Răspunsul Damen după ce a pierdut licitația corvetelor

Proprietarul șantierului naval de la Galați și administratorul celui din Mangalia, compania olandeză Damen, susține că a avut cea mai potrivit soluție pentru necesitățile navale românești întrucât conține sisteme de armament din SUA care sunt interoperabile la nivelul alianței NATO. Olandezii au reacționat astfel la decizia autorităților române de a acorda contractul de achiziţie a corvetelor multifuncţionale destinate Marinei Militare Române asocierii Şantierul Naval Constanţa – Naval Group.

Cei de la Damen susțin că ar fi adus cu ei cele mai bune companii din industriile de apărare din SUA, adică Boeing, Raytheon și General Dynamic, și din UE. Compania mai precizează că acest contract pentru realizarea corvetelor multifuncţionale ar fi creat locuri de muncă suplimentare în şantierele de la Galaţi şi Mangalia, pe lângă cele 4.500 deja existente. “Această soluţie poate să fie construită în România, de către un şantier naval din România, cu forţă de muncă românească – cu experienţă în domeniu, gata să înceapă construcţia navelor imediat după atribuirea contractului şi în termenele stabilite. Damen oferă o soluţie recunoscută la nivel global care va putea fi folosită zeci de ani, construită la timp şi în România. Acest contract ar fi creat locuri de muncă suplimentare în ambele şantiere navale din Galaţi şi Mangalia, pe lângă cele 4.500 de locuri de muncă deja existente şi 1500 subcontractori; acest lucru ar fi  menţinut România ca fiind cea mai importantă ţară pentru şantierele navale Damen şi de asemenea de la Marea Neagră”, susțin reprezentanţii Damen.

Olandezii susțin că sunt singurii exportatori de nave militare din România către numeroase marine militare NATO şi non-NATO. “Oferta Damen este pe deplin compatibilă cu întregul program de reînnoire a flotei Marinei Române, fiind încrezător în experienţa noastră extinsă la şantierul naval Damen Galati, oferind nu numai un produs tehnologic avansat, ci şi unul construit în termenul limită şi costurile specificate.Şantierul Naval din Galaţi este singurul exportator de nave militare din România către numeroase marine militare NATO şi non-NATO. Şantierul Naval a beneficiat în mod extraordinar de experienţa găsită la Galaţi, managerii fiind români şi bazându-se pe o lungă tradiţie de construcţie a navelor”, se arată într-un comunicat emis de Damen. Compania ţine să precizeze că anunţul MApN vine într-un moment în care multiple chestiuni, chiar şi de legalitate, invocate de către minister sunt în continuare nelămurite. “Damen urmăreşte cu interes şi preocupare majoră anunţul MApN referitor la atribuirea produsului Corveta Multifuncţională mai ales că acesta vine la un moment în care multiple chestiuni (inclusiv de legalitate, încălcare a confidentialităţii etc), invocate chiar de către MapN ca temeiuri pentru suspendarea procedurii sunt în continuare nelămurite. Damen analizează următorii paşi de urmat”, susţin reprezentanţii companiei.

Compania de stat franceză Naval Group a făcut oferta cea mai ieftină pentru obținerea contractului. Ministerul Apărării Naționale a primit oferte, în cadrul acestei licitații, din partea companiei olandeze Damen, a firmei italiene Fincantieri şi a Grupului Naval din Franţa. Licitația a fost întârziată după ce procedura de achiziție a corvetelor multifuncționale a fost suspendată în ianuarie de către Ministerul Apărării Naționale (MapN), după ce Șantierul Naval Constanța (SNC) a acționat în instanță Guvernul și MApN, cerând anularea licitației privind programul de înzestrare cu corvete multifuncționale. Apoi Departamentul pentru Armamente a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel, pentru „suspiciuni rezonabile privind derularea în deplină legalitate a procedurii”. O lună mai târziu, reprezentanții Șantierului Naval Constanța au anunțat că renunță la procesul intentat Guvernului și Ministerului Apărării Naționale, prin care solicitau anularea licitației privind programul de înzestrare cu corvete multifuncţionale. La acel moment, Leș a anunțat că a cerut Direcției Juridice din MApN să identifice pașii legali de urmat.

Programul în valoare de 1,6 miliarde de euro (1,85 miliarde de dolari) acoperă achiziţionarea a patru corvete, precum şi modernizarea sistemelor de luptă ale fregatelor Regina Maria şi Regele Ferdinand.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4589 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Pai na…. asteptati sa intram in Schengen si mai vedem… ca parca ziceati ca ne lipsesste ceva. Tocmai v-am aratat ca nu ne lipseste. Voua va lipseste un contract de 1,5 miliarde euro. Multumiti primului ministru care va pastoreste, el a declarat, in romania, ca nici nu sta la discutii. Asta e rezultatul. Mui e damen.

  2. Jack dragule, ia uita-te unde livreaza Damen corvete si unde se duc cele frantuzesti! Ca sa nu zic de locurile de munca…da…ambitia e ambitie si fiecare vrea sa isi ia tainul… sau crezi ca 0,5 miliarde impartit la 3 a fost decisiv??? 🙂 🙂 Sunteti haiosi din cand in cand, cu argumentul ca moarte NL ca nu le dam noi Constanta!

  3. Asa e. Dar Damen e si Olanda. Care pentru noi e ciuma, nu muma. Olanda e Timmermans si Rutte. Olanda e tara care s-a opus cel mai mult integrarii Romaniei in Europa. Asa ca… sa nu va mirati. Si sa nu va faceti iluzii ca vom uita curand.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.