
Într-o perioadă marcată de agitația electorală, Metrorex a aprobat, în secret, o majorare salarială semnificativă pentru angajați, în ciuda pierderilor financiare ale companiei.
Această decizie controversată, girată de Guvern și obținută printr-un memorandum care încalcă reglementările legale, va afecta direct bugetul instituției. În paralel, călătorii se vor confrunta cu o nouă lovitură financiară: de la 1 ianuarie 2025, tarifele pentru metrou vor crește, iar bucureștenii vor plăti mai mult pentru un serviciu deja supus criticilor.
Metrorex, aflată într-o situație financiară precară, a reușit să obțină, printr-o schemă specială, majorarea salariilor angajaților, ceea ce contravine prevederilor legale care interzic astfel de creșteri în contextul pierderilor înregistrate. Potrivit unui memorandum aprobat recent de Guvern, unele reglementări au fost exceptate pentru a permite implementarea acestor majorări, ce vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2025.
În paralel, compania a anunțat și o ajustare a tarifelor de călătorie, deși problemele financiare ale Metrorex sunt deja bine cunoscute. Astfel, prețul unei călătorii cu metroul va crește de la 3 lei la 5 lei, iar alte tipuri de bilete și abonamente vor suferi majorări semnificative. De exemplu, abonamentele lunare vor ajunge la 100 de lei, față de 80 de lei în prezent.
Aceste majorări salariale vin în contextul în care sindicatele au exercitat presiuni pentru creșterea veniturilor angajaților, iar conducerea Metrorex, prin directorul general Mariana Miclăuș, a acceptat aceste revendicări, având în vedere și sprijinul Guvernului. Acest compromis, însă, a ridicat întrebări privind sustenabilitatea financiară a companiei și impactul asupra călătorilor, care vor simți din plin efectele creșterii tarifelor.
Pentru călătorii bucureșteni care depind zilnic de metrou pentru a ajunge la locurile de muncă, aceste schimbări vor însemna o povară financiară suplimentară, în condițiile în care serviciul public nu oferă întotdeauna confortul și eficiența așteptate. Pe de altă parte, Metrorex va trebui să găsească un echilibru între nevoia de a acoperi cheltuielile și protejarea intereselor călătorilor fideli, într-un context economic tot mai tensionat.
Sunt două instituții de stat înțesate de neamuri și salarii barosane: metroul și tvr, e bine așa !
Aveau salarii mici, saracii!
Asa procedeaza intotdeauna banditii astia de la Metrorex: exact cand sunt mai solicitati, atunci se apuca de facut greve si ameninta ca vor opri metroul de parca ar fi metroul ma-si si al lui tac-su.
Metroul ar trebui militarizat ptr a termina cu santajul acestor escroci……[Rumburak]
Niste smecheri. Si asa salariile sunt foarte mari. O casiera a iesit la pensie si are acum 7000 lei, desi nu are multi ani de stabilitate…
si toti sint rude intre ei
subolanii aia…
Semne bune anu’ are ….
de tren pt 3km in 7 minute costa 5 lei
cat kilometri are o magistrala?
Si iau si pensii speciale, pe motiv de lucrat in subteran.
Cel mai bine platiti sunt bucurestenii, au un sistem de metro deci nu stau in ploaie frig sa astepte un bus si li se pare scump biletul…
oare cat costa cel mai ieftin bilet de tren?
vaitati-va cat puteti. la noi tramvaiul era 30 de bani in Bucuresti 25 de bani si unii vociferau ca nu primesc 5 bani rest…asa sunt bucurestenii mai amarati decat restul tarii si mai cu tupeu…
De ce puneti poza de la metrul din bangladesh?