Planul aberant al Primăriei sectorului 2 pentru Str. Chiristigiilor

Blocurile din Str. Chiristigiilor numerele 1-8 (adică segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig) au fost date în folosință în anii 1984-1985. Au 10 etaje și
4 x 10=40 de apartamente pe scară și nu au fost prevăzute cu o parcare de reședință – adică, un loc de parcare pentru fiecare apartament plus câteva locuri de parcare pentru musafiri, ca în alte țări.

Conform legislației, distanța maximă de la intrarea în bloc la locul de parcare de reședință este de 30 m !

În plus, la parter sunt magazine, care sporesc necesitatea unor locuri de parcare. La vremea aceea (1984-1985), zona nu era foarte aglomerată, până când, pe partea de nord a parcului Obor, cu toată opoziția riveranilor, a fost construit actualul sediu al Primăriei Sectorului 2. De atunci, numărul mașinilor – inclusiv numărul mașinilor riveranilor – a tot crescut.

⦁ Există două trotuare de-a lungul străzii Chiristigiilor numerele 1 – 8 (din fața blocurilor noastre) și au/aveau lățimea de circa 11,50 m, și cuprinzând fiecare:
⦁ o porțiune (trotuar 1) adiacentă blocurilor, de circa 4,5 m lățime,
⦁ o porțiune (trotuar 2) adiacentă carosabilului, de circa 3,75 m lățime,
⦁ o porțiune de spații verzi (cu foarte mulți arbori) sau spații de trecere între cele două trotuare, 1 și 2.
Pe trotuarul 2 erau parcate, perpendicular pe bordură, mașinile locatarilor din blocuri, dar și alte mașini, având în vedere că la parterul blocurilor noastre sunt magazine. Numărul total al locurilor de parcare era 42 ( =19 + 23) (câte o liniuță albastră pentru fiecare loc de parcare, în schița de mai sus).

Spre comparație, trotuarul de-a lungul străzii Chiristigiilor – segmentul dintre Str. Avrig și Str. Ziduri Moși (Piața Obor), pe partea blocurilor, are lățimi cuprinse în intervalul 2,20 – 3,70 m !!! Mașinile sunt parcate aici pe carosabil, perpendicular sau oblic pe bordură !

⦁ Trotuarul de-a lungul străzii Chiristigiilor (segmentul dintre Șos. Mihai
Bravu și Str. Avrig) vizavi de blocuri este adiacent parcului Obor și are lățimea de 1,60 m (cu ani în urmă, Str. Chiristigiilor a fost lărgită la 13 m, pe acest segment, prin micșorarea trotuarului adiacent parcului Obor la 1,60 m). Existâ o parcare cu plată adiacentă acestui trotuar cu 38 (= 28 + 10) locuri de parcare (câte o liniuță roșie pentru fiecare loc de parcare, în schița de mai sus).

Foarte puțini pietoni circulă în zonă, pe toate aceste trotuare.

⦁ Str. Chiristigiilor are, pe segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig, o
lungime de circa 110m și o lățime de 13 m, pe care se circulă acum în ambele sensuri. Există două treceri pentru pietoni (zebre) (între trotuarul adiacent Parcului și trotuarul adiacent blocurilor noastre), la distanță de 80 m între ele: una mare, la mijlocul intervalului, la ieșirea din parc, cealaltă mai îngustă, la capătul dinspre Mihai Bravu al străzii. Ambele treceri de pietoni nu fac legătura directă între parc și blocuri, ci te duc în gardul spațiului verde, pietonii trebuind să ocolească pe trotuarul 2 până ajung la o trecătoare spre trotuarul 1, la bloc (a se vedea schița precedentă).

*
⦁ În luna mai 2023, Poliția locală a Sectorului 2 ne-a amendat pe toți cei
care aveam mașinile parcate pe trotuar (trotuarul 2), la stradă, obligându-ne să luăm mașinile de pe trotuar. Cele 5 Asociații de proprietari din zonă au făcut o petiție comună către Administrația Străzilor, serviciul Circulație, la care nu s-a primit răspuns. Eu am protestat scriind articolul „Mașinile stau pe trotuare” sau „trotuarele stau sub mașini” ?

„Mașinile stau pe trotuare” sau „trotuarele stau sub mașini” ?

articol în care am demonstrat că, în zona noastră, ca și în foarte multe alte zone similare din București, nu „mașinile stau pe trotuare”, ci „trotuarele stau sub mașini”, deci că nu mașinile trebuie luate de pe trotuare, ci trotuarele trebuie luate de sub mașini! Mai precis, am scris că:
⦁ trebuie înființate locuri de parcare pe trotuarul 2 (soluția rapidă și ieftină) sau
⦁ trotuarul 2 trebuie tăiat complet …, sau trebuie tăiate alveole în trotuarul 2, pentru parcarea mașinilor (ambele soluții sunt de durată, costisitoare).

⦁ În jurul datei de 1 octombrie a.c., au început lucrări pe stradă, fiind distrus
trotuarul 2 din fața blocurilor noastre, în vederea construirii unor alveole pentru parcare. Nu ni s-a spus nimic, iar noi am crezut că s-a răspuns protestelor noastre.

Am aflat abia acum câteva zile că, în aprilie 2023 deja, Primăria sectorului 2 a aprobat un program de reabilitare și modernizare pentru 5 străzi din sector, prima pe listă fiind Str. Chiristigiilor.
Și tot acum câteva zile am obținut Planul de situație al proiectului cu titlul: “Modernizare, reconfigurare, reabilitare domeniul public (spații pietonale, inclusiv spații verzi și parcări) Strada Chiristigiilor, inclusiv racorduri la arterele de circulație intersectate” (atașat), din care am extras partea care conține segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig :

Se poate vedea că planul prevede, în principal:
– îngustarea străzii (partea carosabilă) Chiristigiilor de la 13 m la 5 m (o nebunie);
– circulație în sens unic, în loc de circulație în ambele sensuri, dar pe stradă mai îngustă (logica este să înlocuiești circulația în dublu sens cu sensul unic ca să fluidizezi circulația, prin crearea de benzi suplimentare, dar pe aceeași lățime a străzii);
– dispariția celor 38 locuri de parcare adiacente parcului Obor, prin lărgirea trotuarului adiacent parcului de la 1,60 m la circa 8 m (după ce, anterior, trotuarul fusese micșorat, ca să fie lărgită strada), deși nu există circulație pietonală care să justifice acest lucru aberant;
– 3 treceri pentru pietoni (care dau în gardul parcului Obor) (pe lungimea de circa 110 m a străzii în zonă), în loc de 2 treceri pentru pietoni acum (care dădeau tot în gard, în gardul spațiului verde), ceea ce va diminua fluiditatea traficului și va mări cantitatea de noxe;
– doar 35 (= 18 + 17) locuri de parcare, în alveole, adiacente trotuarelor blocurilor, în loc de 42 (=19 + 23) locuri de parcare, pe trotuar, cum era înainte (Prin crearea alveolelor pentru parcare, ni s-a dat dreptate, deci, că nu mașinile trebuiau luate de pe trotuar, ci trotuarul trebuia luat de sub mașini și, atunci, de ce am fost amendați și izgoniți de pe trotuar, în mai, când proiectul exista deja? Ne dă cineva banii înapoi, căci tracasarea suportată nu poate fi compensată?).
Deci, în rezumat, în principal, prin acest proiect aberant, dacă continuă: în loc de 80 (=42 + 38) locuri de parcare în zonă, avor fi doar 35; în loc de stradă de 13 m lățime, cu circulație în dublu sens, va fi o stradă de doar 5 m lățime, cu sens unic; în loc de 2 treceri pentru pietoni, vor fi 3 treceri pentru pietoni.
Asta numește Primăria sectorului 2 “fluidizarea traficului”și “crearea de locuri de parcare”? Cum a avizat Comisia tehnică de circulație a municipiului București acest proiect care prevede îngustarea drastică a unei străzi? Nu trebuiau create alveole pentru parcare, era foarte ieftin să fie făcută parcare pe trotuar. Trotuarele sunt mari pentru traficul pietonal existent, nu trebuie lărgite. Care este atunci scopul acestui proiect și motivația? Pentru cine, pentru ce este făcut acest proiect, această cheltuială? Este austeritate în țară, cu deficit de 6%, și Primăria Sectorului 2 face cheltuieli pentru un proiect aberant, care nu folosește cetățenilor din zonă?
Proiectul trebuie sistat de îndată!

 

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 16
Dr. Afrodita Iorgulescu 44 Articole
Author

29 de Comentarii

  1. Primaria sectorului 2 are o mare hiba. Nu consulta in proiectele propuse populatia locala. Face primarul niste intalniri prin parcuri si intersectii, inregistreaza niste idei si atat. Dar la fiecare din intalniri repeta ca papagalul aceleasi teme. Dar fiecare cvartal are problemele lui. Cine face aceste proiecte are si cel putin 200-300 de chestionare de investigare a populatiei din zona?!!!. Nu au nimic. Asa a facut propunere si proiect de concesionare Parcului Tei cu zeci de instalatii de agrement inghesuite. Multe trebuiesc realocate in alte parcuri din sector. Un parc trebuie sa fie loc de liniste, relaxare si agrement minimal. Dar avem restaurante si parcare in acest parc si copacii taiati cu nemiluita, banci
    foarte dese puse in soare ca sa ne coacem. Poluarea fonica si al aerului in sect 2 avem peste masura.

  2. doamna Afrodita
    sinteti mancati:
    -Editat a bagat mai multe milioane de euro in „lucrarea” aia,
    V-AU PARAZITAT SI PE DVS!

  3. primariile Patriei sint hoageacuri de banditism
    i-au incalecat pe toti,
    au furat zeci de miliarde:
    -Partidul Comunist s-a mutat in Primarie,in „asociatiile de proprietari”!
    (standardul la furat e clar:
    cel putin 95% din bugete sint furate)

    • D na mă bucur că cineva a observat ce se întâmplă de1an in sect2 . S au plantat atâtea popice de restricție a parcări. chiar și la 70-80 cm de nici pietoni nu mai pot sa treacă. Zona pe care o văd ,de la Obor la D na Ghica a fost distrusa de așa zisa modernizare. In zona aia s au desființat peste 1000 de parcări in favoarea așa zisului trafic pietonal și parcărilor la poarta casei . Aveti grija că la anul sa votați USR la alegeri , că alți primari nu mai avem

  4. Doamna doctor, ma surprinde o astfel de pozitie la cineva cu educatie superioara. Bucurestiul a ajuns azi sa fie sufocat de masini, tocmai pentru ca pana acum au fost favorizate masinile, in detrimentul pietonilor. Ori, e stiut, ce favorizezi, prolifereaza. A fost o politica gresita. Au fost ingustate trotuarele si largite strazile; au fost urcate masinile pe trotuar; transportul in comun a fost mutat pe mijlocul strazii; semaforizarea a fosta modificata sa favorizeze masinile, pietonii trebuind sa astepte 2 cicluri de semafor ca sa traverseze o singura strada; cand invatam la Sincai, aveam trecere de pietoni pana in parc, e o singura strada de traversat; elevii de azi trebuie sa traverseze celelalte 3 laturi ale intersectiei ca sa ajunga in parc! Aberant! Azi ne miram de ce nu circula cetatenii pe jos si cu transportul in comun si prefera masina. Pai pe unde sa mearga? Printre masini? Pe strada mea de azi (Banu Manta) trotuarul a ajuns la 80 cm; pe o parte imping tufele, pe cealalta imping masinile botul pe trotuar. Raman mai putin de 40 de cm folosibili. Abia incape un om subtirel. Nici vorba sa te poti plimba cate 2, cum era inainte. Doar sir indian. Cand te intalnesti cu sensul opus, unul trebuie sa coboare intre masini. Cateodata nici nu e pasabil pentru carucior de copii. E bine asa? Mai ganditi-va…
    Daca vrem sa avem un oras locuibil, trebuie sa favorizam pietonii si transportul in comun: largit trotuarele, mutat transportul in comun la trotuar, semaforizarea sa favorizeze pietonii etc. Iar masinile mutate in parcari subterane, sub cladiri, intersectii parcuri etc.

  5. Totusi, nici un Primar din Romania-Bucuresti sau alt oras mare, nu poate sa asigure parcari convenabile, tuturor cetatenilor care – in nesimtire- poseda cate 2 – 3 masini/familie. Noi vedem cu revolta, pe locatarii tineri, cum ies din bloc, pasesc 3-4 m pe trotoar, si se trantesc obositi in masinile parcate te miri unde. Nu exista locuri de parcare in jurul blocurilor, pt toate masinile locatarilor – este clar ?! se intelege si se retine ?! Incercati sa circulati pe jos, plecand la job in timp util – si nu in ultimul moment, schiauni de cap, cum vedem pe tinerii „obositi”.

  6. Am trecut azi Dimineatza pe acolo ! Lucrează la realizarea Parcarii de lângă Blocuri !

  7. Doamna doctor are probleme mari in a face o analiza corecta pentru ca are o logica precara. Ma si mir cum un om ca ea publica in Cotidianul. Mai mult, nu are nici cunostinte de urbanism. Ea vorbeste popular ca omul fara carte din Obor care dupa ce a crescut pretul la rosii, nu intelege de ce totusi a incasat mai putin bani la sfarsit de luna. El merge pe o logica bruta necunoscand principiul cererii si al ofertei care spune daca cresti pretul nejustificat vei vinde mai putin.

    Ea spune „pe aceste trotuare nu se circula aproape deloc”. Pai cine a fost primul oul sau gaina? Daca trotuarul este plin de masini, intr-o stare deplorabila, sau prea ingust, este logic ca el nu atrage trafic pietonal. Sigur, mai poate exista si explicatia ca nu traseul tratoarului nu se suprapune cu nevoia de mobilitate a cetatenilor. Dar nu are doctorita de unde sa stie acest lucru. Deci, simplu spus, prima este investitia, apoi daca ea este facuta cu cap, ea va atrage si clienti. Se duc multi oameni acum pe Insula de pe Lacul Morii. Nu prea. Deci nu se investeste acolo pentru ca nu se duc oameni acum? Sau se investeste pentru a atrage oameni acolo? E simplu rationamentul.

  8. Face parcare la proprietarii masinilor si proprietarii vor plăti parcarea anuala la adp pentru locuri de parcare !

  9. Planul face parte din descurajarea proprietatii, adica, duce la descurajarea detinerii unui autoturism. Asta se intampla in tot orasul. Sunt primii pasi din legea orasului de 15 minute, adoptata acum cateva luni. Numai niste minti bolnave pot sa restrictioneze detinerea proprietatii, ingustsrea cailor de rulare si largirea fara folos a trotuarelor. A face sens unic pe marea majoritate a strazilor este ceva aberant. Cu atat mai mult, sa justifici ca fluidizezi circulatia. Sensul unic duce la aglomerarea cailor de circulatie, la timp mai mare de a ajunge la destinatie, la consum mai mare de carburant, la cheltuieli mai mari din partea soferilor, la noxe mai mari si la stres mai mare al participantilor la trafic. Este pur si simplu o politica distructiva.

    • Te-ai nascut in secolul gresit. Amenajarile sunt foarte bune. Jos din cazane, toti puturosii !

  10. MAI SUNT LOCURI DE FĂCU PARCARI UN SEC 2 ,CHIAR SI PE TROTUATELE CE AU 3,5 m LĂȚIME, FERDINAND ,MOȘILOR, IANCULUI ,COLENTINA

  11. Faci parcare si scoti de la fiecare sofer . Taxa de 6000 d lei pe an pentru locul de parcare !

  12. Apar tot felul de trăsnăi făcute de acest Primar! Asta a votat cetățenii sectorul 2 asta au!!! Acest Primar ne-a arătat că se poate fura ci o acoladă de asfalt și o acoladă de bordură!!! Deci hoția își schimbă forma,merge la toți primării!!!

  13. Asa ne-a facut si noua pe partea cu ACR Obor..un trotuar foarte lat,a ingradit totu cu stalpisori idiotu..si pe Mosilor la fel.Cel mai de 2 bani primar.Sper ca la anu doar neamurile lui sa il voters.Probabil are manevra cu aia care fac stalpisorii,ca i-a pus peste tot.

    • Pe trotuare circula pietonii. Pentru parcare, incercati sa o lasati pe carosabil.

  14. Pe vechea platforma industriala Obor au fost demolate toate fabricile pe aceste terenuri au aparut mall – uri Veranda si altele asemenea si zeci de blocuri. Dar o parcare etajata deloc.In continuare pe aceste terenuri se vor blocuri de 25 de etaje si parcari la suprafata. Spatiu verde mai deloc. Dar de ce nu blocuri de 8 si 10 etaje, toate cu parcari subterane. La suprafata spatiu verde de 50- 60%. Utilitati scolare si medicale.
    Iar pentru d-na doctor, de ce toate parcarile sa fie langa blocuri si nu la una mare subterana?!! In sectorul 2 multe blocuri au betonat spatiul verde de sub geamurile de la parter pentru parcari. Iar trotuarele pe strazile secundare sunt in panta pentru cei care au curte ori ies din bloc sau sunt ateliere auto. Nimeni nu mai poate circula pe aceste trotuare. Stie primarul aceste lucruri, a facut ceva, nimic !! O sa vada al doilea mandat cand isi va vedea ceafa!!!

  15. In mod asemănător, cu dispreț față de nevoia de locuri de parcare pentru cetățenii sectorului 2, in zona intersecției B-dul Ferdinand -Str. Avrig, trotuarul lat de 7m care servea atât pentru pietoni cât și pentru locuri de parcare, a fost blocat pentru accesul auto la parcaje prin stâlpișori montati la stradă. Astfel, peste 15 locuri de parcare au fost anulate, într-o zonă ce duce lipsă acută de așa ceva. Este o măsură abuzivă, lipsita de spirit gospodăresc și grijă față de nevoile cetățenilor. Era suficient un minim efort de trasare și amenajare a parcajelor, fără să fie deranjați pietonii….dar a fost mai ușor pentru Primăria sector 2 (sau Primăria Generală) să își bată joc de cetățeni. Solicităm de urgență revenirea la o situație normală pe partea trotuarului din B-dul Ferdinand, in sensul dinspre Str. Avrig spre Sos. Mihai Bravu!

    • Toti oamenii sunt pietoni. Sau matale te-ai nascut cu volanul in mana? Prcati, va rugam, pe carosabil. Lasati trotuarele pentru pietoni !

  16. Oameni buni, ati ajuns sa va identificati cu masinile, in curand o sa spuneti ca masina sunteti voi. Oameni buni, din masina trebuie sa mai coborati. Pe unde o sa mergeti? O sa aveti un copil cu un carucior, pe unde o sa il impingeti? Nu vedweti decat masina in fata ochilor.
    Proiectul este perfect, este fix ce au oamenii (a se citi oamenii; nu masinile) nevoie, un loc civilizat pe unde sa treci. Cat despre ahtiatii dupa masini, atat va urez: spor in a circulape trotuare blocate de masini!

  17. Bună ziua. Sunt locuitor al sectorului 2, zona spit. Sf. Pantelimon. Am citit si eu articolul de mai sus si sunt total de acordcu concluziatrasa, adică aceea ca in sectorul 2 lucrarile se fac FARA CAP !!! Toata zona in care locuiesc este paralizata de ambuteiaje si ingustari ale circulatiei din cauza că, NU EXISTĂ LA NIVELUL PRIMARIEI SECTORULUI UN CAP DEȘTEPT, VIZIONAR care să impleteze circulatie cu sens unic pe toate strazile acestea. Unde mai pui și că onor primaria a permis celor de la fostul Radet sa monteze conducte de termoficare pe trotuar (!!!!!!) blocând astfel și circulatia masinilor si a pietonilor. Dar pe cine intereseaza ????? Cu mâna pe inimă o spun, nu mi-a fost drag Onțanu și d’aia nu l-am votat dar din cauza actualului primar și actualei administrații MI S-A FACUT DOR DE ONȚANU !!!

  18. Pe marile bulevarde din mai toate sectoarele au fost create 3 benzi autoturisme pe un sens. Un ex. Sos. Colentina. Dar si Sos. Stefan cel Mare, etc. Dar o banda cea de langa trotuar trebuia alocata transportului public si bicicletelor. Dar nu s-a facut nimic. Bicicletele si livratorii tip Tazz/Glovo merg si pe trotuare ca intarzie in trafic. Pe strada Lizeanu se circula pe ambele sensuri plus cele doua sine de tramvai si nimeni nu a facut un singur sens. Se sta la stop la intersectia cu Stefan cel Mare cate zeci de minute. Plus masinile parcate pe trotuarele strazii Lizeanu. Si Primaria nu vede nimic. Pe toti nu ii intereseaza decat masinile personale nu si transportul public.

  19. Bucurestiul trebuie privit prin istoria lui. Toata schema strazilor si aliniamentul caselor, blocurilor nu a fost prevazut sa detina un asemenea trafic de transport public si personal. Dupa 1990 totul s-a dezvoltat haotic si corupt. Fiecare primar de sector a facut ce a vrut si cum a vrut, cu cine a vrut. Acum Capitala nu are un aspect estetic si functional. Totul arata a carpeala si kitsch. De la borduri, trotuare, stalpi lumina, placute blocuri cu adresa, spatiu verde, banci, parcuri, parcari, tonete ziare si firme magazine, etc. Multiple forme si culori cu lipsa de bun gust. Nici un primar nu a avut o planificare reala si strategica. Sa inceapa sistematizarea urbana de la un micro cartier cu toate ce trebuiesc si apoi sa treaca la altul Un registru al spatiilor verzi si parcarilor trebuie sa detina fiecare sector. Asociatiile de blocuri nu sunt verificate temeinic si date amenzi unde trebuie. Primariile nu au corp de voluntari care sa ii ajute in multe actiuni. Totul se face dupa principiul lasa ca merge si asa. Bucurestiul nu arata ca o capitala cu adevarar europeana ci ca una africana.

  20. Blocurile de pe chiristigii au si parcari in spate. Se vrea din casa hop in masina . Bravo Primarie sect.2 !

  21. Absolut insuficiente, de pe vremea lui Ceaușescu, când norma era de 1 loc de parcare la 10 apartamente. Dar adiacent este un teren viran, neamenajat ca spatiu verde, suficient ca primăria să îl amenajeze parțial ca parcaj etajat, eventual prin expropriere cu justă despăgubire dacă nu e al primăriei, după care să încaseze chirii.

  22. 1) Draga E.A., Nu-mi vine sa cred ca unii sugereaza aceasta conspiratie ca vrea primaria sa va lase fara masini. La naiba, e o mica incercare disperata sa decongestioneze dezastrul numit Bucuresti.

    Ne sufocam de masini, orasul asta a devenit printre cele mai poluate din europa, si noi ne plangem ca pietoneaza o strada amarata?
    Sa stai putin sa te gandesti ca o masina ocupa peste 4 metri din spatiu si de multe ori oamenii se duc singuri la munca cu ele. Daca 100 de oameni se duc dimineata in acelasi loc/in aceeasi zona sa munceasca folosind masina, se face deja trafic de 400 de metri. E jumatate de kilometru si atatia oameni inseamna nimic pentru cat de populat e Bucurestiul! Masinile sunt pe departe cel mai ineficient si costisitor mod de transport.
    Trotuarul si pistele de biciclete isi au rolul. Un loc de parcare de masina face cat 10 de bicicleta, daca luam o strada (de exemplu strada care se va face pietonala langa parcul obor) si o transformam in pista de biciclisti, pot circula 14000 oameni pe ora, comparativ cu 2000 de oameni cu masina cand nu e trafic. Un trotuar poate fi si mai eficient si ar circula aproximatic 20000 de oameni pe ora, de 10 ori mai eficient decat masinile in cazul in care, repet, nu este trafic (si este foarte mult). Lumea se tot intreaba si se tot plange de trafic, vor sa se construiasca fel si fel de pasaje si autostrazi prin tot bucurestiul ca asa se va „fluidiza” traficul. In realitate acest lucru va incuraja si va influenta si mai multi oamenii sa utilizeze masina pentru simplul fapt ca s-a construit infrastructura pentru masini si nu conteaza cate benzi si cate pasaje se fac, tot se pune traficul la loc (exemplu: autostrada Houston din america, uitati-va ce mai „vis american” e si prin tara aia, zici ca e dintr-un film SF distopian) dar unii nu pot vedea pur si simplu cat au ajuns masinile sa fure din spatiul public, spatiul oamenilor. Orasul asta nu mai e construit pentru oameni, zici ca e doar pentru masini!

  23. 2) Aceasta este solutia corecta, si anume intr-un oras dezvoltat din europa, bicicletele si transportul in comun au prioritate in fata masinilor. Eu nu zic sa interzicem utilizarea masinilor complet, parte din solutie este chiar sa se circule fara trafic/mai bine pentru ca atunci cand sunt restrictionate sa se alinieze cu celelalte modalitati de transport mai bune nu va mai fi traficul de acum. Usor de zis, greu de facut: vrei sa circuli pe jos sau cu bicicleta in oras? Foarte bine! Vor exista piste si linii de transport situate pe arterele cele mai eficiente si drepte care circula mai central, iar masinile vor fi restrictionate pe acolo. Vrei sa circuli cu masina in oras? Foarte bine! Vor exista drumuri inelare+autostrada de centura, ocolind zonele spre centru si astfel evitand multe intersectii si trafic, si circuli chiar mai rapid decat daca ai circula prin trafic.
    Un lucru destept care poate fi implementat in orasul asta este trecerea de la sector la sector sa se faca doar prin drumurile inelare, centura si autostrada, densitatea de intersectii va fi mai mica fata de centru si daca se aplica corect, in timp ce se fac mai multe piste si se eficientizeaza transportul in comun, se va fluidiza traficul. Ma rog, momentan astea sunt vai de ele si abia ca avem un singur inel central in bucuresti.

  24. 1) Draga E.A., Nu-mi vine sa cred ca unii sugereaza aceasta conspiratie ca vrea primaria sa va lase fara masini. La naiba, e o mica incercare disperata sa decongestioneze dezastrul numit Bucuresti.

    Ne sufocam de masini, orasul asta a devenit printre cele mai poluate din europa, si noi ne plangem ca pietoneaza o strada amarata?
    Sa stai putin sa te gandesti ca o masina ocupa peste 4 metri din spatiu si de multe ori oamenii se duc singuri la munca cu ele. Daca 100 de oameni se duc dimineata in acelasi loc/in aceeasi zona sa munceasca folosind masina, se face deja trafic de 400 de metri. E jumatate de kilometru si atatia oameni inseamna nimic pentru cat de populat e Bucurestiul! Masinile sunt pe departe cel mai ineficient si costisitor mod de transport.
    Trotuarul si pistele de biciclete isi au rolul. Un loc de parcare de masina face cat 10 de bicicleta, daca luam o strada (de exemplu strada care se va face pietonala langa parcul obor) si o transformam in pista de biciclisti, pot circula 14000 oameni pe ora, comparativ cu 2000 de oameni cu masina cand nu e trafic. Un trotuar poate fi si mai eficient si ar circula aproximatic 20000 de oameni pe ora, de 10 ori mai eficient decat masinile in cazul in care, repet, nu este trafic (si este foarte mult). Lumea se tot intreaba si se tot plange de trafic, vor sa se construiasca fel si fel de pasaje si autostrazi prin tot bucurestiul ca asa se va „fluidiza” traficul. In realitate acest lucru va incuraja si va influenta si mai multi oamenii sa utilizeze masina pentru simplul fapt ca s-a construit infrastructura pentru masini si nu conteaza cate benzi si cate pasaje se fac, tot se pune traficul la loc (exemplu: autostrada Houston din america, uitati-va ce mai „vis american” e si prin tara aia, zici ca e dintr-un film SF distopian) dar unii nu pot vedea pur si simplu cat au ajuns masinile sa fure din spatiul public, spatiul oamenilor. Orasul asta nu mai e construit pentru oameni, zici ca e doar pentru masini!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.