Românii nu mai investesc în electrocasnice

Pe fondul crizei economice, dar şi a creditării din ce în ce mai scumpe, românii nu au mai avut bani de aparate electronice sau electrocasnice.

Acest lucru a făcut ca piaţa a bunurilor de folosinţă îndelungată să scadă cu 15% în cel de-al doilea semestru al anului, la 266 milioane de euro, potrivit unui raport publicat luni de GfK.

„Sectoare cum ar fi electronicele de larg consum, aparatele foto şi electrocasnicele au atins valori similare cu T2 2009, în timp ce sectoarele IT şi Telecom au scăzut cu mai mult de 20%”, potrivit aceleiaşi surse.

Astfel, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, în cel de-al doilea trimestru al anului 2010, sectorul produselor electronice de larg consum a afişat o uşoară creştere, de 1,3%, atingând vânzări de 55 milioane euro.

Potrivit raportului, în timp ce pentru produse cum ar fi Panel TV şi console pentru jocuri video, cererea pozitivă pe piaţă a determinat rate pozitive de creştere, pentru restul electronicelor, ratele de creştere au rămas negative.

Aparatele foto, căutate în continuare

În ceea ce priveşte piaţa fotografică, aceasta a a reuşit să menţină o cifră de afaceri stabilă de 9 milioane de euro, adică aceeaşi valoare pe care această piaţă a realizat-o în mod constant în ultimele trei trimestre ale anului 2009.

Pe de altă parte, după mai multe trimestre de declin, piaţa românească de electrocasnice mici continuă trendul descendent în al doilea trimestru al anului, dar cu o scădere mai mică – de 1,7% comparativ cu acelaşi trimestru din anul precedent.

„Redresarea pieţei provine de la o serie de categorii de produse care au început să crească cu ceva timp în urmă – precum aparatura pentru prepararea alimentelor, fierbătoarele electrice, maşinile de tuns şi, de asemenea, de la noi categorii în creştere – aparatele pentru prepararea băuturilor calde, aparatele de ras electrice şi epilatoarele”, se arată în raportul GfK.

Vânzări mai slabe

Cu vânzări de 70 milioane euro în al doilea trimestru din 2010, piaţa pentru electrocasnicele mari a fost cu 13,6% sub performanţa atinsă în trimestrul al doilea din 2009.

Cu toate acestea, vânzările în T2 2010 au fost peste cele obţinute în T1 2010 ca urmare a factorilor sezonieri care au sporit vânzările de produse de răcire (frigidere şi congelatoare).

Conform raportului GfK, sectorul IT a scăzut în al doilea trimestru al acestui an, în comparaţie cu perioada corespunzătoare a anului trecut, cu 20,5%, atingând o valoare de 69 milioane de euro. Pe de altă parte, declinul a încetinit comparativ cu primul trimestru al anului 2010, când piaţa a scăzut cu 38,2%.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.