Problema trenului spre Otopeni, dincolo de discursurile înălțătoare

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că din 12 decembrie trenul care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va face doar…

Problema trenului spre Otopeni, dincolo de discursurile înălțătoare

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că din 12 decembrie trenul care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va face doar…

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că din 12 decembrie trenul care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va face doar 17 minute, însă nu a menționat nimic de frecvența curselor, de 50 de minute. Dacă investiția de 80 de milioane de euro se rezumă doar la cei trei kilometri de linie nou construită, simplă și neelectrificată, atunci aceasta va fi practic utilizată doar de locuitorii din jurul Gării de Nord. Deocamdată vorbim despre o ramificație din magistrala București-Urziceni-Făurei M700. ”Problema majoră apare din natura de linie simplă a liniei București-Urziceni. O ramă plimbată în regim pendulă de la Gara de Nord la Aeroport face un ciclu complet (cu tot cu îmbarcarea/debarcarea pasagerilor) în aproximativ 50 de minute – 1 oră.
Soluția este să ai mai multe rame (=trenuri) care să deservească relația. Numai că dacă pui pe o linie simplă mai multe trenuri aceste trebuie să poată trece undeva unul pe lângă altul (să se încrucișeze, în limbaj CFR). Singurele locuri unde se poate face asta sunt stațiile Pajura sau Mogoșoaia precum și porțiunea dublă de 2,5km de la Gara Mogoșoaia la racordul spre aeroport). Niciuna dintre variante nu este fezabilă pentru că punctele de încrucișare sunt prea aproape de unul din capete. Spre exemplu, dacă serviciul este făcut cu două rame, propunându-ne o frecvență de 2 trenuri / oră / sens, adică la fix și la minutul 30 al orei sa plece de la Gara de Nord (și la fel de la Aeroport), atunci trenurile ar trebui să treacă unul pe lângă altul după aproximativ 10 minute de parcurs (la 1/2 traseului ca timp). Punctele actuale posibile nu sunt potrivite și ar implica ca unul dintre trenuri să oprească și să-l aștepte pe celălalt, iar frecvența dorită nu ar mai fi obținută”, a spus Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.

Potrivit acestuia, soluția definitivă este dublarea magistralei M700 pe o lungime cât mai mare, dacă nu se poate chiar de la peron din Gara de Nord (precum la magistralele București-Ploiești sau București-Craiova). Este un proiect care va mai dura. ”Avem nevoie însă de o SOLUȚIE TEMPORARĂ pentru că va mai dura cel puțin 2 ani (un scenariu destul de optimist) până când ar putea fi construită această dublare. Și NU PUTEM STA CU 1 TREN/ORĂ la Aeroport până atunci. Soluția temporară ar fi ca serviciul la aeroport să fie operat în regim de linie dublă pe o mult mai mare parte din lungimea sa. Iată o posibilă variantă de soluție temporară: Un nou macaz (cu schimbările de semnalizare/centralizare aferente) din linia de centură în linia M700 chiar înainte ca acestea să se separe (în zona Chitila/Centura București). Avantajul ar fi că operarea serviciului ar fi în regim de linie dublă pe 8km. Frecvența de operare ar fi probabil de 2 trenuri/oră, adică 1 tren la jumătate de oră”, a mai spus Drulă.

Nu este singura soluție posibilă. O alta despre care s-a mai discutat ar fi folosirea racordului 301K existent și apoi fie prin Triaj, fie prin magistrala 100 (București-Craiova) către Gara de Nord, a afirmat deputatul. Conform acestuia, CFR trebuie să lucreze la o soluție de creștere a frecvenței ACUM. Altfel, cu 1 tren/oră, această investiție care nu a fost ieftină își pierde o mare parte din utilitate. Concurența cu mașina privată, taxi-ul sau autobuzele 780/783 va fi în favoarea acestora și trenurile vor fi aproape goale.

Linia care duce spre Otopeni a fost testată de către președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban, și ministrul Lucian Bode. Garnitura a ajuns cu o întârziere de 35 de minute în aeroportul Otopeni după călătoria cu trenul. Mai exact, a poposit la destinație la 50 de minute după ce au plecat din Gara de Nord, nu 15, așa cum se anunțase inițial.

Distribuie articolul pe:

14 comentarii

  1. In clasicul stil romananesc, o „investitie” facuta pe baza principiului „lasa ca merge si asa”. Merge, dar nu foloseste…decat desantatei propagande KWI+PNL inainte de alegeri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.