
Cu doar câteva luni înainte de lansare, BMW a scos noua Serie 3 pe circuit pentru teste
Bavarezii au anunţat încă de anul trecut că noua Serie 3 va fi mai mult o evoluţie a precedentei generaţii decât o revoluţie. Cel mai nou „treiar” va fi un fel de mini Seria 5, spun cei de la Autoexpress care au publicat imagini cu Seria 3.
Cea mai mare schimbare în ceea ce priveşte designul maşinii vine de la grila radiatorului care este mai lată. În rest, modificările sunt discrete.
Sub numele de cod F30, noua Serie 3 va fi cel mai economic treiar produs vreodată graţie tehnologiei BMW Efficient Dynamics. Bavarezii au anunţat că vor pune motoare din ce în ce mai mici limuzina de clasă medie. Propulsoare de 1,6 litri şi 2 litri pe benzină şi motorină vor echipa noua Serie 3.
Surpriza vine de la motorul în 3 cilindri de 1,5 litri şi 150 cai putere. Motorul este de fapt un V6 de 3 litri care a fost tăiat în două. Noile propulsoare în trei cilindri au o capacitate de 1,5 litri, turbo cu sistemul Valvetronic, cu o arhitectură 500 cmc pe fiecare cilindru.
BMW are deja în producţie Seria 5 GT. Chiar dacă până acum nu a fost un succes din punctul de vedere al vânzărilor, nemţii nu s-a intimidat şi pregătesc şi seria 6 GT care va apărea cel mai probabil în primăvara lui 2012. Pe lângă aceasta, un nou model va intra pe segmentul A5 Sportback, Mercedes CLC şi Volkswagen Passat CC. Nemţii nu s-au hotărât încă dacă îl vor boteza 3GT sau 4, dar simţind aerul proaspăt ce vine din Bavaria, sunt mari şanse ca modelul să primească indicativul 4.
Seria 3GT/4 va împrumuta grila radiatorului şi farurile de la seria 5. Profilul, asemănător cu cel de la Seria 5 GT, va pune pasagerii din spate într-o poziţie mai înaltă dar fără a compromite confortul lor. De asemenea, clienţii vor putea alege dacă vor un Seria 3GT/4 cu 2 sau trei locuri în spate.
Noul model va fi disponibil şi cu tracţiunea integrală de tip xDrive. Motorizările ar putea include propulsoarele casei bavareze de 4 şi 6 cilindri, pe benzină şi motorină.
Constructorul auto german BMW a înregistrat în primul trimestru un profit peste aşteptări, graţie creşterii vânzărilor în SUA şi a cererii susţinute pentru automobile de lux în China.
BMW, care deţine şi mărcile Mini şi Rolls-Royce, a precizat că în primele trei luni ale acestui an a realizat un profit net de 1,2 miliarde de euro, comparativ cu 324 milioane euro în perioada similară a anului trecut, depăşind estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de un miliard de euro.De asemenea, profitul operaţional a crescut de peste patru ori până la 1,9 miliarde de euro.
Vânzările BMW au depăşit şi ele aşteptările, înregistrând o creştere de 29% până la 16 miliarde de dolari. Vânzările pe piaţa din SUA au crescut cu 19,6% în luna aprilie.
Constructorul auto german a declarat că intenţionează în continuare să vândă peste 1,5 milioane autovehicule în acest an şi pe o creştere a profitului comparativ cu 2010.
Rezultatele solide înregistrate de BMW sunt similare cu cele înregistrate de rivalii Volkswagen şi Daimler, care au profitat şi ei de apetitul crescut al consumatorilor chinezi pentru autovehicule de lux. Însă piaţa auto chineză, cea mai mare din lume, ar urma să-şi reducă creşterea în acest an pe fondul creşterii preţurilor la combustibili şi a înăspririi legislaţiei referitoare la înmatriculările de noi autoturisme.
Fii primul care comentează
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.