Mecanismul public

Nu avem performanță, nici empatie, nici minimă dorință de schimbare în mecanismul public. Formele prin care legea reglementează societatea și activitățile sunt vetuste, ineficiente și împotriva fluxului democratic.

Simplificările invocate cu fiecare sezon electoral s-au transformat în cosmetizarea unei mizerii naționale. Lipsesc marile proiecte pentru că nu există cele mici, respectiv anularea birocrației excesive și inutile. În loc să reprezinte triumful drepturilor și economiei naționale, politicienii, în marea lor parte, sunt implicați în delapidări și brutalități. Avem un exces de instituții, de la primării la servicii secrete și posturi guvernamentale, o adevărată sursă de subminare a bugetului public. Pensiile speciale, pe tot felul de criterii absolut ilegale de la primul la ultimul, care se ridică la multe sute de milioane de euro, fac din buget un Eldorado inexistent azi undeva pe planetă.

Unul dintre aspectele care țin societatea românească la distanță de Europa, de fondurile comunitare, este cel al legalității. Regimul piramidal, al protocoalelor, a blocat tocmai firescul legislativ și autoritatea justiției de tip constituțional. Jumătate din sistemul public de astăzi nu este decât suportul recompensei campaniilor electorale și locul uzurpării fățișe a statului de drept. Asistăm la o delegitimare generală pe fondul încălcării legilor prin mimarea legalității la cel mai înalt nivel, al reglementării. O societate spoliată de criterii, a cărei demnitate a ajuns monedă de schimb nu se poate recentra prin ea însăși. Strada sau protestul televizat sunt decredibilizate de un mecanism public aflat în blocaj moral și funcțional absolute. Încrederea în democrație este delirant tot mai redusă iar consecințele sunt deja dramatice. Infractorii economici, delapidatorii economiei naționale, jefuitorii bugetului național nu pot reprezenta o soluție. Cum pot fi ei aplaudați sau menținuți în fruntea ofensivei politice, sunt aspecte care țin deja de geopolitica destabilizantă în continuarea aceleia din anii ’90.
Tocmai de aceea centrarea instituțiilor, inclusiv a serviciilor secrete, pe dezvoltare și schimbarea standardelor publice realmente prăbușite, reprezintă o urgență. Lupta de până acum împotriva corupției a fost desigur un eșec, lăsând în urmă o justiție compromisă, o președinție a republicii nefastă și afilieri la grupurile infracționale în instituțiile-cheie. Cine mai are legitimate în România, când până și înalții prelați circulă în Rolls Royce. Blocarea mecanismului public a culminat cu protocoale iar consecințele se regăsesc oriunde în activitatea publică.
Agresiunea împotriva societății a fost atât de mare în perioada așa-zisei reforme recente, de presupusă europenizare, încât România a ajuns din nou o țară de securiști și activiști în numele unor interese din sfera criminalității politico-economice.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Ioan Vieru 1335 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.