Jumătate din români nu au auzit de „Romania – Land of Choice”

Deşi s-au plătit peste 1,5 milioane de euro pentru promovarea campaniei „Romania – Land of Choice”, mai mult de jumătate din români nu au văzut clipul şi nici măcar nu au ascultat imnul, care a costat 10.000 de euro.Potrivit unui studiu realizat de INSOMAR, la cererea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, 48,2% din respondenţi au […]

Deşi s-au plătit peste 1,5 milioane de euro pentru promovarea campaniei „Romania – Land of Choice”, mai mult de jumătate din români nu au văzut clipul şi nici măcar nu au ascultat imnul, care a costat 10.000 de euro.Potrivit unui studiu realizat de INSOMAR, la cererea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, 48,2% din respondenţi au […]

Deşi s-au plătit peste 1,5 milioane de euro pentru promovarea campaniei „Romania – Land of Choice”, mai mult de jumătate din români nu au văzut clipul şi nici măcar nu au ascultat imnul, care a costat 10.000 de euro.Potrivit unui studiu realizat de INSOMAR, la cererea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, 48,2% din respondenţi au spus că nu au auzit de campania de promovare turistică. 66.000 de euro a fost nota de plată a evenimentului de lansare a campaniei de promovare care a avut anul trecut la Paris, când Elena Udrea declara că se aşteaptă la o creştere cu 10% a turiştilor, însă datele recente ale Eurostat arată că pentru 2009 numărul înnoptărilor turiştilor străini în unităţile de cazare din România a scăzut cu 21,9%.

Cât despre mult discutatul imn turistic, 62,4% din respondenţi au declarat că nu l-au ascultat deloc, faţă de 17,8% care l-au ascultat. Totodată, acelaşi indice de 62,4% din români spun că nu au văzut nici clipul de promovare. Studiul mai arată că 30,5% din români consideră că această campanie ajută doar într-o mică măsură la creşterea turismului românesc, 24,8% spun că doar în foarte mică măsură sau deloc, în timp ce 25,7% au declarat că aceste măsuri ajută în mare măsură turismul românesc şi doar 6,4% spun că în foarte mare măsură.

Cei care au fost intervievaţi au avut de răspuns şi la întrebări referitoare la activitatea de anul trecut a ministerului, rezultatele fiind mai mult negative decât pozitive.
26,6% din români cred că activitatea ministerului nu e nici bună, nici slabă, 21% au spus că e foarte slabă, iar 18,1% au spus că e mai degrabă slabă. La polul opus, doar 12,9% din respondenţi au apreciat ca fiind mai degrabă bună şi doar 2,4% consideră că activitatea ministerului a fost bună anul trecut.

Doar jumătate din români vor merge anul acesta în vacanţă

Mai puţin de jumătate din români vor merge în vacanţă în acest an, se mai arată în studiu. Astfel, doar 44% din cei intervievaţi au răspuns că intenţionează să petreacă un sejur turistic, din care 22,2% îşi planifică un sejur de cel mult cinci zile, 35,1% vor o vacanţă cuprinsă între 6 şi 10 zile, iar 24,5% vor să petreacă mai mult de zece zile. La capitolul achiziţii de servicii, cei mai mulţi, în proporţie de 37,7%, nu vor apela la o agenţie de turism, faţă de 18,9% care vor alege această variantă. Studiul mai arată că pentru 60% din români este important ca localitatea unde îşi petrec sejurul să ofere posibilitatea unor tratamente de prevenire şi îngrijire a sănătăţii.

Cele mai vizitate staţiuni româneşti sunt cele de pe litoralul Mării Negre (27,1%), urmate de cele din judeţul Braşov, (17,2%), Bihor (12,3%), Prahova (12,1%), Harghita (7,8%), Caraş-Severin (7%) şi Vâlcea (6,9%).
 

Distribuie articolul pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.