Premierul Marcel Ciolacu a declarat luni că metroul de la Cluj ar putea fi finanţat din sumele provenite din certificate verzi, pentru că este transport verde.
Marcel Ciolacu a fost întrebat ce sume din cererea de plată numărul 3 vor fi reţinute din cauza neîndeplinirii angajamentelor.
„Sunt trei probleme la cererea de plată 3. Sunt nişte numiri în consiliile de administraţie, la societăţile din energie, unde este un dialog, unde, dacă se va opri o sumă, vom avea între şase şi opt luni de recuperare a acestor bani. Este jalonul cu microîntreprinderile, 206, şi vom vedea care este abordarea Comisiei în continuare. Este problema cu metroul de la Cluj, unde de asemenea căutăm o abordare comună. Acolo au fost două licitaţii. (…) Noi oricum trebuie să reducem 10% din împrumuturi şi presupun că aceşti bani vor fi reduşi din împrumut. Împreună cu ministrul Boloş am început deja demersurile de a găsi altă cale de a finanţa metroul de la Cluj. Metroul de la Cluj nu se făcea cu 300 de milioane cât veneau din PNRR, metroul de la Cluj costă peste două miliarde, deci oricum aveam nevoie de o sumă mai mare. Avem acces la o sumă de aproximativ 4,5 miliarde din certificate verzi şi acolo încercăm să introducem metroul, pentru că este transport verde”, a spus Ciolacu, la Palatul Parlamentului.
El a adăugat că din aceste sume ar putea fi finanţate şi alte lucrări pentru metroul din Bucureşti, nu doar pentru cel de la Cluj.
„Eu aş introduce şi porţiune din metroul din Bucureşti. Să mergem să folosim acei bani pentru transport verde, respectiv metrou în Cluj şi Bucureşti”, a afirmat prim-ministrul.
Dar de ce nu se putea face la Iași, bunăoară, un metrou? De ce marile investiții cu bani publici se fac în Ardeal? De ce să nu beneficieze și alte zone? Că, oricum, mulți din partea aia strâmbă din nas când aud de „mitici”, deși cei din urmă îi favorizează cu vârf și îndesat.
Metrou la Cluj numai acesti neterminati,Ciolacu,Boc et.Comp.,sint in stare sa ne vinture pe la nas!La nivelul anilor 1970 se discuta pe la Inst.Politehnic Cluj(Fac.Mecanica,Electro si Constructii)de un proiect de monorai deasupra /.pe firul riului Somes din cartierul Manastur si pina la Aeroport;zona B-dul Muncii(fosta Str.Podgoriei)urma sa se mute toate/majoritatea unitatilor industriale constituind Zona Industriala a Clujului.Afluenta spre acest monorai pe Somes urma sa se asigure cu autobuze,troleybuze ori tramvai.Acest concept este mult,mult mai ieftin comparativ cu sflederitul tunelelor pt.metrou,este ecologic si este modern.Dar ce stie pastorul de giste de la Rachitele,penticostalul Boc,ori specialistul in alba-negra din gara Buzaului pe nume Ciolacu ?
se potriveste de minune ardelenilor dmpdv. Fudulie-n traistă goală.
Ciolacu este dirijat din nou de baietii destepti de la Cluj. Nu degeaba isi tin omul lor incompetent (Bolosh) in guvern. Au ramas nehalitii aia fara bani de inginerii asa cum au fost invatati de 30 de ani de toate guvernele. Bucurestiul si Ilfovul fac mai multi bani decat tot Ardealul dar nu au nici macar o centura. Acum se lucreaza una la pret de saracie cu doua benzi pe sens cand ar fi trebuit sa fie cel putin trei.