Ruxandra Donose, în opera „Werther”

Vineri, 27 ianuarie, la ora 19.00, la Sala Radio, va avea loc un eveniment special: prezentarea operei „Werther”, de Jules Massenet, în variantă de concert. Rolul Charlotte va fi interpretat de strălucita mezzosoprană Ruxandra Donose, alături de care evoluează soprana Irina Iordăchescu (Sophie), tenorul Hector Lopez (Werther), baritonul Ionuţ Pascu (Albert), basul Orest Pâslariu Ranghilof (Le Bailli), Lucian Corchiş (Schmidt), Florin Simionca (Johann), Nicolae Simonov (Bruhlmann) şi Eugenia Graţiela Neagu (Kätchen).”Orchestra Naţională Radio” va fi dirijată de Tiberiu Soare. Participă la concert şi „Corul de Copii Radio”, condus de dirijorul Voicu Popescu.

Considerată astăzi capodopera lui Massenet, opera „Werther” a fost compusă în mare parte între 1885 şi 1887, primele schiţe datând din 1880, pe un libret inspirat de romanul epistolar „Suferinţele tânărului Werther”, de Johann Wolfgang von Goethe. Libretul operează o serie de modificări în construirea personajelor, rolul Charlotte şi povestea de dragoste dintre ea şi Werther devenind mult mai importante decât în roman.

Mezzosoprana Ruxandra Donose are o carieră internaţională ce o poartă pe pe cele mai importante scene ale lumii, de la „Royal Opera Covent Garden” la Opera „Bastille”, de la „Deutsche Oper” din Berlin la „Semper Oper Dresden”, de la Opera din Hamburg la cea din Zürich, de la „Teatro Regio” din Torino la „La Fenice” din Veneţia, de la „Metropolitan Opera” din New York la „San Francisco Opera”…

Repertoriul artistei include peste 45 de roluri principale de operă, numeroase lucrări din repertoriul vocal-simfonic, sute de lieduri. Dintre rolurile de operă menţionăm: Carmen, Charlotte („Werther”), Cherubino („Le Nozze di Figaro”), Sesto („Giulio Cesare” şi „Clemenza di Tito”), Idamante („Idomeneo”), Komponist („Ariadne auf Naxos”), Octavian („Der Rosenkavalier”), Cenerentola, Rosina („Il Barbiere di Siviglia”), Adalgisa („Norma”), Nicklausse („Les Contes d’Hoffmann”), Giovanna Seymour („Anna Bolena”), Poppea, Romeo („I Capuleti e I Montecchi”), Melisande, Varvara („Katja Kabanova”), Pierotto („Linda di Chamonix”), Hänsel („Hänsel und Gretel”), Conception („L’Heure espagnole”), L’Enfant („L’Enfant et les Sortilèges”), Marguerite („La Damnation de Faust”). Ruxandra Donose interpretează adesea lucrări vocal-simfonice. Să amintim „Shéhérazade”, de Ravel, „Les Nuit d’Eté”, de Berlioz, „Simfonia a 2-a”, Cornul fermecat al băiatului, Cântecul pământului, Cântecele copiilor morţi de Mahler, „Il Tramonto” de Respighi sau „Simfonia a 9”-a de Beethoven.

A colaborat cu dirijori renumiţi, ca Sergiu Celibidache, Giuseppe Sinopoli, Claudio Abbado, Roberto Abbado, Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Charles Dutoit, Antonio Pappano, Donald Runnicles, Pierre Boulez, Georges Prêtre, Lorin Maazel, Vladimir Jurowski, Simone Joung, Alberto Zedda sau Mariss Jansons, avându-i ca parteneri pe Anna Netrebko, Dmitri Hvorostovsky, Bryn Terfel, Rolando Villazon, Ramon Vargas, Marcelo Alvarez, Vesselina Kasarova, Nathalie Dessay, Feruccio Furlanetto, Renato Bruson, Edita Gruberova, Placido Domingo, Luciano Pavarotti, Alfredo Krauss, Leo Nucci.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.