Noua revoluție a lui Elon Musk poartă un nume. Redwood

Tesla, constructorul american de automobile electrice,  şi-a informat furnizorii că la mijlocul anului 2025 vrea să demareze producţia unui nou model, care poartă numele de cod ‘Redwood’, au dezvăluit pentru Reuters mai multe surse, iar două dintre surse au descris noul model ca unul de tip crossover compact.

Directorul general de la Tesla, Elon Musk le promite de mult timp fanilor şi investitorilor că va lansa vehicule electrice accesibile. Aceste modele, inclusiv un automobil cu un preţ de pornire de 25.000 de dolari, ar permite Tesla să concureze cu autoturismele echipate cu motoare pe benzină precum şi cu un număr din ce în ce mai mare de automobile electrice ieftine, precum sunt cele produse de grupul chinez BYD. La finele anului trecut BYD a trecut în faţa Tesla devenind cel mai mare producător mondial de automobile electrice.

Două din sursele citate de Reuters susţin că anul trecut Tesla le-a trimis furnizorilor săi solicitări de oferte pentru modelul ‘Redwood’ prognozând un volum săptămânal de producţie de 10.000 de vehicule. Sursele au adăugat că producţia ar urma să înceapă în luna iunie 2025.

În luna mai 2023, Musk a spus că Tesla lucrează la două noi produse, cu un potenţial combinat de vânzări de cinci milioane de vehicule pe an. „Atât designul produselor cât şi tehnicile de fabricaţie sunt cu mult peste orice altceva existent în industrie”, a spus Musk la reuniunea anuală a acţionarilor Tesla.

Ulterior, în biografia lui Musk publicată în luna septembrie, care include interviuri cu CEO-ul dar şi cu alţi directori, Walter Isaacson susţine că Tesla intenţionează să producă un robotaxi ieftin şi un model electric cu un preţ de 25.000 de dolari care vor fi bazate pe aceiaşi arhitectură.

Însă Tesla are un istoric de ţinte ratate când vine vorba de lansări şi preţuri pentru noi modele. De exemplu, producţia camionetei Cybertruck a fost amânată de mai multe ori iar preţul său de pornire, de 60.900 de dolari, este cu 50% mai mare decât cel avansat de Musk în 2019. „Au fost extrem de optimişti cu majoritatea noilor lansări de produse. Cel mai probabil, producţia în regim de masă va începe abia în 2026”, a spus una din surse.

Analiştii subliniază că realizarea de profit de pe urma automobilelor electrice ieftine este dificilă, având în vedere costul bateriilor precum şi dificultăţile tradiţionale care apar odată cu producţia de vehicule ieftine dar de calitate. Două din sursele citate de Reuters au dezvăluit că în ultimii ani inginerii de la Tesla au dezmembrat şi au analizat un model Honda Civic, care în SUA are un preţ de pornire de 23.950 de dolari, pentru a studia cum ar putea produce automobile ieftine.

Sursele au precizat că următoarea generaţie de automobile Tesla, bazate pe o arhitectură denumită ‘NV9X’, va include două sau chiar mai multe modele. Iniţial modelul accesibil ar urma să fie construit la uzina Tesla din Texas dar constructorul american intenţionează să producă automobile electrice ieftine şi la uzina sa din apropiere de Berlin şi de asemenea este interesat să construiască o uzină în India.

Foto Arhivă

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3
Author

7 Comentarii

  1. alta tinichea scumpa….
    baaaiii e doar o baterie si 4 motoare electrice…restul tinichea si plastic de calitatea Trabantului
    ceva software, frina si volan…
    7000 pina la 10.000 USD max ar trebuii sa coste
    plus ca la -10 grde Celsius nu mai merge decit jumatate din distantza pe un pliun de baterie…deci…
    daca locuitzi in clima temperata …mai incet cu tinichele electrice
    apropos…cind otzi scoate benzina din restul lumii…america latina, africa, asia…ve vezti vedea turul pantalonilor
    o prostie scumpa
    Greta Trotineta si idiotzii needucati care ati pus botul la economia dirijata

  2. O mare ȚEAPĂ @
    Magazinele de automobile electrice din USA sunt pline de mașini nevândute.
    I-au scris și Bidonului pe tema asta, măRog…🤮

  3. Da, da’ are lumini ambientale și-ți dă binețe cînd te sui în ea. Hai-tec!
    PS Ziceam, cînd mă preocupau mai mult decît era nevoie mașinile, că aș vrea să cumpăr o mașină după ce-i văd șasiul, s-o văd fără caroserie, roți și scaune. Pe o femeie o mai ghicești chiar îmbrăcată dar sub tabla, mai nou plasticu, sclipitor al mașinilor se ascund tot felul de lucruri făcute la repezeală din te miri ce.

  4. Scopul guvernelor de a impune masinile electrice e sa calatoresti cat mai putin si sa fii sub control total cand ai covrigu-n mana.

  5. Bateriile isi injumatatesc capacitatea iarna. Mijto, calatorii cat mai scurte, fara incalzire !

  6. cimitire de masini si vehicule electrice peste tot in lume… Elon, credeam ca esti de parte buna a isoriei…

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.