Salvați Strada Chiristigiilor din ghearele Primăriei Sectorului 2

Am mai scris despre consecințele nefaste ale fanteziilor șefilor trecători de la Primăria Sectorului 2, legate de zona Obor.

Planul aberant al Primăriei sectorului 2 pentru Str. Chiristigiilor

Sindromul cucului la Primăria Sectorului 2

Asaltul recent asupra zonei a început – primul pas – cu strada noastră, Str. Chiristigiilor, prin proiectul “Reabilitare și modernizare sistem rutier – strada Chiristigiilor“, început la data de 09.10.2023, cu durata lucrării de 6 luni. Autorizația de construire are nr. 497/03.10.2023. Costul proiectului este de 7.409.984,84 lei (TVA inclus), proiect de investiții, cheltuieli și deranj absolut nemotivate, pentru că strada Chiristigiilor era într-o stare foarte bună. În plus, foarte puțini pietoni circulă pe această stradă.
Strada are 440 m lungime și 13 m lățime. Se circula în sens unic dinspre Str. Ziduri Moși până la Str. Avrig, apoi în dublu sens pînă la Șos. Mihai Bravu. Existau locuri de parcare perpendicular sau oblic la bordură, parțial cu plată, parțial parcare pe trotuar (în zona blocurilor, numerele 1-6, unde trotuarul avea 11,5 m lățime, inclusiv zona verde) pe toată lungimea străzii, de-o parte și de alta a ei, în total circa 240 locuri de parcare, pentru rezidenți, musafiri, bucureșteni veniți la magazinele din zonă, la Primărie, la Piața Obor sau la magazinul Bucur Obor.

Proiectul mai sus amintit prevede, în principal:
1-îngustarea strazii Chiristigiilor pe toată lungimea sa de la 13 m la 5 m, pentru a lărgi trotuarul spre Parc de la circa 1,6 m la circa 9,6 m, cu pastile de spațiu verde incluse; aceasă măsură aberantă va stânjeni traficul, nu-l va fluidiza, lărgirea trotuarului fiind total nemotivată, deoarece foarte puțini pietoni circulă pe Str. Chiristigiilor; în plus, este aberant ca Strada Avrig, cu lățimea de 9,5 m să se „verse” într-o stradă (Chiristigiilor) de numai 5 m lățime.

2- eliminarea a peste 116 locuri de parcare (adică cel puțin toate locurile de parcare adiacente la trotuarul spre Parcul Obor al străzii Chiristigiilor pe toată lungimea sa (440 m)), rămânând doar 93 locuri de parcare (conform Planului de situație); această măsură aberantă va crește presiunea pe locurile de parcare rămase, ducând la degradarea – și nu la ridicarea – calității vieții locuitorilor orașului, cum se declamă demagogic; dacă se dorea totuși, deși este aberant, eliminarea unor locuri de parcare și mai mult spațiu pentru pietoni, trebuiau eliminate locurile de parcare din stânga și din dreapta Primăriei (cele 113), deoarece au fost create abuziv în Parcul Obor (ca și clădirea Primăriei);

3-în consecință, circulația se va face exclusiv în sens unic, dinspre Ziduri Moși spre Mihai Bravu; soluția este proastă, deoarece proximitatea pasajului Obor va lungi traseul pe care un rezident va trebui să-l parcurgă pentru a ajunge acasă, mărind astfel, și nu micșorând, numărul de noxe.

În prezent, proiectul se află în faza de „reabilitare” a trotuarului adiacent blocurilor, a pastilelor pentru parcări și a carosabilului de 5 m – toate acoperite cu dale (pavele) de beton de diferite grosimi, fixate pe nisip pus pe beton, de prost gust și utilitate discutabilă. Se circulă deja în sens unic dinspre Ziduri Moși spre Mihai Bravu, provizoriu pe porțiunea din vechiul carosabil de 8 m (=13-5) care va deveni prin proiect trotuar. Deci, carosabilul vechi încă există, deci se poate încă interveni pentru stoparea ideii aberante de a-l îngusta de la 13m la 5m lățime.

Să observăm că (și) panoul conține o greșeală: data de finalizare trebuie să fie 09.04.2024.


Deci, Primăria Sectorului 2, după ce s-a instalat abuziv în Parcul Obor și a făcut abuziv parcare publică în Parcul Obor, după ce a permis construirea mall-ului Veranda în zonă, „omorând” astfel multe mici afaceri românești, acum Primăria vrea să transforme toată zona într-un mall imens, să suprime și spiritul locului, sub umbrela unei pretinse „regenerări urbane”, realizate împreună cu Banca Mondială ?! Nu mă miră! Multe „realizări” după 1989 s-au făcut împreună cu Banca Mondială și alte entități străine – nu lărgesc discuția aici. Și a început, primul pas cu Str. Chiristigiilor, abuziv mutilată în acest scop, nemotivat și pe bani foarte mulți. Am făcut sesizări peste tot (ADP2, Primăria Capitalei, Inspectoratul de Stat în Construcții). Citez din răspunsurile primite formulate de beneficiarul investiției, ADP2:
Lățimea carosabilului este redusă de la 13m la 5m sub pretextul hilar al „calmării traficului auto”; să înțelegem că au în plan să „calmeze traficul auto” în acest mod în tot sectorul ?
„Parcarea pe trotuar” este ilegală pentru noi (pentru că nu ni s-a aprobat) și am fost amendați din greu de Poliția locală obedientă; dar este legală pentru ADP2 (Administrația Domeniului Public a Sectorului 2), care și-a aprobat zeci de locuri de parcare pe trotuar (voi reveni asupra acestui abuz). Era ieftin și legal să ne fie aprobată parcarea pe trotuar; dar aveau în plan proiectul, în care au fost preferate alveolele în trotuar pentru parcare, pe bani grei.
„Executarea pavajului din dale de beton este o soluție tehnică modernă, cu aspect estetic superior” mi s-a răspuns. Da, poate că este o soluție pentru o stradă nouă, sau una veche aflată într-o stare proastă, și poate că aspectul estetic este superior, pentru unii, depinde de gust. Dar strada Chiristigiilor era într-o stare foarte bună, așa că „ frezarea straturilor asfaltice din carosabil, decapare mixturi asfaltice la trotuare” și „refacerea carosabil, trotuare şi parcări cu dale autoblocante prefabricate din beton” este soluția găsită în proiect pentru a masca operațiunea de reconfigurare a străzii după bunul plac al Primăriei/Primarului, dar pe banii noștri, ai tuturor, bani care puteau fi folosiți în multe alte lucrări în sector, inclusiv în rezolvarea pe capitală a problemei termoficării. Este plină țara de lucrări făcute pe bani mulți, europeni sau românești, care nu au nicio utilitate.
Am primit, pe 16 februarie, în cutia poștală, Invitația la dialog cu primarul Radu Mihaiu, atașată.

Observații:
Dl primar nu spune nimic de mutilarea străzii Chiristigiilor de la 13 m la 5 m lățime..
Dl primar nu se atinge de parcarea în incinta Primăriei, uitând că este de fapt parcare în incinta parcului Obor – deci, parcarea în parc este în continuare permisă.
Dl primar recunoaște că a redus numărul locurilor de parcare pe Str. Chiristigiilor – fără nicio motivare – și ne trimite să parcăm în altă parte.
Multe date sunt false. De exemplu, Parcarea subterană Pasaj Obor are, conform site-ul său, 811, și nu 911 locuri de parcare; Parcarea publică incinta Primarie Sector 2 (parc Obor) are 113 locuri de parcare (poate număra oricine locurile, pentru că sunt marcate, pe imaginea oferită de Google Earth), și nu 95.

Vă supuneți sau vă opuneți proiectului de regenerare urbană a zonei Obor?
Veniți joi, 22 februarie, ora 18, în fața Primăriei, să vă spuneți părerea!

Dr. Afrodita Iorgulescu
matematician
18 februarie 2024

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 12
Author

19 Comentarii

  1. Ce nu înțelegeți, doamna Iorgulescu? Trotuarele se largesc pentru miile de imigranți din Bangladesh care vor locui în „luxosul” Avrig Park Residence din Chiristigiilor nr 30 (bloc de 11 etaje ridicat pe locul unor case). Bucureștiul se transforma într-o alăturare de ghetouri „eco”. Doar marele arhitect Riechter și baba Vrancioaia ne mai pot scăpa.

  2. Aceiasi porcarie si pe strada Cristea Mateescu, se taie trotuarele sub ideea asfaltarii si modernizarii. Au facut la fel si pe un tronson din str. Otesani. Mai pun si sute de stalpi pe margine si cosuri de gunoi idiot create care iau destul din latimea trotuarelor ingustate. Multe cosuri au si fost scoase din loc. Mai vrea primarul inca un mandat, nu il va mai avea nicicum.Nu a construit nici o parcare etajata in cartierul Tei si parcul Tei este plin de copaci taiati, banci deteriorate si nu a desfintat restaurantul care este cu multe in nwregula.

  3. E un dezastru, au trantit blocul acolo in grupul de case, unele degradate. Cunosc zona, locuiesc pe Avrig. E jale.

  4. Exagerari personale frizand minciuna din articol : trotoarul care margineste gardul metalic al Parcului Obor, pe str. Chiristigiilor devenise un pericol grav pt pietoni, deoarece acest trotoar este lat de nici 1 ml, astfel incat pietonii se strecoara in sir indian, pe aceasta fasie de trotoar, sub amenintarea sa fie loviti de masinile parcate partial pe aceasta fasie, partial pe carosabil. Primaria sect.2 a largit acest trotoar in beneficiul pietonilor – sa nu fie loviti in marsarier de masinile parcate. Primarul Mihaiu desi USR ist, s-a gandit benefic la siguranta pietonilor, varstnici, copii, bolnavi, care sunt nevoiti sa se strecoare printre masinile parcate pe fasia de trotoar gard Parc. Recomandam locuitorilor din zona, sa renunte macar partial la masini, sa se deplaseze si pe picioarele personale – este mai sanatos. Sau, pe biciclete, deorece nici un primar din Bucuresti, n-are de unde sa scoata kilometri de paracaje, in detrimentul spatiilor verzi. Iar, Primaria sect.2 este exceptional amplasata in Parcul Obor, care, era o groapa de gunoi inainte de construirea Primariei.

  5. VREM TROTUARE NU PARCARI PENTRU MASINI. Vrem sa putem circula civilizat pe jos. Este un proiect binevenit!

    Penibil articol, PENIBIL! Nu va e rusine sa publicati asemenea mizerii?

  6. Bolsevicii care au ajuns la varf acum vor intoarcerea la anii de glorie ai comunismului:fara masini personale, toti cu transportul in comun, frig in case, fara carne, fara calatorii peste granite, electricitate scumpa, cenzura… De aia fac zile cat mai negre automobilistilor. Libertatea de miscare trebuie eliminata.

  7. Ce frumos era prin 1998 in zona aceea. Primaria nu exista ca sa ocupe o buna parte din parc, iar strada Chiristigiilor era o strada cocheta si linistita care despartea parcul de randul acela de blocuri care aratau destul de bine. Erau si suficiente locuri de parcare, si loc de plimbat, zona era frumoasa si aerisita. Acum parcul este micsorat, zona este sufocata si astia vor sa o sufoce si mai mult.

  8. pt. ala de-si zice Nicu : in 1998 masinile personale erau ca numar – un sfert din cate sunt in 2024; Parcul era o groapa de gunoi unde colcaiau drogatii, cainii rai, cersetorii; pietonii au SI EI drepturile lor, sa circule pe trotoare, sa beneficieze de spatii verzi; nesimtirea romanilor (unii) este mare, caci, intr-o familie de trei persoane, fiecare circula cu masina lui. Adica, in bl. meu, 114 ap x 3 masini = 350 masini intr-un singur bloc. NU SUNT LOCURI DE PARCARE IN BUCURESTI, CATE MASINI EXISTA ACUM. PUNCT.

  9. Daca acest primar chiar se gandeste la siguranta pietonilor nu taia trotuarele la 50 cm dd mergi in sir indian, nu punea borduri inalte de 20 cm, schimba si suplimenta iluminatul public pe strazile mici dintre blocuri. Dadea amenzi pt parcarile de pe trotuare, pentru trotuarele inclinate pt atelierele service de mergi pe carosabil, punea pomi in locul celor taiati din parcuri si pe strazi. Reducea din tiribombele de invartit din parcul Tei in alte parcuri din sector, desfiinta toate bodegile din parcuri. A facut intalniri cu locuitorii din sector de aflat in treaba. Nu a luat in considerare nimic si nici nu are un site al primariei cu propuneri ale cetatenilor.

  10. 7.409.984,84 Roni= 1500.000Euro, un jaf în alt stil că în reamenajarea străzilor cu o acoladă de asfalt,deci în principiul se jefuiește în alt stil!!! Așa NU…😊❤️🤝

  11. Da bai useristule, sunt prea multe masini ca asa ai stabilit tu. Solutia este sa taie din parcari ca asa rezolva usereul problemele.

  12. O mizerie sunt blocurile mai inalte de 4 etaje si parcarile. Daca respecta viziunea va fi genial. Lumea nu circula pe strada aia ca nu e loc de masini parcate, ca e facuta pt masini. Vrem strazi pentru oameni, spatiu verde, nu parcari pentru tablariile unor lenesi, care oricum o sa infunde spitalele din cauza ca nu se misca si doar sunt in masina non stop.

  13. Oare dacă se deschide un proces împotriva primărie sect 2,cu obiectul reabilitare str Chiristigii, nu se opresc lucrările până la data încheierii procesului,iar după aceea următoarea echipă locală poate găsește altă soluție.

  14. Doamne fereste sa avem macar zone de oras pentru oameni si nu pentru masini. Doamne ferese sa avem zone moderne pe unde sa circuli in siguranta. Doamne fereste sa avem zone usor accesibile pentru pietoni. Zic sa largeasca strada la 4 benzi ca sa fie bine

  15. E un punct de vedere al locatarilor din zonă care trebuie să suporte un șantier în fața blocului pentru o perioadă lungă de timp. Locatari, care nu beneficiază de locuri de parcare așa cum sunt în majoritatea orașului. Primăria a fost construită în parc, iar în spate a fost aprobată construirea unui ansamblu imobiliar. Majoritatea deciziilor sunt contrare dorintelor oamenilor care locuiesc în zonă.

  16. Un proiect, ca multe altele, menit sa ii oblige pe cetateni sa renunte la proprietatile lor, in speta la autoturisme, ca sa respecte ordinele primite in vederea realizarii proiectului orasului de 15 minute, care a fost aprobat si votat de mai marii de guvern. O porcarie fara margini.

  17. Este un cretin impertinent acest primar… A risipit multi bani cu stalpisori care sunt indoiti oricum in cateva luni, parcuri noi nu a creat, inverzit sector canci, a creat in schimb ambuteiaje suplimentare prin crearea unor stradute cu sens unic prost gandite, fara un studiu corect al fluxului de masini iar ce face acum in spatele Parcului Obor este o dovada de tiranie administrativa. Nu ia in seama nimic din multele reclamatii pe care cetatenii i le-au adus privind masurile astea tiranice si inutile pe care le-a luat. A dat in schimb autorizatii de constructii pe banda rulanta. La Aversa el a dat cu aprobul ca sa fie daramate fostele cladiri. Tot ce face la nivel de infrastructura rutiera, face doar in favoarea rechinilor imobiliari. E o scarba care o sa lase primaria in mare deficit financiar, iar sectorul mai urat decat era acum 4 ani.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.