Privatizarea Poştei Române a căzut

Singurul investitor care s-a arătat interesat de cumpărarea Poştei Române, compania belgiană bpost, nu a avansat oferta angajantă până la termenul limită stabilit, prevăzut pentru 15 septembrie, ora 12.00 PM, şi ca atare procesul a eşuat. Statul român, acţionarul majoritar, prin Ministerul Societăţii Informaţionale, va încerca pe viitor să vândă Poşta printr-o ofertă publică de acţiuni. Directorul general al companiei, Alexandru Petrescu, consideră că vânzarea de acţiuni prin subscripţie publică reprezintă, la momentul actual, cea mai bună variantă de capitalizare pentru Poşta Română. „Privatizarea Poştei nu a eşuat. Faptul că actuala formulă de privatizare nu a avut un deznodământ nu înseamnă că Poşta nu poate căuta o variantă de capitalizare mai adecvată situaţiei economice actuale a companiei. Este evident că Poşta Română nu se mai află, în acest moment, în situaţia din 2012, când a fost aprobată HG 761 privind strategia de privatizare (…) Cred că, în acest moment, cea mai bună variantă de capitalizare ar fi vânzarea de acţiuni prin subscripţie publică, respectiv listarea pe piaţa de capital. Poşta Română ar fi o oportunitate unică pentru investitorii pe bursă şi cred că aceasta este cea mai bună metodă de extindere a opţiunilor de capitalizare. Repet: Un eşec ar fi fost vânzarea companiei sub valoarea ei reală. În acest moment, oportunitatea investiţională este mult mai bună şi merită o reanalizare a metodei de capitalizare”, a precizat Petrescu, într-o declaraţie transmisă Agerpres.

Poşta Română este controlată de Ministerul pentru Societatea Informaţională, care deţine 75% din acţiuni, şi Fondul Proprietatea, cu o participaţie de 25%.

Operatorul poştal belgian bpost a depus singura ofertă neangajantă pentru preluarea pachetului majoritar de acţiuni al Poştei Române în luna septembrie 2014, iar MSI a acceptat oferta neangajantă în februarie 2015.

De la momentul achiziţionării dosarului de prezentare al Poştei Române de către belgieni, până în prezent, echipa implicată în proces a susţinut un nivel consistent al discuţiilor cu potenţialii investitori, pe marginea oportunităţii investiţionale, susţin oficialii MSI. „În cadrul discuţiilor s-au abordat teme legate de planul de eficientizare a cheltuielilor şi a reţelei operaţionale, de situaţia financiară, de situaţia litigiilor, dar şi de cadrul de reglementare. În perspectiva privatizării, atât acţionarul majoritar, cât şi Poşta Română au întreprins toate demersurile care să clarifice şi să îmbunătăţească poziţia companiei ca oportunitate de investiţii. Astfel, numirea unui management pe baza standardelor guvernanţei corporative, în acord cu principiile OCDE (Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică), şi dezvoltarea unui plan de afaceri care să îmbunătăţească semnificativ calitatea serviciilor universale oferite cetăţenilor au fost implementate în ultimul an”, se spune în comunicatul MSI.

Compania Poşta Română a încheiat anul 2014 cu un profit de 5 milioane de euro, după cinci ani de pierderi. Pentru 2015, compania ţinteşte menţinerea în marja de profit, concomitent cu implementarea unui plan amplu de investiţii, în valoare de peste 55 de milioane de lei (12,3 milioane de euro), strategie care va continua şi în 2016. Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. Peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie. Însă Poşta Română are mari probleme cu imaginea pentru că serviciile sale sunt greoie şi nemodernizate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.