Ancheta privind avioanele Boeing 737 MAX 9 continua marţi, după anunţul din ajun al companiilor aeriene americane United Airlines şi Alaska Airlines privitor la descoperirea unor elemente fixate prost, în timpul verificărilor efectuate după pierderea unei uşi a unui avion de acest tip săptămâna trecută, în plin zbor, notează AFP.
Autoritatea americană a aviaţiei civile (FAA) a cerut inspectarea a 171 de avioane Boeing 737 MAX 9 rămase la sol până la finalizarea verificărilor tehnice amănunţite, ceea ce a condus deja la anularea a peste 1.000 de zboruri începând de sâmbătă, conform website-ului FlightAware.
United Airlines, care exploatează principala flotă de 737 MAX 9 din lume, având 79 de aparate de zbor din acest model, a descoperit ”bolţuri ce ar trebui strânse din nou”.
”De când am început inspecţiile, sâmbătă, am făcut descoperiri care par legate de probleme de instalare a panoului ce acoperă uşile”, a explicat United Airlines într-o declaraţie citată de AFP.
La rândul său, Alaska Airlines a anunţat, după inspecţii preliminare, că a detectat ”echipamente prost fixate” pe unele dintre aparatele sale de zbor de acest tip.
Agenţia americană pentru securitatea transporturilor (NTSB) declarase luni seară că nu a găsit bolţuri printre elementele care s-au desprins vineri dintr-un avion Boeing 737 MAX 9 al companiei Alaska Airlines.
Uşa din partea stângă a unui avion al Alaska Airlines s-a detaşat vineri în plin zbor, provocând depresurizarea aparatului. Uşa a fost găsită duminică în grădina unui profesor din Portland (statul Oregon), de unde avionul decolase către oraşul Ontario din statul California.
”Noi verificări vor permite să aflăm dacă bolţurile se aflau acolo”, a declarat presei preşedinta NTSB, Jennifer Homendy.
În decembrie, Boeing le recomandase companiilor aeriene echipate cu modelul 737 MAX să verifice sistemul de control al direcţiei, după ce o companie constatase că la unul dintre avioanele sale lipsea o piuliţă.
Potrivit FAA, Boeing observase, la rândul său, o piuliţă fixată prost pe un avion al său ce nu fusese deocamdată livrat.
Acest tip de avion se monteaza in Somalia?
Sa le trimita la colonie. Unde merge Patri(h)otu’ care nu pusca nici vrabia, merge si planoru’ asta de-i cad usile din mers. Made in USA with pride!
Nici îndoială a cui amprente vor fi găsite la față locului..
În alegerile din SUA tot el s-a amestecat..
Să investigheze Ancuța Alexandrescu, că se pricepe la şuruburi desfăcute. E drept că la poduri, dar e tot aia. Sau Radu Tudor, ca să confirme că Putin e de vină.
F35 e mai bine montat!
Nu s-au prabusit jumatate din ele, se putea si mai rau, altfel viata in colonii era si mai mizerabila.
Romania vrea si ea avioane de la Boiwing, la preturi corespunzatoare !
Inseamna ca … viteza inflatiei „scade” proportional cu numarul avioanelor retinute la sol 😀
@Dan Șprițaru, Acest tip de avion se monteaza in Somalia?
-se assambleaza in Seattle
a 2a patrie a ghey.ilor dupa san francisco.
„panoul” e impins cu mai multe tone fortza
de presiunea aerului din interior,
aviz curiosilor care se sperie usor.
Tarom/ul parca a zis ca s-a inobilat pentru anu’ in curs cu 2 MAX/uri noi-noutze!!!
Ma scuz…corect este ‘innobilat’.
Pericolul adevarat e ca liniile aeriene au inceput sa angajeze personal necalificat pe functii, sub indicatiile ESG si DEI. Inainte de cazul cu geamul zburat, o stewardesa concediata si reangajata a ajuns pilot secund pe repede inainte la indicatiile Resurselor Umane condusa de o activista DEI si a distrus un avion in Texas. Toate intrebarile ridicate companiei pe tema asta nu primesc raspunsuri, iar pe platforma /reddit unde isi fac veacu’ subspeciile regresiste, Boeing si United sterg orice fel de discutie care apare.