Probleme la rampa de acces spre Podul de la Brăila

Rampa de acces spre viaductul care duce spre Podul peste Dunăre prezintă din nou tasări pe malul din Brăila, după ce, în septembrie 2023, CNAIR a mai semnalat o astfel de problemă, iar de această dată soluţia pe care constructorul WeBuild o ia în calcul pentru stoparea tasării fiind forarea a 40 de stâlpi, potrivit informaţiilor furnizate de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu.

„Anul trecut, prin septembrie, a apărut această tasare. La momentul respectiv, le-am transmis o notificare celor de la WeBuild, prin care le-am solicitat să remedieze tasarea. Ei au făcut o lucrare punctuală, ca să nu spun de mântuială, adică au încărcat cu asfalt zona tasată, încercând să o aducă la cotă. Tasarea a continuat şi iată că, anul acesta, s-au adăugat încă 10-15 centimetri faţă de tasarea astupată de ei anul trecut. Ca atare, le-am mai făcut o notificare, în care le-am zis că trebuie să intervină cu o soluţie permanentă de stopare a tasării, iar în acest moment soluţia identificată de ei este forarea unor stâlpi pe lângă această rampă a viaductului. Deocamdată sunt în faza de experimentare a soluţiei, după care vor trece la faza de aplicare a soluţiei definitive. Cred că sunt 40 de piloţi, pe care îi vor fora pentru a stopa această tasare. Au termen 3-4 luni pentru a remedia această problemă, iar totul se va face pe banii şi pe timpul lor, intră în contract, nu este o lucrare aparte, nu pot avea scuze că întârzie anumite lucrări din contract. Ei trebuie să meargă în paralel şi cu finalizarea obiectivelor din contract şi cu această neconformitate pe care trebuie să o rezolve”, a declarat Alin Şerbănescu.

Reprezentantul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a precizat că tasarea apărută la rampa de acces pe Podul peste Dunăre nu afectează stabilitatea podului, dar creează deservicii în ceea ce priveşte circulaţia pe pod, din cauza denivelării apărute, şi poate duce la costuri suplimentare în perioada de întreţinere a podului.

„În ansamblu – mă refer la tot ce înseamnă pod şi drumuri – nu este o situaţia gravă. Tasarea apărută pe rampa de acces pe pod nu afectează nici corpul podului, nici pilonii, nici tablierul, nici blocurile de ancoraj, este un corp separat, este rampa de acces spre viaductul care duce spre pod. Dar din perspectiva confortului circulaţiei, creează o problemă reală, pentru că nu este normal să vii cu 80-90 km/h şi, din cauza denivelării, să zbori doi metri în aer. Nu e normal ca, pe o lucrare nouă, plătită cu bani grei, să-ţi apară astfel de probleme. Responsabilitatea este în totalitate a acestui antreprenor, care trebuie să intervină şi să remedieze problemele, pentru că, repet, nu vom recepţiona acest pod, până când toate componentele lui nu vor fi executate conform contractului şi conform normativelor. Am comandat pod nou, trebuie să primim pod nou, nu pod la care se desfac şuruburile, nu pod la care se ondulează asfaltul, nu pod la care se tasează rampele. Deşi astfel de neconformităţi nu prezintă risc iminent şi imediat şi nu se ajunge la căderea podului, vor crea cheltuieli suplimentare în perioada de întreţinere, care va dura 120 de ani”, a spus Alin Şerbănescu.

Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, constructorul WeBuild a depăşit toate termenele în ceea ce priveşte realizarea obiectivului Pod Suspendat peste Dunăre.

„Ca termene, WeBuild a depăşit tot ce se putea depăşi. Iniţial, contractul semnat în 2018 avea dată de finalizare decembrie 2021, care a fost depăşită. Au venit cu o extensie de timp câştigată în instanţă, până în iulie 2022, care a fost şi ea depăşită, Suntem în martie 2024, când nu am finalizat drumul de legătură până la Jijila, nu am demontate macaralele, nu am rezolvată problema neconformităţilor, nu am recepţionat până la acest moment pasajul peste calea ferată de pe malul Brăila – deşi, din punctul nostru de vedere este finalizat, WeBuild nu cere recepţia acolo. Plus că ne-au rămas datori cu o soluţie permanentă pentru asfaltul de pe pod, pentru că tot ceea ce au făcut ei acolo, după deformaţiile acelea ale asfaltului, considerăm că este o soluţie provizorie, nu avem o soluţie prezentată pentru asfaltul de pe pod. În ansamblu, ei au ajuns cu contractul undeva la 98%, dar aici vorbim de mobilizare şi de ritmul de lucru, care sunt neconforme din punctul nostru de vedere. Drumul spre Jijila este finalizat în procent de 94%, mai au şanţuri de făcut, asfalt de pus şi nişte racorduri de făcut, dar pe şantier mobilizarea este foarte scăzută, iar în ritmul acesta, nu ştiu când vor termina, ultimul termen asumat de ei este octombrie 2024”, a mai spus Şerbănescu.

Reprezentantul CNAIR a mai declarat că toate problemele pe care constructorul WeBuild le are în ceea ce priveşte realizarea Podului peste Dunăre de la Brăila i-ar putea aduce deservicii în ceea ce priveşte credibilitatea la nivel internaţional.

„WeBuild trebuie să devină responsabili şi să trateze cu seriozitate acest proiect, pentru că creează deservicii nu doar CNAIR, ci întregii populaţii a României. Ei sunt o firmă internaţională, toate problemele care apar pe pod aruncă o pată şi pe blazonul lor de firmă, nu cred că cineva va mai avea atâta încredere în ei în momentul în care îşi va da seama şi va vedea că nu sunt în stare să ducă la capăt, în timp util şi în condiţii tehnologice bune, un proiect de anvergura asta. La nivelul la care pretinde că este WeBuild, ar trebui să nu aibă niciun fel de problemă pe acest pod, numai că ei au probleme de constructori medii, nu de constructori de top. Dacă nu le pasă de noi şi de populaţia României, măcar să le pese de imaginea lor, pentru că toată situaţia asta nu este văzută doar de noi, în România, este văzută şi pe plan internaţional şi s-ar putea să aibă probleme în ceea ce priveşte încrederea faţă de ei, ca şi constructori profesionişti de top, mai ales că una din realizările pe care le clamează ei în materialele promoţionale este Podul de la Brăila”, a completat Alin Şerbănescu.

Podul peste Dunăre de la Brăila – cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră – a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.

Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul Asocierea Astaldi S.P.A. – IHI Infrastructure System Co. Ltd., denumit în prezent WeBuild.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 3

15 Comentarii

  1. Vai de mama noastra ! In ce tara de doi bani traim! Uite podul , nu e podul! Altii au facut poduri intre insule din oceane , in locuri bantuite de fel de fel de furtuni si uragane si au iesit bine ! In Romania nu se poate ! Chiar asa ; cad suruburile , crapa asfaltul, se scufunda rampa de acces spre pod ! Si ce spun guvernantii ? Mucles! Ce spun proiectantii ? Mucles! Ce spune dirigintele de santier? Mucles! Ce spun cei care au facut , la momentul potrivit , receptia lucrarilor ascunse ? Mucles! Nimeni nu-i vinovat de haosul asta , nimeni nu raspunde ! Si stiti de ce? Deoarece in Romania este posibila orisice magarie , fara ca nimeni sa raspunda1 N,B. Parca erau prevazute niste termene pentru receptia preliminara , pentru receptia finala, pentru receptia definitiva! Macar receptia preliminara s-a facut ? Cucu! Cucu! Cucu! Bine , bine , si cand se va face , aceasta prima receptie ? Nu se stie ! Probabil se va face , cand nu vom mai fi noi, la pastele cailor! Nu conteaza , in Romania asa merg lucrurile! Liniste si pace ! Cum spuneam , nimeni nu-i vinovat, nimeni nu raspunde! Asa ca, doamnelor si domnilor….dans!

  2. Inainte de ’89 Combinatul sidelurgic de la Galati trebuia sa se construiasca in zona Brailei, numai ca terenul, o terasa a Dunarii are o structura considerata ca nu poata sustine niste constructii cum sunt cele din combinat, asa a fost mutat in zona Galati. Este posibil ca proiectantii sa nu fi cunoascut acest amanunt si sa nu fi luat in calcul structura terenului si procesul de tasare sa fie cauza pt care nu a fost construit combinatul sidelurgic.

  3. Interesant cum nimeni nu se sesizeaza… oare e lucratura a firmelor de casa si ale bajetilor cu ochii albastrii? sa-mi aduca aminte cineva… ce „frauda” a facut Dragnea cu Teldrum? tin minte ca una din plangerile opiniei pubice a fost ca au fost instalate prea multe semne de circulatie? aici unde „cade” podu’ nu gasesti urma de porcusor sa se autosesizeze, niciunul care citeste presa ca-n alte cazuri

  4. Daca vă amintiți, în august 2022 am scris despre acest pod. Am venit dintr-o excursie pe partea podului, nu era terminat, nu era legat podul de soseaua terestră, pentru mine a fost un șoc de moment și am scris că se duce dracului podul, e că o coala de hârtie întinsă în aer fara baza de susținere, ceea ce este realitate! Am întrebat:
    – Cate viloaie s-au construit in paralel odată cu acest pod? Am înțeles că e experiment, dar, orice experiment are rezistenta peste ani! Hoția, escrocheriile și furaciunile sunt practică politica la nivel înalt dar engros. Indiferent cat ar repara la acel pod, nu va rezista peste ani, mare lucru sa nu se împrăștie, exact asta am simțit când am văzut podul! Nu e bășcălie, e realitate, și ce simt pe moment, e imposibil sa nu devina realitate! Și când te gândești că toți mizerabilii de lux din politica in frunte cu excrementul de la ministerul transporturilor, se lăudau cu gura plină și flăcări pe rât, că e unicat in Europa!

  5. Mai răsfirați și pe alte trasee traversarea Dunării de către coloanele de mașini supraîncărcate care vin din Ucraina și tasările se vor opri. Se mai face ceva, mai e ceva în România numai a cetățenilor ei? Jalnic flanc vestic al NATO.

  6. Scorțarilor nr. 15/25
    Cluj-Napoca, Cluj-FIRMA WE BUILD- ASTA O FI FIRMA CE A CONSTRUIT PODUL ?A CUI E ? CINE ESTE ÎN JURUL EI ?

  7. cind unul ca neuhammer citeste informatia ca romania a constrtuit un pod si dupa citeva luni este dovedit prost facut nu poate avea decit o singura parere …romania nu este a lucrului bin\e facut …si aia de trebuiau sa vegheze ca podul sa fie bine facut ,nu sa il faca ….doar sa vegheze …n-au…adevarul e ca ,cind traiesti in cacat dupa o zi nu-l mai mirosi…

  8. Am gasiiit, insfarsiiit, CINE a pus KKs pe Clantza PODului!

    Exrenistii SI ProPagandistii ProRusi ,,, 🙂
    In NICIun Caz, f’Un TUNAR Hot Ordinar din Romania

  9. Webuild S.p.A., anciennement Salini Impregilo S.p.A. est le principal groupe italien de bâtiment et travaux publics dont le siège social est situé à Rome et Milan. Son chiffre d’affaires est de 8,2 milliards d’euros en 2022. Le groupe Webuild SpA est spécialisé dans la technologie des constructions, l’ingénierie. Wikipédia

  10. Așa se întâmplă când străinii lucrează cu subcontractori români! Nu știu cum se face că la japonezi se construiesc poduri in ocean și nu crapă! Nici ingineri în construcții care au construit o țară,nu mai avem! Avem politicieni handicapați care sa pricep sa taie pamblica! Aceste specimene hoațe și incompetente ar trebui puse la zidul de la Târgoviște! Daca trăia Ceaușescu demult li se aplică solutia finală!

  11. Poate ca ar fi fost mai intelept ca firma care a facut podul de la Giurgeni-Vadul Oii sa faca si acest pod. La acela nu s-a mai tasat nimic, nu s-a desprins niciun suruP, nu s-au mai facut gauri in asfalt. Ca diriginte de santier ar trebui sa-l inviati pe Ceausescu si sa-l puneti sa va faca pod peste Dunare. La fel ar trebui sa inviati si firma care l-a facut.
    [Eduardovici K K T KuMotZ, soldat major, comandant de lopata, specialist DiriBau, citateli Pravda i Murzilkaka]

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.