Sindromul cucului la Primăria Sectorului 2

Primăria Sectorului 2  și-a făcut  actualul sediu prin anii 2000, abuziv, cu toate protestele cetățenilor din zonă, în Parcul Obor, ocupând aproape jumătate din parc. Adresa sa este Str. Chiristigiilor nr. 11-13. La subsol există o parcare pentru funcționarii din primărie, despre care nu am găsit informații. Pe lângă  sediu, Primăria a mai betonat parcul și pentru o stradă (închisă circulației publice)  care o separă de parc  și pentru două parcări cu plată, de-o parte și de alta a sediului, având 52 locuri de parcare spre aleile din fața magazinului Bucur Obor  și 61 locuri de parcare spre Str. Chiristigiilor,  deci în total 113 locuri de parcare .

Zona  Obor era deja foarte aglomerată din cauza Pieței Obor și a magazinului Bucur Obor. S-au adăugat acum funcționarii primăriei și toți bucureștenii care vin cu diferite probleme la primărie, inclusiv pentru căsătorii.

Piața Obor este  cea mai mare piață  agro-alimentară din București, cunoscută și apreciată de toți românii și chiar  și de străini. Istoria pieței Obor datează de trei secole (Obor înseamnă ‘târg de vite’). Construcția halelor centrale ale pieței Obor, în cărămidă aparentă, azi monument istoric, a început în 1936, fiind  inaugurată în 1950.

Fotografie preluată de pe internet, Agerpres:

Clădirea noului centru agro-alimentar „Piaţa Obor”, aflată la nord de Halele Obor,  a fost inaugurată la 2 octombrie 2010. Noua construcţie este compusă din subsol, parter

şi două etaje, care se încadrează în specificul zonei agroalimentare, având aceeaşi culoare cu Halele Obor. La subsolul clădirii este amenajată o parcare cu 187 locuri de parcare, cu acces din Str. Ziduri Moși – Str. Chiristigiilor.  Pe strada Ziduri Moși, lângă capătul Străzii Chiristigiilor, exisă o parcare într-o stare deplorabulă cu circa 47 locuri de parcare.  Mai există și o parcare supraterană a Pieței Obor, cu acces din Aleea Câmpul Moșilor, cu  144 locuri de parcare.

Sute de oameni vin în fiecare zi în Piața Obor ca să-și cumpere fructe și legume proaspete la prețuri avantajoase, carne și produse din carte, brânzeturi, direct de la producători. Zona este foarte vie,  aglomerată din cauza cumpărătorilor, dar și din cauza comercianților/producătorilor  care aduc produsele  spre vânzare.

În anul 1975,  a fost inaugurat  blocul ALMO (Ansamblul de Locuințe și Magazine Obor),  cu adresa în Șos. Colentina nr. 2,  având la parter și etajul 1 magazinul Bucur Obor. Magazinul  a devenit emblematic pentru București  încă din perioada comunistă, și  a continuat să fie un punct de atracție pentru cumpărătorii care doresc să achiziționeze  rapid produse  la prețuri bune și toate la un loc. Și aici zona este  aglomerată, din cauza rezidenților, a cumpărătorilor și a comercianților care aduc produsele spre vânzare. Cele două trotuare – adiacente magazinului și  Parcului Obor (între Șos. Mihai Bravu și Aleea Câmpul Moșilor) sunt debușeu pentru bucureștenii care vin în zonă cu tramvaiul, autobuzul sau metroul, deci sunt aglomerate. Există o parcare  foarte  aglomerată pe cele două alei   fără nume aflate între magazin și  Parcul Obor (între Șos. Mihai Bravu și Aleea Câmpul Moșilor), cu circa 230 locuri de parcare (am numărat mașinile parcate pe imaginea obținută  cu Google Earth):

Propunerile pentru zona Obor includ soluții pentru realizarea unui spațiu public dedicat cu precădere pietonilor, dar nu se pierde din vedere nici „puternicul” caracter comercial al zonei, ce presupune o nevoie mare de locuri de parcare, spune consilierul Panaitescu.” (https://b365.ro/cum-va-arata-zona-de-la-piata-obor-revitalizata-pasajele-pietonale-si-hala-terminal-vor-fi-renovate-lista-completa-a-celor-10-obiective-de-investitii-486707/  16.11.2022) 

Primăria Sectorului 2 vrea să transforme jumătate din strada aflată între magazinul Bucur Obor și sediul instituției, în zonă pietonală, a anunțat primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, pe pagina de Facebook.

Practic va fi desființat unul din cele două sensuri de circulație și aproximativ 100 de locuri de parcare. În loc se vor amenaja spații verzi, locuri de petrecere a timpului liber și o pistă de biciclete.

Pentru mașini va rămâne un singur sens de circulație, dinspre Șoseaua Colentina spre Șoseaua Mihai Bravu și 50 de locuri de parcare. Spre Șoseaua Mihai Bravu va fi amenajată și o nouă intrare în parcarea subterană de la Bucur Obor. Aceasta are circa 1.000 de locuri de parcare însă sunt nefolosite deoarece intrarea se face doar din pasajul subteran Obor, iar multă lume nici nu știe de existența ei. … 

Oborul intră într-o nouă eră. Avem în lucru mai multe proiecte care vor transforma întreg cartierul. Primul dintre ele e reconfigurarea aleii cu ceas. Sectorul 2 merită spații publice moderne și civilizate”, a scris Radu Mihaiu pe pagina de Facebook.”

(https://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-26197092-video-jumatate-din-strada-dintre-magazinul-bucur-obor-primaria-sectorului-2-transformata-zona-pietonala.htm 10.04.2023)

Deci, Primăria Sectorului 2 a pus gând rău zonei Obor, considerată `înapoiată și necivilizată’, care trebuie deci `modernizată și civilizată’, asta însemnând spațiu public destinat cu precădere pietonilor. Importanța comercială a zonei  este  lăsată pe planul doi, asta însemnând că dacă ai făcut piața sau cumpărături în zonă,  trebuie să fii în stare să-ți duci sacoșele grele tocmai în parcarea subterană de la Pasajul Obor, pentru că este demodat/necivilizat să ai pretenția să ai mașina aproape într-o parcare la suprafață. Iar dacă nu-ți convine, nu mai veni la Obor.

Transformarea cartierului a început însă – primul pas –  cu strada noastră, Str. Chiristigiilor,  prin proiectul,  în curs de execuție de o lună de zile,  “Reabilitare și modernizare sistem rutier – strada Chiristigiilor“.

Strada are 440 m lungime și avea 13 m lățime. Se circula în sens unic dinspre Str. Ziduri Moși până la Str. Avrig, apoi în dublu sens pînă la Șos. Mihai Bravu. Existau locuri de parcare perpendicular sau oblic la bordură, parțial cu plată, parțial parcare pe trotuar (în zona blocurilor, numerele 1-6, unde trotuarul avea 11,5 m lățime, inclusiv zona verde) pe toată lungimea străzii, de-o parte și de alta a ei, în total circa 240 locuri de parcare, pentru rezidenți, musafiri, bucureșteni veniți la  magazinele din zonă, la Primărie, la Piața Obor sau la magazinul Bucur Obor.

https://www.cotidianul.ro/planul-aberant-al-primariei-sectorului-2-pentru-str-chiristigiilor/

Proiectul mai sus amintit (vezi Planul de situație de mai jos): 

1- elimină  peste 116 locuri de parcare (adică  cel puțin toate locurile de parcare adiacente la trotuarul spre Parcul Obor al străzii Chiristigiilor pe toată lungimea sa (440 m), rămânând doar 93 locuri de parcare; această măsură aberantă va crește presiunea pe locurile de parcare rămase, ducând la degradarea – și nu la ridicarea – calității vieții locuitorilor orașului;  dacă se dorea totuși, deși este aberant,  eliminarea unor locuri de parcare și mai mult spațiu pentru pietoni, trebuiau eliminate locurile de parcare din stânga și din dreapta Primăriei (cele 113), deoarece au fost create abuziv în Parcul Obor;

  • îngustează strada Chiristigiilor pe toată lungimea sa (lărgită acum ceva timp în dreptul parcului) de la 13 m la 5 mpentru a lărgi  trotuarul  spre Parc de la  circa 1,6 m la circa 8 m, cu pastile de spațiu verde incluse; această măsură aberantă va stânjeni traficul, nu-l va fluidiza, lărgirea trotuarului (mai înainte micșorat în dreptul parcului) fiind nemotivată, foarte puțini pietoni circulând  pe Str. Chiristigiilor;
  • în consecință, circulația se va face exclusiv în sens unic, dinspre Ziduri Moși spre Mihai Bravu; soluția este proastă, deoarece proximitatea pasajului Obor va lungi traseul pe care un rezident va trebui să-l parcurgă pentru a ajunge acasă, mărind astfel, și nu micșorând, numărul de noxe;
  • mărește numărul trecerilor pentru pietoni (zebre) pe stradă (exclusiv capetele)  de la 2  la 4; soluția mărește numărul de noxe, datorită opririlor mai frecvente pe distanța scurtă de 440 m;
  • creează alveole pentru parcare în trotuarul lat de 11,5 m (inclusiv zona verde) al străzii, pe segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig, pe partea blocurilor, unde înainte se parca pe trotuar; soluția este costisitoare și produce pierderea de spațiu util pentru parcare, deci micșorarea numărului de locuri de parcare; soluția foarte ieftină era crearea de locuri de parcare pe trotuar;
  • creează niște excrescențe ale trotuarului, pe segmentul dintre Str. Avrog și Ziduri Moși, pe partea blocurilor, probabil ca să fie în ton cu alveolele; soluția este aberantă, fiind costisitoare și produce pierderea de spațiu util pentru parcare, deci micșorarea numărului de locuri de parcare; se puteau desena aceste excrescențe cu vopsea pe carosabil;

7- înlocuiește pe trotuare asfaltul cu  dale din beton; soluția este cred mai costisitoare,  îngreunează curățenia și mersul unui cărucior.

Sunt prea multe locuri de parcare în zonă”, mi-a răspuns, absolut aberant, domnul Andrei Tudor Panaitescu, devenit viceprimar la Sectorul 2, la audiența din 7 noiembrie 2023, la întrebarea „care este motivația că  prin proiectul în curs de execuție sunt eliminate locuri de parcare, când  se știe că este lipsă mare de locuri de parcare”.  Amintesc aici că acum câțiva ani  Primăria vehicula   informația despre un  bloc cu 6 etaje de parcări supraterane pe Str. Ziduri Moși, cu 120 locuri de parcare.

Din   documentul: HOTĂRÂRE privind aprobarea indicatorilor tehnicoeconomici şi a devizului general pentru obiectivul de investiţii de interes localReabilitare şi modernizare sistem rutier strada Chiristigiilor”, emis de Consiliul Local al Sectorului 2, în fișierul:  13 ph indicatori Str. Chiristigiilor.pdf, de   5.4 MB din 25.04.2023,

aflat  la adresa:

http://public.ps2.ro/Administratie%20Publica%20Locala/Proiecte%20CLS2/2023

aflăm  că:

  • (Referat de aprobare) “Reabilitarea străzii Chiristigiilor este impude

necesitatea îmbutăţirii condiţiilor de circulaţie auto/pietonală, fluidizarea şi crterea gradului de siguraă ale traficului, reducerea volumului de noxe şi crterea gradului de confort al locuitorilor Unităţii Administrativ Teritoriale Sectorul 2 al Municipiului Bucurti.

De asemenea, proiectul se aliniază prevederilor Planului de dezvoltare al Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti.

Scopul realirii acestei investiţii este ca pe termen scurt şi mediu contribuie la:

– dezvoltarea durabilă a Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti;

ridicarea calităţii vieţii locuitorilor zonei vizate şi ai oraşului ;

– reducerea poluării prin reabilitarea infrastructurii rutiere existente.”

Observație. Recunoaștem limbajul de lemn standard, formal, care acoperă orice proiect similar.

  • (Nota de prezentare) “Descrierea investitiei :

prezentarea investitiei : se are în vedere refacerea structurii rutiere cu îmbrăcăminte asfaltică deoarece prezintă defecte specifice cu implicaţii asupra calităţii şi fluenţei traficului – denivelări, suprafeţe plombate, crăpături şi fisuri, defecte de margine, defecte rezultate din intervenţiile anterioare ocazionate de introducerea sau efectuarea de reparaţii la reţelele de utilităţi

caracteristicile tehnice:suprafaţa totală = 10.019,00 mp din care

-carosabil = 2.829,00 mp;

-trotuare = 3.850,00 mp;

-parcări = 1.339,00 mp;

-lungime stradă = 440,0 ml;

-spaţii verzi = 1.450,00 mp;

-racordare străzi adiacente 551,00 mp din care:

-carosabil 183,00 mp;

-trotuare 368,00 mp;

 solutii tehnice propuse: frezarea straturilor asfaltice din carosabil, decapare mixturi asfaltice la  trotuare, înlocuirea bordurilor degradate, refacerea pantelor în profil longitudinal şi transversal  pentru colectarea şi descărcarea apelor pluviale către gurile de colectare, refacerea carosabil,trotuare şi parcări cu dale autoblocante prefabricate din beton, refacerea semnalizării şi  marcajelor rutiere.

Observație. Strada Chiristigiilor nu avea  „defecte” care să necesite refacerea structurii rutiere (am destule fotografii care probează acest lucru), cele câteva reparații la trotuar  (era nou la începutul construcției)  necesare în urma finalizării  construirii noului bloc de la nr. 12 (?) cădeau, cred, în sarcina proprietarului blocului.

Se minte prin omisiune prin faptul că nu se pomenește  în tot documentul de crearea de alveole, de îngustarea străzii, de lărgirea trotuarului.  Datele prezentate ridică semne de întrebare,  de exemplu: lungimea străzii fiind  de 440 m (n-am verificat) și lățimea carosabilului din proiect fiind de 5m, rezultă o suprafață de carosabil de 2.200 mp, și nu 2.829 mp cum apare mai sus, sau, împărțind 2.829 la 440, rezultă o lățime a  carosabilului de 6,4 m, și nu 5 m, cum apre în Planul de situație de mai sus. Bordurile vechi au fost scoase și  deja luate, deși erau aproape noi, nedegradate etc.

  • (ultima pagină) “ln prezent, există 147 locuri de parcare pe stra
  • da Chiristigiilor,

amenajate perpendicular pe bordura, atat pe partea stanga cat si pe partea dreapta.

Cu toate acestea, luand in considerare noile locuri de parcare care se vor realiza în

Sectorul 2 şi a celor 6 parcări publice din apropierea zonei amenajate, care însumează un total de 1448 de locuri de parcare, numărul total de locuri de parcare propuse în această amenajare de pe strada Chiristigiilor va fi redus la 99.

Parcari existente in zona:

Localizare Numar de locuri de parcare

Parcare supraterana Piata Obor 136

Parcare subterana Piata Obor 187

Parcare subterana Pasaj Obor 911

Parcare publica incinta Primarie Sector 2 95

Parcari Alee fara nume intre Sos. M. Bravu si Campul Mosilor  68

Parcare Strada Ziduri Mosi 51

TOTAL 1448

Inventarul locurilor de parcare ln zona propusa spre amenajare:

înainte de intervenţie: 147

– după intervenţie 99

Observație. Majoritatea datelor sunt false. De exemplu, Parcarea subterană Pasaj Obor  are, conform site-ul său, 811, și nu 911 locuri de parcare; Parcarea publică incinta Primarie Sector 2 are 113 locuri de parcare (poate număra oricine locurile, pentru că sunt marcate,  pe imaginea oferită de Google Earth), și nu 95; Parcările  Alee fara nume intre Sos. M. Bravu si Campul Mosilor  au  circa 230 locuri de parcare (poate număra oricine autoturismele  pe imaginea oferită de Google Earth), și nu 68.  Înainte de intervenție, după cum am  mai spus, pe Str. Chiristigiilor erau circa 240 locuri de parcare (poate număra oricine autoturismele pe imaginea oferită de Google Earth) și rămân 93, conform Planului de situație de mai sus.  Fac observația că niciodată nu au fost marcate regulamentar (cu linii trasate pe carosabil) locurile de parcare pe strada Chiristigiilor, deși multe erau cu plată, probabil tocmai în scopul de a declara  arbitrar orice număr.

În plină perioadă de austeritate în țară, Primăria sectorului 2 cheltuie  7.409.984,84 lei (TVA inclus)  cu acest proiect de investiții, cheltuieli și deranj absolut nemotivate,  pentru că strada Chiristigiilor  era într-o stare foarte bună. În plus, foarte puțini pietoni circulă pe această stradă.

În concluzie, Primăria Sectorului 2, după ce s-a instalat abuziv în Parcul  Obor, se străduiește din răsputeri să suprime spiritul locului. După ce a permis construirea mall-ului Veranda în zonă, acum vrea să transforme toată zona

într-un  mall imens. Și a început, primul pas cu Str. Chiristigiilor, abuziv mutilată în acest scop.   Ce faceți bucureșteni, sunteți de acord? Eu mă opun categoric.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 9
Dr. Afrodita Iorgulescu 43 Articole
Author

22 de Comentarii

  1. isi vor aminti de trotinetisti si vor sapa pt pista de biciclete, alti bani alta distractie, asfaltul sa traiasca!

  2. Cu sincer respect si admiratie pt dna. Afrodita Iorgulescu – distinsa matematiciana si autor de manuale matematica si profesoara emerita, indraznim sa o contrazicem, ref. campania dusa de domnia sa, pt parcari masini personale ale clocatarilor din blocurile din zona descrisa de domnia sa. Deja, la articolul precedent, am afirmat cu indarjire ca, pretentia nerealista si grosolana la romani , de a-si parca langa blocuri, cele 2-3 masini personale/locatar, este mare si depaseste limitele bunului simt. Trotoarul este ocupat permanent de masinile personale (2-3/locatar x 100 ap= 200-300 locuri parcare), astfel incat, pietonii se strecoara printre masini sau circula pe carosabil. Intrebare: pt care motiv locatarii din zona semnalata de dna. Iorgulescu, nu-si parcheaza masinile la subsolul special amenjat de la magazinul Bucur Obor?! Din nesimtire romaneasca, sa nu plateasca, sa nu se deranjeze 100 ml pana la subsol. Ei bine, noi il felicitam pe Primarul Mihaiu (desi e USR ist) sect.2 pt initiativa civilizata de a-i obliga pe soferi sa-si parcheze masinile in locul special amenajat. Chiar daca, soferii astia, vor fi nevoiti sa-si miste fundurile mergand pe jos, cateva sute ml.

  3. Nu stiu nimic de primarul asta de la 2 dar poate e din aceeasi categorie cu cel de la 6, usr-ist, (fost coleg cu ala care a facut pnnr-ul), apoi infiltrat in pnl. Hranit si intzarcat de tanar la noul stefan gheorghiu si la tzatzele ong-urilor si hotarat sa aplice programul primit ca misiune, si anume impiedicarea cetatenilor de a se deplasa cu propriile autoturisme, supunandu-i unor sicane si abuzuri cu ajutorul politiei din subordine. Nu a creat niciun loc nou de parcare in zona Crangasi dar a umplut trotuarele si caile de acces cu tot felul de stalpi, inclusiv pe trecerile de pietoni, imagine care poate sugera o anumita obsesie a initiatorului. Si bineinteles a instalat panouri cu oprirea interzisa, ca altfel nu avea logica, nu?

  4. La Bucur Obor era o măreață statuie ‘1907’ …Cineva a dispus înlăturarea. Cine? Ce s-a întâmplat cu ea? Țăranii uciși cu miile în 1907 erau comuniști de a trebuit ștearsă amintirea lor? Trebuie să fie fericiți indivizii care șterg istoria țăranului român: satele s-au golit, țara s-a risipit în cele patru vânturi. Căci, noi, oamenii, suntem țara, nu locurile care ne găzduiesc…

  5. Mersul pe jos este sanatos si este practicat in toate Tarile civilizate ! In Bucuresti, bucurestenii care si ei sunt proprietari pe ap., sunt nevoiti sa piloteze printre masinile prafuite lafaite pe trotoare, sau, sa mearga pe carosabil sa dea peste ei masinile. Bunul simt care lipseste la romani, i-ar obliga sa foloseasca si transportul public, cu trezirea dimineata mai devreme, si revenirea de la job-uri cu juma’ de ora mai tarziu. Votam pt Primarul Mihaiu USR, care protejeaza pe romanii sanatosi la cap si trup si cu bun simt. Nesimtitii sa locuiasca la periferia Capitalei, in camp, unde sunt locuri de parcare….

  6. un aparat bugetar mamut „digitalizat”. nu raspunde nimeni la telefon, iar daca, neshte cocoane afanisate ca sunt deranjate ca muncesc mult cu kek pe scaune de acasa. viitorii toVantzi ciolaNU-pe-se-de-u-de-me-re-u-se-re. neo-maoismul din Romania ia amploare PE SOMNUL VOSTRU DE MOARTE! cetatenii nu mai primesc deciziile d eimpunere din 2020, pentru achitarea impozitului, cu sumele si suprafetele defalcate, cum se proceda inainte. romanii dorm, nu isi cunosc drepturile. ei inca „se descurca”. paaas-cuuu-paaas nu vor mai avea unde sa plateasca taxele si impozitele, pentru ca pe muteste Posta Romana reduce personalul si se pregateste sa vanda. Factorii postali nu vor mai exista. Sunt batrani singuri nedeplasabili., dictatura mao se ridica pe i dio t iza re a romanilor.

  7. Problema parcarilor in sectorul 2 s- a acentuat dupa anul 2000. Unii au doua si trei masini. Altii parcheaza masina de serviciu la domiciliu. Mai ales in noile cartiere ridicate inainte de 1990. Invitam primarul sectorului 2 sa vina pe strazile Gr. Ionescu unde se circula pe ambele sensuri si ar trebui pe un sens. Sa vina pe str. Alexandru cel Bun in spatele blocurilor unde nu mai exista trotuare decat masini parcate. A taiat trotuarul pe str. Alexandru cel Bun de abia merge o persoana dar vis a vis numai masini parcate. Taierea trotuarelor o iluzie, in fapt a mutat parcarea masinilor de pe stanga pe dreapta trotuarului. Locuitorii din cartierul Tei s-au saturat de aceste initiative de doi bani. De asemenea si semnalizarea trecerilor de pietoni aiurea facute, se traverseaza in zig zag. La fel si tairea continua a arborilor din parcul Tei. Vara in loc sa stam la umbra face plaja pe banci.Pergole sau mici terase cu vegetatie pentru umbra ca in parcul Verdi nu poate sa faca si aici.

  8. Initiatorii proiectului si primarul sector 2 ar trebui sa o invite pe aceasta dna Iorgulesc la o discutie pe cauze si efecte ale proiectului. A isi pune discutiile in public nu cred ca va duce la o rezolvare. Va fi lus ka colt primarul si primaria. Decizia de a se face k noua orimarie a fist a lui Ontanu la fel si noua haka. A condus trei mandate si a facut ce a vrut. La noi pentru decizii majore nu se face referendum ca in Elvetia. Democratia la noi este in carje.

  9. Da, primarul Radu Mihaiu.de la S2, este cel mai agresiv si abuziv fata de proprii cetateni, dintre toti primarii care administreaza capitala. O intrece chiar si pe colega de partid Clotilde Armand. A umplut strazile de sensuri interzise si stàlpisori galbeni fara rost in mijlocul strazilor, bulibașind toata circulatia. Adevarat ca a dat contracte cu PUZ-uri unor firme de apartament recunoscatoare, dar a impus cetatenilor taxe marite nejustificat si fonduri cheltuite aiutea, ne-a civilizat alungand masinile de pe trotoarele goale late de 25m de pe Cl.MOSILOR. Sper sa mai ne ceară un mandat si DNA conform traditiei, sa-i permita asta chiar daca inainte de alegeri va trece la PSD. PS: Romanilor ca si romilor, nu le plac actiunile ilogice si restrictive impuse cu forța !

  10. Asta înseamnă presă plătită de politicieni.
    Un articol manipulator de la A la Z.
    Sper că atunci când autorul acestei abjecții o să mănânce ouă de dimineață să se gândească la mine !

  11. Este unul din cele mai bune si mai frumoase proiecte de reabilitare, articolul asta e deplorabil.

  12. Cu tot respectul d.na Profesoara Afrodita Iorgulescu , dar zona Obor nu mai putea ramine asa … o tiganie ! Cei care ” sufera ” sunt proprietarii de masini , special cei care au mai multe . Peste o perioada vor intelege si ei ca s-au dus vremurile haiduciei , adica cine poate oase roade , cine nu nici carne macra ! Primarul este bine intentionat ! Cit despre comercianti din Obor , este o concurenta cine te tepuieste mai mult ,si la calitate , si la pret ! Nu ai voie sa-ti alegi marfa , mai esti si bruftuluit de niste speculanti , bisnitari , ca asta sunt ! Personal , imi fac piata de la supermarket, cel putin primesc bon fiscal , si-mi aleg eu marfa !

  13. Cert este ca in sect.2 au existat zeci de terenuri ale primariei pe care au functionat zeci de fabrici. Terenuri vandute mafiei imobiliare care au ridicat zeci de blocuri. Nici un teren nu a fost dedicat unei parcari etajate. Exemplul clar pe str. Barbu Vacarescu au aparut Market, Kaufland apoi Bloc de apartamente sk alte de firme etc. dar nimic ca parcare etajata. Cateva zeci de masini parcheaza doar pentru cumparaturi. La fel si in alte locuri din sect.2. Nu am vazut pe site ul oficial al primariei un tabel cu cate terenuri mai sunt ale primariei si cu suprafete in mp. Ca toti primarii din S2 s-au facut averi prin vanzarea lor si aprobarea de zeci de blocuri noi. Iar spatiile verzi au fost reduse la niste petice de iarba si 5 pomi pe margine.

  14. Excelentă ideea primarului sectorului 2 de a descuraja circulația mașinilor personale! Clădirea primăriei oribile altfel datează din mandatele golanilor hoți de la PS, la fel și Mall Veranda și distrugerea industriei de acolo e marca politicilor din vremea cleptocrației PSD. Bravo edililor actuali că descurajează traficul mașinilor personale. Susținem acest lucru cu mare entuziasm.

  15. Dar proprietarii de mașini care locuiesc în blocurile din zona pieței Obor ce sa facă cu mașinile lor după ce statul le i-a an de an impozit unde sa-si parcheze mașinile, pe blocuri ???? Dacă tot se scot locurile de parcare care și asa sunt prea puține!? DA primarul Ontanu a distrus un parc ca sa-si facă primărie acum primarul Mihaiu distruge zona Obor ca sa-si facă reclama pentru el și clica lui! Nu știu unde locuiește dar as fi curios CUM s-ar simți sa vina cineva și sa decidă sa-i modifice zona din fata casei sale FARA SA-L INTREBE DACA ESTE DE ACORD!? Iar problema cu montatul dalelor este o alta MARE SMECHERIE SI TÂMPENIE în același timp! Este o soluție SCUMPĂ făcută numai ca să „îngrașe” niște firme ale unor cunoscuți ai primarului și ai partidului care ii susține! DACĂ vreți sa vedeți rezultatul „plantarii” dalelor pe trotuare veniți în fata blocului ALMO vis-a-vis de primăria sectorului 2! Îți rupi picioarele pe trotuarul dalat recent, acum 1-2 ani! Asa ca mai lăsați-ne cu „realizările” primarului Mihaiu! Sper să nu mai aibă parte de alt mandat! AJUNGE UNIL!

  16. Intai sa trimita burtosii aia de la politia locala sa curete locul de tiganii care vand cacaturi si de aia care arunca gunoaie peste tot ( duminica seara oborul de un mare tomberon de gunoi) si dupa aia sa sparga banii pe proieste de promenada! N a facut nimic 3 ani si acum face intalniri pe la colturi si sparge banii aiurea!!!

  17. O alta problema daca tot ai taiat trotuarele pentru parcari, apoi capetele de strada raman mai late si fara stalpi. Masinile parcheaza pe aceste segmente de strada late iar tu pieton numai vezi ce masina se apropie ca sa traversezi caci latimea si cu masina de asupra parcata reduce unghiul de vizibilitate. Daca msi merge si cu viteza te a luat pe capota. Iar cei de la rutier scriu ca nu au prevazut asa ceva. De asemenea proiecte proaste s-au saturat cetatenii S2. Faceti mai intai o proba pe teren si apoi faceti proiecte. De simulare ati auzit primarie sector 2?!!!

  18. Dacă zona aia arata bine, însemna că eu sunt popa, sau dvs subiectiva. BORDURI APRIAPE NOI, zău!? Erau rupte ca dracu de la mașinile care parcau pe TROUTUAR, TROUAR, NU PARCARE. Asfaltul nu trebuiea schimbat… de ce nu? La fiecare reparație executata pe partea carosabila, când treceai cu mașina îți sarea proteza din gura, se duce drq sub scaun și stăteai cu gura închisă la toate semafoarele pana o recuperai. Vreți sa tragă oamenii de bagaje pana în parcarea din pasaj, pai sunt oameni care trag de ele pana acasă doamna, prin transportul în comun. Înțeleg, locuiți în zona și nu mai puteți parca pe trotuar, gratuit, în pasaj plătiți abonament. Trotuare sunt pentru oameni, nu pentru cazanele noastre. Sa meargă omu în siguranță pe trotuar, nu sa se tarsie de tigaia ta, sau sa iasă în strada în fata altei mașini ca nu putea inainta pe trotuar de jegul tău, la care plătești mare impozit, osutadouazecilei pă an. Vreți parcare lângă scara? Puteți lega bicicleta de gard. Hai sictir! Trotuare pentru pietoni și spațiu verde, nu țigăile voastre jegoase care afuma ca o soba după ce ai băgat plasticele strânse din bătătură, ca nu ai contract cu firma de gunoi.

  19. Pentru ABC 100la%ca tu ești unul dintre postacii lui R Mihai asa cum și Labuta de 4 are postacii lui care șterg comentariile care nu sunt favorabile pt domnul primar asa ca spuneți oamenilor ce sa semnat în pnnr adică acel oraș de 15 minute descurajarea deținerii unui autoturism plătirea unei taxe noi adică taxa pe carbon care dacă nu știați apare pe unele bonuri de la magazine mari gen Decathlon și multe alte restricționare ale cetățenilor care plătesc taxe și impozite ca acești primari sa facă ce vor ei ca de au venit cu spațiul public de la mama lor de acasă și sa îngrădească niște drepturi ale noastre care sunt în constituția României pe care nu cred ca a citit-o acești domni primari unul dintre aceste drepturi este dreptul la proprietate pe care ei în aceste condiții îl ignora și în loc de stâlpișori bolarzi și morcovi de beton sa planteze acei pomi de care pomenești domnule ABC și sa știe toți care citesc ca aceleași trenduri sunt în toate sectoarele se umbla la intimidare cu politia locala care după ce ca sunt plătiți de cetățeni din taxele de la primarii se poarta abuziv și nu cunosc drepturile și obligațiile ce le revin (legea 155) după mine sa se desființeze,

    dacă tu vrei sa mergi pe jos fa o dar asta nu înseamnă că ceilalți trebuie sa te urmeze. este strict alegerea fiecăruia cum se deplasează aici amintesc dreptul lalibera circulație (constituția României) asa ca domnule frustrat ca au alții 3 mașini și tu nu afla ca e dreptul lor și ca pentru ele plătesc taxe din care tu și primarii ăștia lăudăroși sa facă piste de biciclete trotinete și alei pietonale o sa mergeți pe autostrăzi cu trotineta și bicicleta cu pantalonași voștri cu vedere la glezna ca generațiile dinaintea voastră au ieșit la acea revoluție ca să poată să-și exprime alegerea nu ca să impuneți voi alte reguli și obligații.

  20. NikNik ca sa ai dreptul de parcare proprie ar trebui sa fii proprietar cu acte pe acel spatiu de parcare sa fie intabulat cadastral si sa platesti impozit. Dar carosabilul si trotuarele sunt domeniul public al primariei. Vina primariei este ca nu intreaba cetatenii cum sa faca o amenajare de spatiu public. Asa cum nu intreaba pana unde sa se taie pomii din parcuri si cum sa aranjeze bancile la umbra si toate rablele de distractii si sa taie restaurantele din parcuri. Noi nu avem inca referendumuri locale ca in Elvetia. Democratia la noi merge doar pe un picior.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.