O marcă românească: Umbrărescu

Aproape în fiecare zi trec pe lîngă lucrările de la Centura 0 din zona Corbeanca, prin intersecția cu Soseaua București- Ploiești. Este una dintre cele mai tembele intersecții de pe DN1. Numai cea spre Domenști cu Șoseaua de Centură ce a depășit-o pînă acum.

Ba cu inaugurarea noului magazin Kaufland (hop și ei!),intersecția este din ce în ce mai aglomeerată, aproape imposibilă de abordat, cea mai prost gîndită și mai nefuncțională din tot Nordul Bucureștilor. Si în ciuda acestei nebunii, în cîteva săptămîni, pe marginea DN 1 au început să se vadă devieri de rețele electrice, turnări de puicioare de pod și stîlpi de curent electric,mutați de colo-colo, plus lucrările pentru fundațiile destinate conturului unor descărcări rutiere. O lucrare care să avansseze cu așa viteză n-am mai întîlnit niciodată. In vreme ce bătrîna intersecție de Corbeanca se chinuie să facă față, alături sub privirile automobiliștilor și ale localnicilor se desfășoară una dintre cele mai dezinvolte lucrări de construcții pe care le-a văzut Bucureștii.

De obicei, țara noastră o lălăie în materie de șosele și autostrăzi.E plină de lucrări neterminate, întrerupte, abandonate și de bani sifonați pe neumărate studii de fezabilitate abandonate. Un client al Ministerului transporturilor din vremea lui Ludovic Orban și-a făcut un bloc de birouri numai din studii de fezabilitate neaplicate. Au fost lansate mai mult pentru a plăti pe cîte unii din găștile politice aflate la putere și pentru a umfla bununarele unui client politic.

Construirea tronsonuliui 2 de centură A0 între Corbeanca și Afumați a fost contractată de grupul de firme Umbrărescu. In preajma acestei intersecții roiesc zeci si zeci de utilaje și basculante uriașe. L-am întrebat pe citty managerul de la Corbeanca de balamucul din intersecția insuportasbilă insuportabilă cu Șoseaua București Ploiești. Și mi-a zis:
-O să scăpăm în curînd. Umbrărescu termină pînă la sfîrșlitul anului.
-Il cunoști, am întrebat eu.
-Nu, dar am citit. Omul lucrează ca un buldozer și are o flotă de utilaje cun n-are nimeni în România. Nu pierde vremea.Umbrărescu a terminat mai repede și segmentul de drum modernizat Craiova- Pitești. El a cîștigat cea mai mare parte din Autostrada A7 Moldova și a luat o mare viteză și pe acolo.

Trebuie să precizez că nu-l cunosc pe Dorinel Umbrărescu.Și nici nu l-am văzut niciodată de aproape. Stiu doar că cîștigat licitația pentru un segment mai mare din proiectul Autostrăzii A7 Moldova și că există premisele ca Umbrărescu să termine curînd primii 100 de kilometri din Autostrada Moldova. Pe lângă tronsoanele din A7, UMB mai lucrează la alte tronsoane de autostradă și drumuri Expres din țară.Lista tutor a fost publicată de HotNews de unde o reproduc:
A0 Nord (Lotul 2 și Lotul 4 – 24 km
A1 Margina Holdea (sectorul cu tuneluri – 13km)
A3 Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului (42km)
Drumul Expres DEx12 Craiova Pitești (Loturile 3 și 4 – 63 km)
DEx6 Brăila – Galați (11 km).

Tot HotNews îl plasează pe Dorinel Umbrărescu între primii constructori ai Romaniei: „Practic, în 2023 UMB s-ar putea găsi în fruntea a 409 km de autostradă și drum expres, adică o cifră aproape de jumătate din autostrăzile pe care el are Romania în folosință”.

Rămîne de lămurit un lucru. De ce firme străine abonate la polticieni importanți la Bruxelles cîștigă contracte pe bandă rulantă iar lucrările lor sunt proaste,abandonate sau tîrîte peste ani?

De ce țara noastră nu promovează pe televiziuni decît tot soiul de impostori și hahalere și nu poate califica modele de mari constructori?

Cu siguranță că unul există!

credit foto Asociația Pro Infrastructura

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 35
Vlad Dumitraș 281 Articole
Author

17 Comentarii

  1. CE FACE DNA-UL,DICOTUL,PROCURATURA GENERALĂ,SRI-UL,CORPURILE DE CONTROL,CURTEA DE CONTURI – CU CELE 1000 ȘI CEVA DE STUDII DE FEZABILITATE PLĂTITE DE-A LELA??? „CĂ CU”! BANII DE PE ACESTE STUDII SE PUTEA FACE AUTOSTRADA TURDA CHIȘINĂU PRIN IAȘI UNGHENI CU POD CU TOT -PODUL DE FLORI DA DE DATA ASTA DE FIER ȘI BETON ! SUNT CHIAR AȘA DE OTRĂVITE ȘI DE LUNGI COMENTARIILE???

  2. O singura mare problema cu D-l Umbrarescu: cand isi vinde afacerea catre Bechtel? Umbla zvonul ca americanii l-au incoltit si va fi nevoit sa isi vanda afacerea. Cand?

  3. Romania trebuie sa-si vada interesul si sa-l impinga in fata la constructia de autostrazi pe Umbrarescu !

  4. E cel mai serios constructor roman si strain de drumuri exprese si autostrazi. A scapat pana acum de puscarie si de DNA spre deosebire de un alt constructor roman, harnic, Nicu…, acum in puscarie dupa ce a construit Transalpina si nu numai. Acum, FBI, CIA, ambasadele „civilizate si incoruptibile” si DNA-ul sunt din nou cu ochii pe ei sa-i bage in temnitile capitaliste. Suntem blestemati, ne-am omorat si intemnitzat cei mai buni romani, in aplauzele si uralele altor „romani”, mitingistii LGBTQ si bestiile basiste din Piata Victoriei, defiland cu Carele alegorice de spanzurati si spanzuratori…?! Ce mai iubeau/iubesc DNA-ul, spanzuratii, catusele si temnitzele basiste, macoviste, kyiovesiste si alte bestii din cea mai grea perioada a istoriei romanilor. S-Audi, Kirieace, care o doresti pe kyiovesi presdintele Romaniei, R-ar mama ta a Draku de canalie tradatoare…?!

  5. Cum dracu ,Doamne iarta-ma , cind era Chiovesa porcoroare ,omul asta era anchetat pentru afaceri „murdare”? Acum este cel mai bun specialist din Romania ? Intrebarea care se pune – V-a rezista presiunilor externe si interne , prin slugile licuricilor? sau isi va vinde afacerea intocmai ca ala din Banat cu agricultura ?Si ,iata ca se face treaba buna si de calitate fara „investitori”straini.Da – 17 iunie 10:57- la cite studii de fezabilitate s-au facut ,Romania trebuia sa fie numai autostrazi , fara drumuri si drumulete.Spunea prin anii 2000 Tiriac -citez : „Daca as fi avut banii cheltuiti pe „autostrazi”,faceam o autostrada de lungimea granitelor Romaniei „.( asta in 2000)

  6. Nelu Iordache, mi-am amintit…?! Baiat de baiat, la fel Umbrarescu, si mai sunt dar stau ascunsi de frica DNA, CIA, FBI si ambasadele „incoruptibile”…?! Pot construi in Romania orice, de la zero, fabrici si uzine, hidrocentrale si termocentarale, sonde de foraj maritim, etc. ?! Autostrazile, drumurile expres, soselele nationale, tuneluri pe sub munti, Cai ferate, diguri, absolut orice, erau/sunt un fleac pentru el/ei. Am adus toti banditii si excrocii mondial care ne-au stors de miliarde de euro pe studii de fezabilitate si lucrari incepute si neterminate. Cat mai tii Dumnezeule Doamne, blestemul Ceausescului.

  7. Tot nu o sa avem autostrazi, numai capete minim 18-24 de ani.
    Iar autostrazi cu 2 benzi pe sens,e maaaare măgărie. Sunt majoritatea cu 4-5 pe sens în tarile civilizate.

  8. De o luna de zile stalpii aia au intepenit asa cum ii vedeti in foto. Vrajeala la inceput, mana pe bani si aloimis….

  9. Este normala activitatea lui Umbrarescu. Omul are in spatele sau celebra traditie a constructorilor moldoveni incepand cu mesterii lui Stefan cel Mare si terminand cu santieristii de baza ai lui Ceausescu. Toti au lasat mari realizari in urma lor. Doar Umbrarescu poate termina cu brio autostrada de la el de acasa.

  10. Un mare antreprenor roman cu care sincer ma mandresc Bechtel este la unghia mica a dnului Umbrarescu pacat ca nu mai sunt lasati si alti antteprenori romani sa se ridice asta din cauza caci politicul face jocurile strainilor

  11. micule dumitru, faci un deserviciu, unui consturcor, cu studii juridice. care a reusit intre giganti ai hiteiei si escrocheriei turnarii banilor pentru teschereaua lipitorilor si atarnatorlor faraonilor din politica. o patape obrazul constrcutorilor de alta data. precum cei care au turnat baraje si diguri si au sfredelit muntii pentru calcule uneori facute din bucale, de fete triste ale magalomaniei. in rest un articol jenant, stiut ce umbrarescu nu plateste, lingai si tutalari de presa. cum dracu, ca nea cornel te lasa sa asterni asa jena de lauda. ce-i in capul baciului editorialelor de esenta, de semnezi aici micule dumitras…zau, na ca nu pricep. imi asum: un jurist, printre constructori. de patru decenii…mai trist ca niciodata care cisula cica, pe o autostrada cu doua benzi, proiect din anii cincizeci din italia, de dupa razboi. ma, ati auzit de croatia, dupa 90…

  12. Aici sunt banii voştri, spunea petrov, făcând din ochiul ăla beteag, bă eşti prost?…

  13. Minune mare, cum ar zice soacră-mea, că această firmă mai există și mai ales că patronul ei nu se află, încă, cazat în Beciul Domnesc. Recunosc că și au am pus „botul” când a fost pe fărașul DNA-ului alt constructor de drumuri roman, care luase ceva avânt, Nelu Iordache, ca mai apoi să pricep că avem de a face cu o mare operațiune de distrugere a tot ce este capital romanesc, din economia României, și aservirea totală, 250%, dacă se poate spune așa ceva, economiei romanești capitalului străin, dar nu orice capital, ci a celui care este capabil doar să sugă seva puțină pe care o mai are Romania, fără a-i lasă nici cea mai mică șansă de supraviețuire. Nu bag mâna în foc că afacerile constructorilor romani sunt foarte corecte, curate. Dar cine este perfect în lumea aceasta. Și apoi daca nu câștigi mult dintr-o afacere, cu ce sa-ți dezvolți afacerea, firma, să devii cu adevărat puternică Am vrut capitalism, atunci să acceptam toate cerințele capitalismului, cu bune și rele. Și mai este ceva, dacă antreprenorii, investitorii romani fură, furăciunea rămâne în țară, de multe ori chiar sub forma de utilaje, capacitate de dezvoltare rapid, în timp ce furăciunile făcute de firmele străine pleacă afară, de roadele acestor furăciuni nu beneficiază sub nicio forma romanii. Concluzia corectă ar fi să veghem asupra corectitudinii afacerilor, dar să nu ne agățăm de orice firicel de furăciune făcute de romani, și să vedem în primul rând marile tunuri făcute de cei de pe alte meleaguri. Numai că în balanţa justiției romanești un pai romanesc este cu mult mai greu decât un calup mare de plumb, aflat pe talerul nu știu cărei firme străine, mai ales cele aflate pe lista unor țări găzduitoare, precum SUA; Germania, Austria, Franța, Olanda, țări pretendente a fi posesoarea neocoloniei , în fapt bantustanul numit Romania.

    • Taci ca e bine dacă fura cimentul și fier betonul de la poduri (ca rămâne în tară …. !!!)

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.