Problema trenului spre Otopeni, dincolo de discursurile înălțătoare

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat că din 12 decembrie trenul care va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni va face doar 17 minute, însă nu a menționat nimic de frecvența curselor, de 50 de minute. Dacă investiția de 80 de milioane de euro se rezumă doar la cei trei kilometri de linie nou construită, simplă și neelectrificată, atunci aceasta va fi practic utilizată doar de locuitorii din jurul Gării de Nord. Deocamdată vorbim despre o ramificație din magistrala București-Urziceni-Făurei M700. ”Problema majoră apare din natura de linie simplă a liniei București-Urziceni. O ramă plimbată în regim pendulă de la Gara de Nord la Aeroport face un ciclu complet (cu tot cu îmbarcarea/debarcarea pasagerilor) în aproximativ 50 de minute – 1 oră.
Soluția este să ai mai multe rame (=trenuri) care să deservească relația. Numai că dacă pui pe o linie simplă mai multe trenuri aceste trebuie să poată trece undeva unul pe lângă altul (să se încrucișeze, în limbaj CFR). Singurele locuri unde se poate face asta sunt stațiile Pajura sau Mogoșoaia precum și porțiunea dublă de 2,5km de la Gara Mogoșoaia la racordul spre aeroport). Niciuna dintre variante nu este fezabilă pentru că punctele de încrucișare sunt prea aproape de unul din capete. Spre exemplu, dacă serviciul este făcut cu două rame, propunându-ne o frecvență de 2 trenuri / oră / sens, adică la fix și la minutul 30 al orei sa plece de la Gara de Nord (și la fel de la Aeroport), atunci trenurile ar trebui să treacă unul pe lângă altul după aproximativ 10 minute de parcurs (la 1/2 traseului ca timp). Punctele actuale posibile nu sunt potrivite și ar implica ca unul dintre trenuri să oprească și să-l aștepte pe celălalt, iar frecvența dorită nu ar mai fi obținută”, a spus Cătălin Drulă, membru în Comisia de Transporturi din Camera Deputaților.

Potrivit acestuia, soluția definitivă este dublarea magistralei M700 pe o lungime cât mai mare, dacă nu se poate chiar de la peron din Gara de Nord (precum la magistralele București-Ploiești sau București-Craiova). Este un proiect care va mai dura. ”Avem nevoie însă de o SOLUȚIE TEMPORARĂ pentru că va mai dura cel puțin 2 ani (un scenariu destul de optimist) până când ar putea fi construită această dublare. Și NU PUTEM STA CU 1 TREN/ORĂ la Aeroport până atunci. Soluția temporară ar fi ca serviciul la aeroport să fie operat în regim de linie dublă pe o mult mai mare parte din lungimea sa. Iată o posibilă variantă de soluție temporară: Un nou macaz (cu schimbările de semnalizare/centralizare aferente) din linia de centură în linia M700 chiar înainte ca acestea să se separe (în zona Chitila/Centura București). Avantajul ar fi că operarea serviciului ar fi în regim de linie dublă pe 8km. Frecvența de operare ar fi probabil de 2 trenuri/oră, adică 1 tren la jumătate de oră”, a mai spus Drulă.

Nu este singura soluție posibilă. O alta despre care s-a mai discutat ar fi folosirea racordului 301K existent și apoi fie prin Triaj, fie prin magistrala 100 (București-Craiova) către Gara de Nord, a afirmat deputatul. Conform acestuia, CFR trebuie să lucreze la o soluție de creștere a frecvenței ACUM. Altfel, cu 1 tren/oră, această investiție care nu a fost ieftină își pierde o mare parte din utilitate. Concurența cu mașina privată, taxi-ul sau autobuzele 780/783 va fi în favoarea acestora și trenurile vor fi aproape goale.

Linia care duce spre Otopeni a fost testată de către președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban, și ministrul Lucian Bode. Garnitura a ajuns cu o întârziere de 35 de minute în aeroportul Otopeni după călătoria cu trenul. Mai exact, a poposit la destinație la 50 de minute după ce au plecat din Gara de Nord, nu 15, așa cum se anunțase inițial.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4601 Articole
Author

14 Comentarii

  1. Prezentata că o mare realizare a epocii liberale, aceasta ruta CFR nu va avea clienți. La aeroportul Otopeni numărul de călători a scăzut la jumătate.

  2. Adevarata problema a tergiversarii o reprezinta firmele de taximetre ale acoperitilor Securitatii care fac afaceri uriase
    cu transbordarile…Calvarul romanilor pe cai ferate, sosele, autostrazi si aeroporturi continua triumfal…Haos, nervi, bani, timp, uzura psihica si fizica…

  3. Vai ,vai! Ce rusine! Nici măcar iohanis nu a reușit sa ajungă la timp în cele 15 minute preconizate. Ce pretenții sa ai de la acest proiect eșuat realizat 89 la suta de guvernul meu…cum declara însuși presul falos.Care inca nu stie cat de periculos dpdv covid e salutul cot la cot conform ultimelor stiri de la oms.

  4. Am făcut România educată, acum am început să facem cale ferată cu trenuri de mare viteză. Bravo Bolovanis, bravo Sică, bravo peneleprelor!!!

  5. Trenul a fost realizat strict pentru campionatul de fotbal care nu se mai tine!De utilitatea lui intrebati taximetristii..
    PS krvetul pesedorca care posteaza in numele meu,ai o chemare la cules in limba turca: Ne oraspu !

  6. Mai mult de 50 de pasageri pe zi nu vor fi.
    E o investiție cu scop electoral.

  7. Bode e fericit, va putea in continuare sa mearga in viteza mare pe sens invers ca sa isi ridiculizeze votantii blocati pe sosea.

  8. Am mers cu trenul în copilărie și până regimul de tristă amintire a lui Nicolae Ceaușescu nu a dublat liniile am stat în neștire prin “gări cu firmele albastre” unde făcea trenul “cruce”. Bine a ajuns România sub steag UE dacă ne trebuie doi ani pentru câțiva kilometrii de dublare, când la 1890 se construiau 100 de kilometii pe an!

  9. Ce poza penibila salutindu-se cu cotul! Nemernicului de la Cotroceni chiar ii face placere sa dea cu cotul!

  10. Observatiile din articol sunt pertinente,iar cei care s-au ocupat de acest proiect dovedesc ca habar nu au de cerintele unui transport civilizat ,eficient ,modern .Improvizatia ,amatorismul lipsa profesionalistilor in proiectarea si realizarea acestei legaturi obligatorii intre Gara de Nord si Otopeni -Aeroport se vede de la o posta ,circarii politici habar nau de ridicolul situatiei create.

  11. dupa cum se inaugureaza orice investitie doar atunci cand devine inutila se pare ca in fapt se doreste permanent sabotarea economiei nationale.( cand s-a redus tranzitul pe aeroport s-a facut trenul dupa 30 ani in care milioane de oamanei au chinuit.

  12. In clasicul stil romananesc, o „investitie” facuta pe baza principiului „lasa ca merge si asa”. Merge, dar nu foloseste…decat desantatei propagande KWI+PNL inainte de alegeri

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.