Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) susțin că au disponibilitatea de a lucra împreună cu guvernul pentru a aplica un mecanism voluntar de reducere a preţurilor la o serie de alimente de bază pe întreg lanţul de produs – producători, procesatori, comercianţi, potrivit unui comunicat de presă al asociației.
O listă de produse a fost trimisă de AMRCR la Guvern pentru a fi reduse la preţ, conform Antenei 3:
1. Franzelă
2. Ouă 10 bucăți M
3. Ulei floarea soarelui 1l
4. Iaurt
5. Lapte proaspăt peste 7 lei / l
6. Făină grâu 1 kg
7. Cartofi
8. Ceapă
9. Mere
10. Carne pui proaspăt – un sortiment.
Premierul Marcel Ciolacu a spus joi, la începutul ședinței de Guvern, că a primit răspunsul marilor lanțuri de magazine la propunerea privind schema de reducerea a prețurilor la alimentele de bază.
Profesorul de economie Cristian Păun, susține că măsura este praf în ochi și nu va ajuta cu nimic nici producătorii și nici procesatorii autohtoni. ”Supermarket-urile vor cumpăra ca și până acum roșiile sau uleiul de la producătorii din România. Nu vor mai putea pune mai departe un adaos prezumat mare la acest ulei când îl vând către consumatori. Nu va crește numărul produselor românești la raft în detrimentul celor din import, semnificativ peste procentul minim impus de lege. Dimpotrivă, supermaket-urile vor avea încă un motiv de supărare în plus pe producătorii românii (unii, nu toți) și vor trata și mai cu precauție această relație cu unele ”patronate” care, în loc să genereze negocieri și discuții coerente și în grup unit, au alergat la politician invocând puterea și ”ajutorul” lui. Un ajutor otrăvit care li se va întoarce rapid împotrivă.
Măsura este praf în ochi și nu va reduce inflația. Cu adaosurile plafonate, supermarketurile sunt cele mai în măsură să transfere pierderea de adaos de la alimente pe celelalte produse expuse la vânzare, produsele non-alimentar.
Măsura este praf în ochi și nu va proteja consumatorul. Acesta va găsi mai greu la raft produsele pe care le caută cel mai mult și care sunt premiate printr-un adaos ușor mai mare. În plus, vor cumpăra mai scump alte produse unde adaosul nu este plafonat (argumentul anterior).
Culmea, cu ajutorul unei părți din mediul de afaceri care arată, mai degrabă, ca o castă ce aleargă după rente și privilegii (ca alte caste care domină puterea politică în România), guvernul lovește într-o altă parte a mediului de afaceri. În loc să stimuleze cooperarea între aceste sectoare, guvernul alege una dintre părți și alege să intervină brutal și cu consecințe mai degrabă adverse. Obiectivele invocate din spatele acestui haos vor fi ratate, după cum am arătat în această postare. Plafonarea adaosului comercial este o ”vorbă”, gargară adică, și nicidecum o ”faptă”!
Va adăuga doar un plus de stres inutil pentru consumatori, comercianți și producători…” a spus Păun.
Domnului acesta, Paun, fost consilier consilier de taina al lui Organ cel Mic (Lucovid) si prin urmare lasat fara nicio sinecura, gen Fond de garantare a creditelor ptr IMM-uri, ii pute orice masura ar lua cei aflati acum la putere! Nu pot sa-i numesc adversari, ca adeptii lui Lucovid n-au adversari, pentru ca nu (mai) conteaza! Cu sub 1% in preferintele de vot, mai bine lasi politica (inclusiv cea economica) si te apuci de altceva!