Măsură radicală împotriva poluării

Danemarca, susținută de alte 10 țări ale Uniunii Europene, a cerut interzicerea, la nivel european, a vehiculelor diesel și pe benzină până în 2040, pentru a combate schimbările climatice.

Danemarca a făcut propunerea în cadrul unei reuniuni a miniștrilor UE de mediu desfășurată la Luxemburg.

UE își propune să reducă emisiile de carbon cu 40% până în 2030, în timp ce Comisia Europeană intenționează să le reducă la zero până în 2050, pentru a ajuta la oprirea încălzirii globale.

„Trebuie să recunoaștem că suntem presați de timp”, a declarat ministrul danez al Climei și Energiei, Dan Jorgensen, după reuniune.

El a spus că interzicerea autoturismelor diesel și pe benzină va determina Comisia să propună eliminarea treptată a vehiculelor cu combustibil fosil din bloc în următoarele două decenii.

În octombrie 2018 guvernul danez a anunțat că va interzice vânzarea tuturor mașinilor cu combustibil fosili până în 2030, dar ulterior a renunțat la idee, deoarece acest lucru ar fi încălcat regulile UE.
Jorgensen a spus că, dacă UE va fi de acord cu privire la o interdicție la nivelul întregii uniuni, ar fi bine dacă fiecare dintre țări ar putea să pună în aplicare o astfel de măsură. „Planul A ar fi acela de a adopta o interdicție europeană”, a spus el.

Totuși, Lituania, Letonia, Slovenia, Bulgaria și alte câteva țări au sugerat că trebuie făcut mai mult pentru a opri vânzările de autovehicule second-hand din Europa de Vest către Est.
Jorgensen a spus că este important ca producătorii de automobile să fie informați în privința direcțiilor de politică ale blocului pe termen lung și că următorul pas al Danemarcei a fost formarea unei alianțe cu cele 10 state membre care susțin propunerea sa. „Atunci cred că vor urma și alții”, a spus el.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

5 Comentarii

  1. Automobilele electrice polueaza prin acumulatorii care devin reziduri chimice sau prin procesul lor de productie . Un acumulator duce 3 ani.
    Sunt tot felu de interese economice…razboi economic…Aici miroase a distrugerea industriei germane de automobile.

  2. “Hei tranvai / Cu etaj și tras de cai…” vor fi înterzise și lumânările acestea fiind înlocuite cu imitații cu led? La fel lampa cu petrol, primusul cu petrol, butelia de butan cu propan, brichetele pe gaz, grătarele cu butelie, cocsul la furnale…

  3. Absolut IDIOTIC/POLITIC/MARSAV/PARSIV:
    – Cat reprezinta UE ca poluare globala fata de USA, China, America de SUD, India, Africa, Rusia, Australia, Japonia…..? E RIDICOL!
    – Cata poluare chimica apare de la acumulatori?
    – Cata poluare pentru suplimentarea consumului/productiei de energie electrica pentru productia acumulatorilor?
    – Cata poluare pentru suplimentarea consumului/productiei de energie electrica pentru incarcarea acumulatorilor 24/24/365 ?

  4. Corect,Nicoleta,dar si automobilele nu ar mai trebui facute pentru tot felul de cretini pe 4 roti,cu puteri uriase,ci ar trebui sa se faca minimizand consumul si puterea.De ex nu ar trebui sa exixte automobile mu putere mai mare de 75-100 cp

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.