Promisiuni de campanie? 700 de km noi de autostradă până în 2024

România ar putea avea în următorii patru ani ceva mai bine de 1.500 de kilometri de autostradă și 300 de kilometri de drum expres dacă spusele ministrului Lucian Bode se vor materializa. Se vor adăuga practic 700 de kilometri la cei 873 de kilometri de autostradă existenți în acest moment și se vor pune în funcțiune primele șosele expres din țară. Conform ministrului Transporturilor, până în 2024 vor fi gata lotul 1 și lotul 5 din autostrada Sibiu-Pitești (cele din zonele cele mai ușoare), autostrada Lugoj-Deva, autostrada Transilvania integral, cu excepția tronsonului care cuprinde tunelul Meseș, autostrada A7 Ploiești-Siret, mai puțin loturile Pașcani-Suceava și Suceava-Siret. La acestea se adaugă A0, centura de nord și sud a Capitalei.

„Sunt 700 de kilometri de autostradă aflate unele tronsoane în lucru, altele vor intra în lucru în perioada următoare, dar cert este că pot fi finalizate, conform contractelor, până în 2024”, a declarat Bode în cadrul conferinței online RoInvest. În ceea ce privește drumurile expres, este vorba de Craiova-Pitești, Brăila-Galați, Focșani-Brăila și Buzău-Brăila. „Sunt aproximativ 300 de kilometri de drum expres care pot fi finalizați în următorii patru ani”, a mai spus Bode.

Anul acesta s-au pus în fucțiune 37,3 kilometri, însă 10,1 kilometri, dintre Ogra și Ungheni, au fost finalizați în 2018, însă nu au putut fi utilizați pentru că nu au existat legături. Cel mai nou tronson de autostradă este cel dintre Iernut și Chețani, de pe autostrada Transilvania, de 18 kilometri. Lotul leagă de loturile de autostradă Iernut-Ogra (3,6 km) și Ogra-Ungheni (10,1 km). Anul acesta s-au mai pus în funcțiune 5,35 km. dintre Biharea-Borș, la granița de vest a României.

Până la finele lui 2020 am putea avea gata 17 km. din lotul 1 Sebeș-Turda și 16 km. din autostrada ocolitoare a municipiului Bacău, practic prima șosea rapidă din Moldova. Dacă facem un calcul, rezultă că anul acesta ar putea fi dați în trafic aproximativ 56 de kilometri noi de autostradă. Anul trecut au fost dați în trafic doar 43 de km (loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva), în condițiile în care pe lotul 3 s-a circulat cu restricții de viteză pentru că a fost construit prost.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4569 Articole
Author

9 Comentarii

  1. aşa am visat, să moară nea joianis! zise don bode de nerode, căscând alene…

  2. 2,5 km de autostradă in zona brasov,1,7 km în zona ludus, 0,75 km linga garla mare ,0.453 km la rasnov ,0.0231 km la cristian, 0.002 km la și eu!!!…se adaugă la metrul lui…

  3. Dacă Târgu Mureș va fi de Ungaria prin Cluj-Napoca-Oradea-Borș și prin Sebeș-Lugoj-Timișoara-Nadlac România își va fi împlinit progamul național de autostrăzi! În rest Mangalia, Constanța, București, Ploiești, Pitești, Craiova, Galați, Brăila, PIatra Neamț, Onești, Ungheni, Iași, Suceava să aștepte încă ani mulți și răi. Domnul Bode e un mic fiindcâ prim ministru este Lali Orban iar președinte K. W. Iohannis. Unul din Brașovul-Kronstadt și altul din Șibiul-Hermannstadt. De ce le-ar păsa lor de românii din Vechiul Regat când nu le pasă nici de românii din Transilvania și Banat?

  4. Slaba propaganda…avem „alzheimer” ca mosh kuky-5 neveste, de am uitat marele si faimosul „Program de Guvernare” prezentat pe la toate posturile TV de actualul priponit de la Rahova, sigur „ne-vinovat”?…Pai asti 700Km numai „completeaza” pe cei 1500Km din Program de Guvernare, iar de nerealizarea lor s-a ocupat 24 din 24 ore/zi competentul analfabet ministru Cuc&Danutzele, problema este cu cele 8[opt]spitale regionale, astia nu mai au nici o regiune disponibila sa faca macar un spital!

  5. Vorbe deja uzate,..poate ciumatu român a socotit și promisiunea americanului de a finanța autostrada și calea ferată dintre marea neagră și marea baltică,. unde trupe nato să se dea cu trotineta,..In rest costurile vor imbogăți iarăși o clică de patrioți mizeri cu ochii albaștrii sau vineți,. De circulat in schimb vom circula cu drone electrice personale de 4 persoane,. sau avioane electrice de 9 persoane,.deci autostrada, mai exact eternul șantier va fi vizibil de sus,.

  6. zic si eu:prioritar ar fi fost executia a 3-4 traversari ale carpatilor, daca tot suntem stat national, UNITAR.

  7. Dupa cum vedeti nu este nimic, nici o autostrada /tronson care traverseaza Carpatii ! Unde-i Comarnic-Brasov, unde-i Curtea de Arges- Calinesti(din Pitesti-Sibiu), unde-i Brasov- Onesti(prin Oituz), unde-i Tg. Neamt-Reghin ? Nimic, din nou !

  8. Ministrul asta adus si el in Bucuresti din satul securistului Vulpea are ordinul sa finalizeze in continuare autostrazile din ardeal. Din toti kilometrii cu care se lauda oare cati sunt aferenti (pe hartie) altor zone geografice si cati vor fi materializati in final? Probabil 5-6%. Vor plati in continuare bucurestenii autostrazile puturosilor din ardeal.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.