Prietena lui Scripcaru controlează partidul şi afacerile primarului

Sindromul Elena Udrea nu putea să ocolească tocmai Braşovul, fieful baronului PDL George Scripcaru. Mai pe româneşte spus, şi în Braşov afacerile bănoase cu statul şi puterea politică se află pe mâna unei singure persoane: Cristina Iuliana Antonie, prietena apropiată a primarului George Scripcaru.

Ambiţiile acestei doamne, fostă ziaristă la o publicaţie locală, se manifestă atât în plan politic, cât şi al afacerilor.

Dacă în plan politic puterea Cristinei Antonie este recunoscută deocamdată doar de membrii PDL Braşov, ea fiind cea care face şi desface de la liste de candidaţi până la planificarea apariţiilor în presă ale pedeliştilor, în domeniul business-ului prietena primarului derulează la vedere, fireşte cu ajutorul lui Scripcaru, activităţi comerciale de milioane de euro.

Cristina Antonie şi Liviu Dumitru Deaconu, un alt apropiat al primarului, sunt asociaţi şi administratori la patru societăţi comerciale care desfăşoară afaceri în domeniul publicităţii, prin intermediul Primăriei Braşov. Contractele sunt încheiate fie direct cu Primăria Braşov, în urma unor licitaţii formale, fie în sistem suveică, prin intermediul altor societăţi comerciale apropiate PDL, unde cei doi interpuşi ai primarului Scripcaru nu apar în acţionariat sau în conducere în mod direct.

Cei doi prieteni ai lui Scripcaru sunt angajaţi şi la postul local de televiziune RTT Braşov, care aparţine prin acţiuni la purtător chiar primarului Braşovului. Trebuie subliniat că RTT Braşov este gestionat în acte de preşedinta Organizaţiei de Femei a PDL Braşov, Carmen Ţop Ferghete. Conform documentelor oficiale de la Camera de Comerţ şi Industrie Braşov, televiziunea lui George Scripcaru îşi are sediul social în strada Traian Grozăvescu nr. 8. Deloc surprinzător, aceeaşi adresă apare (conform documentelor oficiale de la Camera de Comerţ şi Industrie Braşov) ca sediu secundar sau punct de lucru a două dintre firmele de publicitate controlate de Cristina Antonie şi Liviu Deaconu.

Prin cele patru firme pe care le gestionează, Cristina Antonie şi Liviu Dumitru Deaconu deţin practic monopolul afişajelor şi panotajelor stradale din Braşov (în proporţie de peste 80%). Astfel, în campaniile electorale, în Braşov sunt promovaţi numai candidaţii PDL, opozanţilor de la PNL şi PSD rămânându-le mai puţin de 20% din panourile stradale din Braşov.

Pentru a dezvolta afaceri în domeniul publicităţii stradale, societăţile de profil trebuie să primească acordul Primăriei Braşov, care după ce organizează licitaţii încheie contractele. Ei bine, pe domeniul baronului Scripcaru nimeni nu a mai reanalizat aceste contracte de ani buni!

Iată cum funcţionează în mod concret această maşinărie de bani inventată de Scripcaru. Societăţile comerciale care se ocupă de publicitatea stradală plătesc chirie Primăriei Braşov. Sumele sunt derizorii însă. Vorbim despre 24-60 de lei pe metru pătrat, în funcţie de zonă. Printr-un calcul simplu, pentru un panou publicitar de exmplu, Primăria încasează chirie aproximativ 400 euro pe lună. Numai că suma încasată de firma care închiriază spaţiul publicitar către terţi – aici vorbim de firmele controlate de cei doi interpuşi ai lui George Scripcaru – este de trei ori mai mare! Adică peste 1.100 euro lunar pentru un singur panou. Astfel, câştigul rezultat este imens! Al firmelor deţinute de Cristina Antonie şi Liviu Deaconu, şi nicidecum al bugetului local.

Apropos de firmele celor doi prieteni apropiaţi ai primarului Scripcaru, trebuie remarcat faptul că, în ciuda profiturilor fabuloase obţinute de SC City AD SRL Braşov, SC Free Media SRL Braşov, SC Fort Ande SRL Braşov şi de firma de sondare a opiniei publice Centrul SIS SRL Braşov SRL, aceste societăţi comerciale figurează în acte ca având doar câte doi angajaţi!

La fel ca şi şeful său suprem de la Cotroceni, Scripcaru nu s-a mulţumit să dea pe mâna apropiatei sale prietene controlul banilor, adică al jongleriilor cu panourile cu panourile publicitare din Braşov, ci a obţinut, cu ajutorul lui Boc, numirea Cristinei Antoniei în CA al Poştei Române şi al Societăţii Naţionale de Radiodifuziune.

Din postura de membru al CA Poşta Română, favorita lui Scripcaru a dovedit cu vârf şi îndesat că e o adevărată urmaşă a Elenei Udrea. Este de notorietate episodul din toamna lui 2009, în campania pentru prezidenţiale, atunci când Antonie Cristina Iuliana i-a ameninţat cu desfacerea contractului de muncă pe toţi acei angajaţii ai Poştei care ar fi îndrăznit să refuze deplasarea la un miting electoral organizat pentru Traian Băsescu la Sibiu, în 15 noiembrie.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.