Şase raportori ONU critică România

Șase Raportori ai Organizației Națiunilor Unite au solicitat Guvernului să dea explicații la Geneva despre asigurarea educației pe tema egalității și identității de gen în școli și universități și pe tema accesului elevilor la educație sexuală comprehensivă pentru copii, adolescenți și tineri.

Clarificările sunt cerute în contextul în care Parlamentul României a adoptat două propuneri legislative controversate. Este vorba de propunerea care elimină prevederile privind accesul la educație sexuală din Legea privind protecția și promovarea drepturilor copilului nr. 272/2004, și de propunerea care interzice discuțiile despre gen și identitate de gen în școli, licee, universități și programe de formare profesională.

Prima propunere legislativă a fost transmisă Senatului spre reexaminare de către președintele României, iar a doua va fi discutată pentru a treia oară într-o ședință închisă a Curții Constituționale în data de 18 noiembrie.

„Interpelarea transmisă Guvernului Orban accentuează faptul că ambele propuneri au consecințe extrem de grave în educație, în condițiile în care sarcinile la adolescente, infecțiile cu transmitere sexuală, discriminarea și violența bazată pe gen, dar și stigmatizarea și marginalizarea persoanelor lesbiene, gay, bisexuale și transgender rămâne la un nivel ridicat. Mai mult, poziția Raportorilor ONU demonstrează că aceste prevederi încalcă drepturile femeilor și persoanelor transgender și angajamentele internaționale ale României, inclusiv Convenția de la Istanbul”, se arată într-un comunicat transmis, miercuri, de Accept.

Raportorii spun că își exprimă îngrijorarea cu privire la faptul că proiectele de lege propuse sunt incompatibile cu principiul non-discriminării coroborat cu dreptul la educație și dreptul la cel mai înalt standard de sănătate fizică și mentală care poate fi atins, inclusiv sănătatea sexuală și reproductivă, prin refuzul accesului la informare și educație.

Aceștia sunt, de asemenea, îngrijorați de faptul că sancționarea oricărei persoane care predă despre gen, egalitatea de gen și identitatea de gen pare să reprezinte o încălcare nejustificată a drepturilor sale la libertatea de opinie și de exprimare, precum și a libertății sale academice.

„Ne îngrijorează faptul că, dacă ar fi adoptate, proiectele de lege ar încălca nu numai o serie de dispoziții din Constituția României, enumerate mai sus, ci și principiile internaționale ale drepturilor omului”, scriu Raportorii.
Raportorii ONU cer Guvernului Orban să explice măsurile luate pentru a se asigura că toate persoanele și grupurile au acces la educație sexuală comprehensivă, inclusiv informații non-discriminatorii, bazate pe dovezi exacte din punct de vedere științific și adecvate vârstei, cu privire la toate aspectele sănătății sexuale și reproductive, inclusiv diversitatea identităților sau expresiilor de gen. De asemenea, solicită Guvernului să furnizeze informații cu privire la măsurile luate pentru a proteja persoanele trans împotriva violenței și discriminării în instituțiile educaționale, inclusiv împotriva bullying-ului, hărțuirii, stigmatizării și ostracizării.

„Intervenția Raportorilor ONU arată cât de grav este derapajul legislativ al Parlamentului României. Ura față de persoane transgender, femei și accesul la informații corecte, științifice, despre sănătate și sexualitate determină un grup restrâns de parlamentari să facă asemenea propuneri legislative, înghițite pe nemestecate de majoritatea parlamentarilor, dezinteresați de situația femeilor și a persoanelor transgender. Curtea Constituțională, Președintele României și Parlamentul au obligația să respingă ambele propuneri legislative și să repare acest derapaj”, a declarat Teodora Roseti, directoare executivă a Asociației ACCEPT.

Semnatarii au solicitat Guvernului să transmită îngrijorările lor la CCR. Aceștia sunt: Koumbou Boly Barry, Raportor special pentru dreptul la educație, Irene Khan, Raportor special privind promovarea și protecția dreptului la libertatea de opinie și de exprimare, Tlaleng Mofokeng, Raportor special privind dreptul oricărei persoane la accesul la cel mai înalt standard de sănătate fizică și mentală pe care îl poate atinge, Victor Madrigal-Borloz, Expert independent privind protecția împotriva violenței și discriminării bazate pe orientarea sexuală și identitatea de gen, Dubravka Simonovic, Raportor special privind violența împotriva femeilor, cauzele și consecințele acesteia și Elizabeth Broderick, Președinte-raportor al Grupului de Lucru pentru discriminarea femeilor și fetelor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. In primul rind, pentru a ajunge la mizeria voastra de „educatie sexuala” (?!?) care incurajeaza toate scursurile si degenerescenta omenirii, va trebuie educatia de „cei sapte ani de acasa” ! Pe care probabil ca, cu niste parinti alcoolici, degenerati si partuzisti, n-a avut cine sa v-o faca ! Si, in loc de cacaturile voastre de poponari si travestiti, ce ati zice de o sanatoasa si absolut necesara educatie civica si morala, de care ducem mare lipsa ?

  2. Deci, daca niste neispraviti, ” raportorii ” lu` Peste, au chef sa bata campii, o tara intreaga trebuie sa cada pe spate de mofturile lor. N-aveti decat sa va jucati cu sexul vostru la voi acasa, noi respectam legile si traditiile noastre.

  3. 1. ”educația sexuală” va duce la creșterea numărului de minore însărcinate și la răspândirea bolilor venerice, nu la scăderea lor.
    2. ”diversitatea identităților sau expresiilor de gen” – demența asta nu are la bază pe nici o dovadă științifică, este doar o invenție sexomarxistă menită să-i îmbolnăvească psihic pe minori.

  4. „Educația sexuală” a fost introdusă pt prima dată în școli în 1918 de adjunctul comisar maghiar pentru cultură și marxistul György Lukács. El este responsabil pt dezvoltarea de strategii subversive pe care el le-a numit „terorism cultural”. O componentă a terorismului cultural a fost dezvoltarea cursurilor de educație sexuală în școli care să lucreze la distorsionarea moralei sexuale tradiționale. El a ajuns la concluzia că, dacă morala sexuală a creștinilor ar putea fi compromisă și subminată atunci când erau copii, atunci creștinismul în sine ar putea fi distrus și, împreună cu ea, civilizația occidentală și, prin urmare, opoziția la îndoctrinarea marxistă. El a presupus că creștinismul este fundamentul civilizației occidentale și, prin urmare, trebuie atacat direct. El a realizat acest lucru criticând foarte mult valorile morale sexuale creștine în clasă, promovând în același timp promiscuitatea sexuală. De asemenea, el a luat în derâdere autoritatea părintească, la care copiii sunt întotdeauna deschiși. Acest lucru a avut ca efect transformarea copiilor în bătăuși, hoți mici, prădători sexuali, ucigași și sociopați.

    La mai mult de 100 de ani de la experimentul lui Lukacs președintele și guvernul României vor să supună copiii români la același tip de tratament satanist. Scopul este unul singur: distrugându-i pe copii distrugi viitorul României.

  5. te educa el…
    ce-i de invatat? este un instinct, atlase anatomice gasiti pe net si la orele de biologie poate mai se face si anatomia omului…
    ca sa invatati sa iubiti incercati sa citi carti demodate unde eroinele iubesc platonic, daca nu luati-l pe Cartarescu el va va ajuta sa cunoasteti vulgaritatea…
    numai ca nu aveti nevoie unii vorbesc ca bautura si etnobotanicele va ”educa” si unele sunt femei cu experienta de la 14 ani, nu m-ar mira ca protestarele sa fie deja trecute de al N-lea partener, in aceste situatie scoloa nu va poate invata cum sa atingeti nirvana aceea v-o ofera casele de toleranta din occident unde sunt la liber unele stimulente…
    sau mergeti in Japonia sa deveniti gheisa, numai ca trebuie sa fiti si foarte educate, stapane pe propriile enotii, nu cu salvarii la vedere fara jena…
    poate ar trebui o lege pt prostitutie si acolo veti gasi ”indrumatoare” pricepute, in scoala nu are ce cauta nirvana…

  6. ONU nu avea principiul neamestecului in treburile interne ale statelor membre?! De cand se amesteca aceasta organizatie in crezurile personale ale popoarelor? Nu mai putem crede in ce vrem ci in ce ni se impune: atunci ONU, UE, OMS sunt organizatii dictatoriale, mai ceva ca Ceausescu, care era dictator al romanilor si nu al tuturor comunistilor! Cat de mult s-a degradat lumea si se da vina pe schimbarile climatice, nu pe aparitia globalistor in organizatiile mondiale care ar trebui sa nu ordone si impune ceva vreunui stat membru! Ne mai miram de ce s-a retras Trump din unele din acestea?! Stia el mai bine de ce s-a retras!

  7. Raportorul onu sa vada ca sunt zeci de milioane de refugiati si miliarde care nu au ce manca pana la educatia sexuala, ca sa nu mai vorbim ca in Romania multi copii se culca nemancati. Uniceful a rezolvat toate problemele copiilor? Un mare siktir si placuta suedeza.

  8. De aia l au impuscat pe Ceausescu, sa ne conduca yaleng mokofleng si kombolu bali bali

  9. Eh,ce sa faca si aripa sorosista a ,,educatiei saxuale,,?Sunt invidioase ca ong-urile cu ,,tineri frumosi si liberi,,patronate de ei ,ca ,,guwernul mieu,,nu le-a marit bugetele si lefurile cu banii amaratilor ca institutile de forta iohahaniste.Acum se dau ,,descriminate,,si lovite in aripa,vor face urat pana cand nea Lucovici le vor da bani mai multi luati de la ,,romanii miei,,sa faca ciocul mic.Rominia euriopeana,Rominia norr-maaa-laaa,Rominia lucului binee fecut.Ghinion.

  10. „raportorii” adica agentii soros, ai unor organizatii criminale zszioniste adepta, printre altele, a instituirii globale a pedepsei prin decapitare (ca si sharia) daca incalci legile lui Noe – Noahide Laws / UN – din care sper ca Romania sa iasa pana nu ne pierdem SUVERANITATEA, TRADITIA, RELIGIA, CREDINTELE SI NATIONALISMUL. DUCETI-VA #AFAAARAAAAA !! CAUTATI-VA TAAAARAAAA !! CA NU EEESTEEE ROMANIA TARA VOASTRA BAAAHHH!

  11. Bre,chilotul ala urias si alb de bebe e al lui Klausica?Hi..hi..hi.Intrebarea ,,O facem,dar cum?,,sigur a mai auzito de la Carmenita lui,sireaca femeie e complexata ca momitele Marelui Bebe sunt doar de decor in scutece.Ghinion.Nare cine s-o consoleze.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.