Lider sindicat STB, despre grevă: Când pleacă directorul general

Angajații Societății de Transport București au intrat joi dimineață în grevă spontană, după acțiunea de protest de miercuri.

UPDATE Protestul de la STB se va termina când vor dori angajații, a spus, joi, liderul de sindicat Vasile Petrariu, care afirmă că nu este o grevă organizată de sindicat, ci o acțiune a oamenilor care au dreptul de a decide „cât mai suportă”. El a declarat că oamenii vor demisia directorului general.

Petrariu a spus că sindicatul este pregătit să negocieze în în regim de urgență cu cel care va fi numit director general, în locul actualului director, Adrian Cîrț, deși protestul este al angajaților, nefiind organizat de sindicat.

„Noi vom relua discuțiile și dialogul pentru că problema cea mai important este negocierea unui nou contract de muncă. Mai mult, salariații au foarte multe probleme legate de baza materială, condiții de muncă și așa mai departe”, a spus Vasile Petrariu, care este și consilier general PSD.

Acesta acuză actuala conducere că în loc să încerce să tempereze acțiunea angajaților, a incitat. „Să vii tu, dorector general, astăzi, să inciți și să spui despre salariații tăi că sunt hoți, că fură, că vând piese, în condițiile în care tu n-ai fost în stare să faci o aprovizionare ritmică și avem peste 300 și ceva, aproape 400 de vehicule trase pe dreapta din cauza lipsei pieselor și materialul, mie mi se pare că e ceva de neînchipuit”, a mai spus sindicalistul.

După ce Cîrț a spus că se prelungește automat contractul colectiv de muncă în condițiile stării de alertă, Petrariu a infirmat și a spus că legea nu obligă la prelungirea contractului.

„Legea spune că contractul poate fi prelungit în situația în care nu este denunțat de părți. E altceva”, a spus el.

Întrebat când va reveni STB pe traseu, Vasile Petrariu a spus că acest lucru se va întâmpla când directorul general va pleca.

Întrebat, în continuare, dacă va fi respectată decizia instanței în condițiile în care s-a depus o cerere la tribunal pentru suspendarea protestului și reluarea activității, Vasile Petrariu a spus că încă nu are cunoștință despre acest lucru, „dar în final trebuie să înțelegem că oamenii sunt cei care hotărăsc. Situația a ajuns la extrem din cauza acestor domni care fac politică în loc să reprezinte interesele salariaților și ai cetățenilor, ei fac politica (…). Sindicatul nu a declanșat un conflict colectiv de muncă. (…) Și angajații au această posibilitate de a decide cât pot să suporte ceea ce se întâmplă cu ei, pentru că totuși nu putem specula. (…) În condițiile în care angajații au decis ei că nu se mai poate, pentru că eu asta am făcut astăzi, am vrut să mă conving, să văd exact despre ce este vorba, iar oamenii au spus: noi am hotărât, suntem hotărâți să mergem până la capăt”, a mai declarat liderul de sindicat.

Petrariu a mai spus că angajații vor și salarii mai mari, în condițiile în care salariul unui conducător de vehicul este în jur de 4.200 de lei brut, în condițiile în care el lucrează sâmbete, duminici, sărbători legale și ore suplimentare.

Conducerea STB a anunțat joi dimineață că va face plângeri penale unor lideri de sindicat și va cerre în instanță suspendarea grevei ilegale. Directorul spune că în cazul unei greve ar trebui asigurate 30% din serviciile pe care STB le oferă în mod normal. STB are 10.600 de angajați.

UPDATE Greva de la STB este ilegală, pentru că în stare de alertă nu se face grevă și nu este spontană, pentru că este orchestrată de sindicat, dar are și substat politic, pentru că liderul de sindicat Vasile Petrariu este consilier PSD, a declarat joi primarul general al Capitalei Nicușor Dan

Primarul a anunțat că vor fi depuse plângeri penale la adresa liderilor de sindicat și pentru oprirea grevei.

Nicușor Dan spune că activitatea STB trebuie optimizată, și că această acțiune va continua, și -a declarat deschis discuțiilor cu angajații STB, dar fără intermedierea sindicatului.

„Nu poți paraliza un oraș ca să ceri demiterea conducerii societății de transport, a spus primarul general.

Sindicaliştii din Societatea de Transport Bucureşti (STB) au întrerupt lucrul joi dimineaţa, mai multe vehicule din parcul STB SA fiind blocate în depouri şi autobaze, a anunţat STB.

În tabăra cealaltă, liderul grupului PSD din Consiliul General, Aurelian Bădulescu, susține că primarul Capitalei, Nicuşor Dan, este ”singurul vinovat” pentru situaţia în care se află Bucureştiul din punct de vedere al traficului şi al lipsei de căldură.

„Nicuşor acuză pe toată lumea, când s-ar putea ca el să fie cel ce va primi această calitate din partea procurorilor DNA care fac în aceste momente percheziţii în biroul său. Printre altele acuză PSD de blocajul în care se află acum Bucureştiul din cauza grevei angajaţilor STB. Ieri, în loc să discute cu protestatarii şi să ajungă împreună la o soluţie, Nicuşor a ales să ignore doleanţele oamenilor, iar acum vom trage cu toţii ponoasele. O spun pe şleau: Nicuşor este singurul vinovat pentru situaţia în care se află astăzi Bucureştiul, de la trafic, la lipsa căldurii şi apei calde, la lipsa investiţiilor şi a proiectelor”, a scris fostul viceprimar al Capitalei, pe Facebook.

Conducerea societăţii transmite că întreruperea lucrului este o acţiune ilegală şi nu se vor plăti orele nelucrate salariaţilor implicaţi.

De asemenea, STB SA se va adresa instanţei pentru a declara greva ilegală şi pentru recuperarea prejudiciului.

„Ca urmare a protestului ilegal al unor salariaţi din cadrul STB SA la îndemnul reprezentanţilor Sindicatului Reprezentativ, călătorii din zona metropolitană se găsesc în imposibilitatea de a utiliza pe durata grevei titlurile de călătorie achiziţionate, mai multe vehicule din parcul STB SA fiind blocate în depouri şi autobaze. Pentru a asigura continuitatea serviciului public de transport, fără a afecta călătorii în deplasările lor, STB SA a transmis o solicitare către TPBI, pentru ca în conformitate cu Contractul de delegare, să dispună, în măsura posibilităţilor, înlocuirea vehiculelor STB SA care nu sunt prezente pe linii conform programării, cu altele disponibile la ceilalţi operatori de transport din zona metropolitană”, se menţionează în anunţul societăţii postat pe site-ul propriu.

STB îşi cere scuze bucureştenilor pentru inconvenienţele create şi îi asigură că depune toate eforturile legale pentru a relua activitatea conform graficului de transport.

Directorul companiei Adrian Cîrț a anunțat, într-o conferință de presă, că așteaptă sindicaliștii la negocieri la ora 14.00.

Adrian Cîrț spune că membrii de sindicat sunt manipulați și că există lideri de sindicat care au interese comerciale legate de societate. El a invocat nereguli în modul în administrarea și facturarea pieselor de schimb, a vorbit de furt de carburant, precum și de faptul că liderii de sindicat fac presiuni pentru ca un centru de sănătate la care sindicatul este acționar să devină furnizor de servicii pentru companie, deși practică prețuri „exorbitante”, mult mai mari decât cele din piață.

Metrorex introduce în circulație toate trenurile disponibile din flotă și va circula în orele de vârf la un interval minim posibil, anunță compania, în condițiile în care angajații STB au declanașat o grevă generală spontană.

Câteva sute de sindicalişti din Societatea de Transport Bucureşti (STB) au participat miercuri la un miting de protest în faţa sediului instituţiei, solicitând demisia directorului general.

„Oamenii sunt supăraţi în primul rând din cauza refuzului directorului general de a negocia un nou Contract Colectiv de Muncă, unul care să asigure şi o creştere minimă de salarii, plecând de la rata inflaţiei şi ceea ce se întâmplă cu preţurile, din cauza lipsei dialogului social cu actualul director general. Oamenii cer demisia directorului general. Directorul general a luat decizii unilaterale nu numai în ceea ce priveşte contractul colectiv de muncă, dar şi în alte situaţii când a decis de capul dumnealui fără să se consulte şi cu noi, conform Contractului Colectiv de Muncă şi conform legii dialogului social, pentru că totuşi noi reprezentăm un sindicat cu peste 8.500 de membri”, a afirmat miercuri preşedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti, Vasile Petrariu.

Preşedintele Sindicatului Transportatorilor din Bucureşti a explicat că angajaţii sunt nemulţumiţi deoarece bugetul STB pe anul în curs prevede un fond de salarii mai mic decât cel de anul trecut.

STB are 10.600 de angajați.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 6
Author

24 de Comentarii

  1. Devine un clișeu, angajații intră în grevă, directorul dă vina pe interese personale ale liderului de sindicat. Desigur, nu le spune cu subiect și predicat. E simplu.

  2. Este varza totala in toata administratia primariei. De cand cu Nicusor de la USR mare primar nu se mai stie de nici o regula si autoritate. Fiecare sef este de capul sau pe parohia sa. Ce face Nicusor de aproape doi ani daca habar nu are ce fac cei peste 10 mii (!!!) de salariati la STB? Sa vedem cum va rezolva acest conflict al mafiei din STB in favoarea primariei si a bucurestenilor desi nimeni nu crede ca va reusi ceva in aceasta directie.

  3. Stane, la STB este o cumetrie generala. Este veche de cand STB era ITB. Atunci angajarile celor din provincie se faceau pe baza de carnati si damigene. Dupa ’90 aceasta mafie s-a mutat in curtea sindicatului.

  4. Elevii mei nu au cum sa ajunga la liceu si foarte multi profesori, de asemenea.

  5. Dar la capitolul OBRAZ sindicalistii astia cum stau? Sau pe ei nu-i intereseaza CE AU EI DE FACUT, ci numai CE TREBUIE SA LI SE DEA? Astia chiar sunt BOLSEVICI?

  6. Liderii astia sindicali – ciripitori si putred de bogati – taceau malc si erau ft cuminti pe vremea usr. Acu ca a venit psd la guvernare au inceput sa protesteze. Sunt membri usr?

  7. Cred ca adevarul este undeva pe la mijloc . Conducerea are partea ei de vina . 1-nu negociaza „contractul colectiv de munca „.Acest contract nu este pe perioada nedeterminata . 2 Liderii de sindicat au mai multe afaceri sau intelegeri cu terti pentru a-si rezolva problemele lor si profita de pe urma sindicalistilor si a acestui contract ce trebuie renegociat anual ,daca nu intervin alte probleme.Sindicalistii sunt masa de manevra pentru conducere si pentru liderii de sindicat . Daca ar fi cinstiti si unii si altii nu ar mai suferi oamenii ( sindicalisti si calatori ).Di duomnul cirt -Pirt sau cum l-o chema de ce nu dezvaluie clinica sanitara si numele celor care o favorizeaza cu documente ? Este usor sa arunci o vorba murdara si sa nu fie real ,nu te mai speli de murdarie orict te straduiesti,pentru ca mereu vor fi din aia care iti vor aminti de ea .

  8. Ma mir ca nu intra in greva si aia de la Metrou, ca si ei, saracii, au salariile foarte mici.

  9. A iesit ciufulitul somnambul sa vorbeasca cu noaptea-n cap haihui pe terenul saracitilor despre care habar nu are de viata lor! Cum va permiteti sa il treziti din somn pe plicsor ban, ciufulitul avar si mincinos?!

  10. Bravo , stb! Este singura cale cu asa nemernici cocotati la cotroceni si la guvernare! Prea ne mănâncă de vii prin spitale,scoli si pnrruri de casă !

  11. Așa tătuță! Aplaudăm când patronatele râgâie de profit dar aruncăm cu pietre când sindicatele cer salarii mai mari. Ce-i rău în faptul că cer salarii cât mai mari? Așa-i în capitalism. Fără sindicate și lupta supremă, încetarea lucrului, angajații devin sclavii angajatorilor. Căcăcioșii ăia de la Petrom au inventat în premieră mondială protestul în stradă! Se zvârcolește Jimmy Hoffa în mormânt!
    Cei care aruncați cu pietre în „mafia de la RATB” organizați-vă și voi în mafii și purcedeți la luptă.

  12. il dottore fiind si general poate pune taburile la dispozitie sa care populimea cu ele !!!..de fapt sunt obisnuiti cu felul asta de interventii ..1989..1990…1991…1997..2001..2009..2020..2021…!!..

  13. Este foarte bine ca mijlocul in care se infectau multi bucuresteni a fost oprit. Trebuie sa se opreasca si metroul.
    MERGETI PE JOS, este sanatos si face piciorul frumos.
    Nu fiti fascisti sanitari ca Marele Urs.

  14. Dle Nicusor Dan, HG-urile prin care s-a tot prelungit starea de ALERTA sunt ILEGALE, NELEGALE, NULE. Au zis asta vreo 10 sentinte ale Curtilor de Apel din Romania. Greva este legala, legitima si mars si rezolv-o.

  15. Saracu’ Nicușor…
    L- au ajuns blestemele…
    Pai acu’ sa ne care el în spate….
    Că spate are….
    Altfel cred că legea spune sa se asigure 1/3 din parcul STB
    Adică noi bucureștenii să fim solidari cu greviștii dar în limitele legii…
    Succes Nicușor….

  16. Propun ca bucurestenii sa boicoteze STB; si asa circulau goale tramvaiele,autobuzele si trolebuzele!Taxiuri,metrou,masina personala,jos STB

  17. Atentie!
    Grigore Cartianu spunea azi ca motivul ,,grevei” este altul: noua conducere STB le-a taiat macaroana angajatilor cu furturile de carburanti, piese si falsificari de acte. Nici nu este de acord cu majorarea salariilor cu 35% (!).
    De aici si marea nemultumirea in turma STB.

  18. adica rumburak la cacartianu, care mai si mintea ca sindicatele vor 35%, cand ei au cerut min. 10%. Ce gunoaie astia doi sau ”2”, sa inteleaga si ardelianul fara genuri gramaticale.

  19. cica-i stare de alerta ,si n-ai voie sa faci greva,dar sa scumpesti utilitatiile ai voie? sa nu vopsesti zebrele pe strazi ai voie? sa nu dai caldura in timp de epidemie ai voie? si tunde-te ca arati ca dracu

  20. @Cum se lipeste …..
    Tu gasestii normal ca aia de la STB sa paralizeze nitam-nisam o capitala europeana din cauza ca nu le mai place directorul?
    Cu ce se deosebeste santajul soferilor fatza de santajul escrocilor si mafiotilor din energie care te forteaza sa le platesti cat nu face pe Kw? Cum nu poti sa pescuiesti singur Kw, tot asa n-ai de unde sa faci rost singur de autobuze ptr transport.
    Ti se pare normal? Banuiesc ca da.

  21. Iară ne-am întors în anii 90 când sindicatele prin acoperiții Securității au schimbat directori de valoare cu imbecili și a blocat toate marile privatizări. Asta când încă marile firme din occident care aveau vechi colaborări cu firmele românești și cunoșteau potențialul tehnic și uman au vrut să le cumpere. Sindicate cu “nu ne vindem țara” sau greve spontane gen actuala i-au alungat pe toți. Și fabrici și uzine de mare valoare au fost vândute la fier vechi. Și copiii securiștilor sunt mari dezvoltatori imobiliare pe locul intreprinderilor care le-a distrus. Și excepționala forță de muncă de înaltă calificare a plecat să lucreze în lume, să susțină pensiile și prosperitate unor străini.

  22. @ Rumburak -rog a nu va mai lua dupa „don Gregar Cartianu ” . „Don Gregar Cartianu „ii cam place sa bage bete prin gard. Am avut contre destule cu „don scrietor ” asa ca-l cunosc bine . In rest ce sa spun ? Vom vedea ce urmeaza . Oricum directorii de la regiile de transport orasenesc din toata tara sunt numiti politic. Iar in spatele lor este AGA unde niste alti politicieni si politruci vin o ora pe luna la o cafea ( si aia platita de amaritii astia ) si incaseaza salariul a3-4 salariati . Cu bine .

  23. Din toata povestea constat doar ca romanii nu sunt solidari. Interviurile luate de televiziunile de pubela, cu intrebari tendentioase, dovedesc ca nu le pasa decat de ei. De=aia si stau linistiti securistii. Mamaliga nu explodeaza.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.