Piloții Japan Airlines pur și simplu n-au văzut-o!

Piloţii avionului Japan Airlines implicat în accidentul de marţi de pe aeroportul Haneda din Tokyo nu au văzut aeronava cu care au intrat în coliziune pe pista de aterizare, a declarat joi pentru AFP un purtător de cuvânt al companiei aeriene.

„Nu am putut avea contact vizual (cu avionul Gărzii de coastă nipone), ne-au relatat piloţii. Ei spun că au simţit un impact chiar în momentul în care roţile au atins solul sau erau pe punctul să atingă solul”, a explicat purtătorul de cuvânt al JAL, întrebat în legătură cu accidentul soldat cu cinci morţi dintre cei şase ocupanţi ai avionului Gărzii de coastă, un Bombardier Dash 8.

„Unul dintre cei trei piloţi ne-a spus că a văzut un obiect chiar înainte de impact”, a adăugat acesta.

Marţi, la ora 17.47 (0.47 GMT), când la Tokyo se întunecase, avionul JAL516, un Airbus A350, venind de la Sapporo, în nordul arhipelagului nipon, a intrat în coliziune la aterizare cu aeronava de dimensiuni mai mici, care se pregătea să decoleze spre peninsula Noto (centru), afectată de puternicul seism de luni.

Impactul a provocat o explozie impresionantă şi avionul Airbus a luat foc imediat, oprindu-se după câteva sute de metri. Toţi pasagerii şi membrii de echipaj au putut fi evacuaţi în siguranţă înainte ca avionul să fie complet distrus de flăcări. Cinci dintre cei şase membri ai echipajului avionului Gărzii de Coastă au murit însă.

Transcrierile instrucţiunilor de la controlul traficului publicate de autorităţi par să arate că avionul Japan Airlines a primit permisiunea de a ateriza, în timp ce aeronavei Gărzii de Coastă i s-a spus să ruleze până la un punct de aşteptare din apropierea pistei.

Un oficial de la biroul de aviaţie civilă din Japonia a declarat reporterilor că nu există niciun indiciu în aceste transcrieri că aeronavei Gărzii de Coastă i s-a acordat permisiunea de a decola.

Japan Airlines (JAL) a estimat joi că ciocnirea avionului său JL516 cu unul al Gărzii de Coastă din Japonia, produsă marţi, va duce la o pierdere operaţională de aproximativ 15 miliarde de yeni (104,81 milioane de dolari), potrivit Reuters.

Pierderea aeronavei va fi acoperită de asigurare, a precizat compania, adăugând că evaluează impactul asupra previziunilor sale de profit pentru anul financiar care se va încheia la 31 martie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. Controlorii de trafic ce au facut ?! Balbe ! Nu trebuie sa fii specialist in domeniu ca sa intelegi ca pista trebuia sa fie libera, pentru aterizarea avionului de pasageri.

  2. Controlorii de trafic n-aveau habar ca avionul pazei de coasta a decolat de capul lui. Pacat ca acum, carbonizati, nu-i mai poate controla cata cocaiona aveau in cap si la bord……[Rumburak]

  3. Marele Airbus a luat foc instantaneu, ca o căruța de paie, la o ciocnire abea simțită. Și se mai lăudau că acest avion e din materiale mai rezistente la foc decât avioanele precedente.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.