„România din nou pe șine“, dar mai mult pe lîngă

Într-o zi de marți dimineața pe la ora 09:00 (neobișnuită oră pentru evenimente  importante), a avut loc Conferința „România din nou pe șine” într-un cadru extrem de restrâns și în care s-au dezbătut probleme legate de transportul feroviar, cu precădere transportul de călători din țara noastră, aflat într-o stare de vai și amar.

Cu o zi înainte, respectiv luni 9 septembrie, pe un post de televiziune, actualul ministru al Transporturilor a participat la o dezbatere pe tema transporturilor în general, unde Sorin Grindeanu a prezentat programul său de construcție a autostrăzilor și unde s-a dovedit a fi suficient  de bine informat. A și prezentat o stare exactă și la zi a situației pe șantierele țării. Ne-a atras atenția faptul că a vorbit mult și laudativ despre o firmă de construcții românească, firmă care deține cele mai mari contracte, pentru aproximativ 350 km de autostradă și drumuri modernizate, și despre care spunea că este firma cea mai performantă, depășind alte companii cu renume internațional și branduri sonore. Se întâmplă foarte rar ca un om politic de la noi să laude o firmă românească, majoritatea celor românești avînd parte doar de critici atât din partea funcționarilor statului, cât și din partea presei autohtone.

InnoTrans: Astra Vagoane Călători își respectă blazonul

Firma cu pricina este patronată și condusă de Dorinel Umbrărescu care într-adevăr își merită laudele.

Umbrărescu a ajuns în acest stadiu datorită faptului că la un moment dat cineva i-a acordat încredere, iar el nu a ratat ocazia și s-a dezvoltat, conștient că succesul nu poate veni decât dacă faci exact ce trebuie și când trebuie. Iar Umbrărescu a făcut.

Ca o prefață, în cadrul emisiunii televizate, ministrul  Sorin Grindeanu a promis că va fi prezent și la Conferința menționată mai sus. Din păcate, nu a dat nici un semn și nici nu a ajuns.

Erau de față câțiva reprezentanți din mediul privat dornici să-l întîlnească pe ministrul cu preocupări de susținere a performerilor autohtoni. Au participat doar un ministru al Fondurilor Europene și un secretar de stat de la ministerul condus de  Sorin  Grindeanu. Ministrul plin -ioc!

Discuțiile aici s-au purtat în general pe zona feroviară și, cu toate că ministrul a lipsit, a fost formulată ideea că n-ar strica să încerce și el sprijinirea consolidării unui Umbrărescu în domeniul feroviar. România are o  istorie și performeri în materie și aici lucrează producători  români care pot ajunge din urmă firmele celebre. Au nevoie doar de puțină încredere și de capital. Din nefericire, încheierea unor contracte de fabricație și achiziție pentru rame electrice cu firme mari din Europa, la prețuri exorbitante (precum cele din  momentul de față) pentru ca apoi acestea să fie subcontractate în țări din lumea a 3-a, cu performanțe tehnologice modeste, nu este o soluție.

Declarația prim-ministrului privind susținerea industriei ar trebui să se materializeze cumva, nu să rămână ca multe altele în stadiul de speranțe și promisiuni.

În loc de diverse ajutoare acordate după diferite forme de selecție, pe bază de relații sau simpatii, care nu vor duce la nimic bun, guvernul României ar trebui să creeze un fond de garantare pentru firmele angajate în marile proiecte ale țării astfel încât acestea să nu rămână doar subfurnizori pentru cei superdezvoltați, executând lucrări pentru prețuri de nimic.

Asta ar fi o adevărată politică economică, nu cea de  declarații făcute în emisiunile de seară!

Recomanda 7
Vlad Dumitraș 290 Articole
Author

14 Comentarii

  1. avem o firma Softronic care a facut din banii ei ramele Hyperion, Bucuresti Brasov Constanta, sunt excelente, clase deasupra tuturor celorlalte ( inclusiv Siemens urile alea penibile pline de grafiti ). Moderne, curate, gandite bine, eu le caut mereu cand ma deplasez cu trenul. Dar evident ursula nu da voie guwernului sa contracteze asa ceva, noi trebuie sa luam de la straini la preturi exorbitante. In plus firma e din Craiova…

  2. ,,marele urs” si scoala, ursul si chimia!!! El e reprezentatul lui Adrian Severin, ala care se minuna ca apa din Dambovita are 66% hidrogen si 34% oxigen!!!

  3. Ar trebuii sa vizitați gările și dupa aceea sa scrieți de cfr.Wc nu exista,apa potabila nici atât.Mizerie și vegetație crescută.Nici în vestul sălbatic nu a fost cum este acum la noi.Ne mai dam mari ca noi suntem romani.

  4. Azi nu produci hidrogen prin electroliză pentru uz industrial..Există noi sisteme de producere ieftină a hidrogenului,..Este clar viitorul,..După cîte știu și romania produce hidrogen la scară industrială..

  5. Vlad fratello, cam sucita parerea ta, daca se face cite putin, nu e bine, daca nu se face, e rau. Deocamdata, s-au dat comenzi la Softronic Craiova, oamenii atat pot face.. Altii au distrus toata industria, asta nu o vezi..

  6. @ seful de trib „marele urs”
    Daca ai fi fost un pic mai atent la Bucuresti (si nu doar cu ochii belitzi in admiratie, catre Budapestch), ai fi vazut ca prietenul tau Nicu Primaru’ zis si „Old Shatterhand” (ca pe ce pune mana, strica) o mermeleste de 5 luni sa schimbe niste sine, pe linia tramvaiului 5. Poate ii sugerezi lui direct „metoda chinezeasca”.

  7. În ultimă instanță, un vagon de GPL după locomotivă i-ar asigura vreo 600 de ore de tras, adică 25-30.000km.(50l/oră, consum mediu LDE)

  8. Dacă a existat tradiție și performanță în industria româneasca, asta a fost în feroviar și extracție petrolieră.Prima firma 100% româneasca care a construit o cale ferată, a făcut-o 0pe la 1860 între București și Iași.Gigurtu a construit locomotive în 1926 care înca mergeau prin ’80,’90.Un șasiu de cisterna făcut lar Resița în 1923 l-am văzut în serviciu în vara lui 1985.Relansarea industriei feroviare ar fi cel mai deștept lucru făcut de guvern.Cât despre combustibilii pentru locomotive, la tonajul unui tren nu cred că contează.

  9. @Marele Urs:

    Hidrogenul, ca inlocuitor al combustibilului pentru transport, este o pacaleala a activistilor eco.

    Hidrogenul se produce industrial din materii fosile cu consum de energie. Pune probleme mai mari la stocare decit gazele petroliere.

    Este doar o furatura de caciula tipica pentru cei cu putine cunostinte si gura mare. Nu te trec pe tine in rindul lor pentru ca tu doar spui ce ai auzit la altii.

  10. Mai degraba Romania fara sine, fara fabrci de material rulant si multe altele.

    Trenurile intarzie dar nu din cauza vagoanelor calea ferata se poate dezintegra, daca se circula prea repede.

    Pe la 1900 se circula cu viteze superioare trenurilor din Romania din 2025.

    Linia de tren express de pasageri Flying Scotsman, data in folosinta pe la 1860, parcugea de 630km era parcursa in 4h. La viteza de operare 200km/h, pe traseul dintre Edinburg si Londra.
    Trenurile din Romania, bat record dupa record la intarzieri de ani de zile.

  11. @Marele Urs: locomotivele pe hidrogen sunt o tâmpenie cât timp ai rețea de cale ferată electrificată. Ai idee cam cât de greu se obține hidrogenul? Nu ai făcut la școală la laborator experiențe de electroliză a apei unde să vezi cum de abia ieșeau niște mici bule de H2? Probabil că nu ai făcut, că la școală se învață cum e cu trasul pe nas și batjocorirea profesorilor.

  12. Calea ferată este de viitor.. Sunt deja locomotive pe hidrogen de mare succes , care vor fi cu siguranță răspîndite.. Dar romania șchiopătă puternic din cauza șinelor.. A infrastructurii feroviare uitate , furate, distruse.. Deci ai de refăcut traseele la nivel șine actuale, care cu utilaje chinezești refaci zeci de km pe zi..In rest ai de invățat ceasul și punctualitatea. Transportul persoanelor și a mărfurilor este mai ieftină, rapidă și poate fi mai utilă decît pe autostrăzi..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.