experților din cadrul Grupului de lucru pentru o mai buna implementare.

”Astfel, fonduri europene de 1,9 miliarde de euro din perioada 2014 — 2020 vor acoperi cofinanțarea proiectelor fazate. În plus, am aprobat proiecte retrospective pentru a crește absorbția fondurilor europene în România. Astfel, Comisia Europeană a preluat plata creditelor pe care România le avea de plătit către Banca Europeană de Investiții, degrevând bugetul național de o sumă de peste 1 miliard de euro”, a mai declarat Corina Crețu.

Comisarul European pentru Politică Regională Corina Crețu l-a primit luni, la Bruxelles, pe ministrul Transporturilor din România, Petru Sorin Bușe. În cadrul întâlnirii, oficialul european a transmis preocuparea Comisiei cu privire la utilizarea fondurilor europene în infrastructura de transport din România.

În ultima perioadă, rata de absorbție pentru Programul Operațional Transport în exercițiul bugetar 2007 — 2013 a depășit în prezent 81%, inclusiv cu avansurile acordate inițial, se arată într-un comunicat transmis de la cabinetul comisarului Corina Crețu.

Pentru o utilizare mai eficientă a alocărilor financiare din perioada 2014 — 2020, Comisarul European a reamintit că este necesară adoptarea Master Planului General de Transport, în condițiile în care acesta stă la baza strategiei privind investițiile în domeniul transportului rutier, feroviar, aerian și naval din următorii ani.

În ceea ce privește portofoliul de proiecte, comisarul european pentru Politică Regională și ministrul român al Transporturilor au agreat asupra necesității de a accelera pregătirea acestora și de a avea studii de fezabilitate de calitate.

”Mai ales în cazul autostrăzii Sibiu-Pitești astfel încât acestea să poată să fie implementate efectiv în a doua parte a actualei perioade de programare”, a transmis înaltul oficial european părții române.

Totodată, comisarul Corina Crețu l-a încurajat pe ministrul Transporturilor să accelereze implementarea proiectului Liniei 6 de Metrou, care va constitui o legătură importantă a capitalei României cu aeroportul internațional Otopeni.

România are alocate aproximativ 9,4 miliarde de euro pentru Programul Operațional pentru Infrastructură Mare (POIM) 2014 — 2020, atât prin Fondul european de dezvoltare regională, cât și prin Fondul de coeziune.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.