Și anulați, și cu banii luați

Peste 100 de milioane de lei din bani publici au fost achitați celor 14 candidați la turul 1 al prezidențialelor chit că acesta a fost anulat. Banii au fost dați indiferent de numărul de voturi obținute de fiecare

De CD M
Și anulați, și cu banii luați

Peste 100 de milioane de lei din bani publici au fost achitați celor 14 candidați la turul 1 al prezidențialelor chit că acesta a fost anulat. Banii au fost dați indiferent de numărul de voturi obținute de fiecare

Și anulați, și cu banii luați.  Peste 100 de milioane de lei din bani publici au fost deja achitați celor 14 candidați la turul 1 al prezidențialelor chit că acesta a fost anulat. Astfel, toți candidații o pot lua de la capăt cu bannere, fluturași și clipuri electorale fiindcă o OUG din 12 decembrie 2024 stabilea deja restituirea către competitorii electorali a sumelor aferente cheltuielilor electorale la alegerile pentru Președintele României din anul 2024.

Actul normativ a fost emis la mai puțin de o săptămână de la decizia CCR de anulare a alegerilor și este valabilă pentru TOȚI CANDIDAȚII, INDIFERENT DE SCORUL ELECTORAL.

Astfel, cu toate că, în cazul alegerilor locale, cheltuielile efectuate într-o circumscripţie electorală de către un
candidat independent se rambursează numai dacă acesta a obţinut minimum 3% din voturile valabil
exprimate pentru funcţia la care a candidat, la prezidențiabili pare că nu mai e valabil același lucru.

Aceste restituiri s-au facut din fondul de rezervă bugetară în baza unei cereri scrise din partea partidelor care au avut un candidat sau a candidaţilor independenţi.

 

In OUG, se prevedea că:

Văzând Hotărârea Curții Constituționale nr. 32/2024 privind anularea procesului electoral cu privire la alegerea Președintelui României din anul 2024, având în vedere că raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale pentru fiecare competitor electoral la alegerile pentru Președintele României din anul 2024 a fost depus, conform legii, la Autoritatea Electorală Permanentă, constatând că Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu conține prevederi în ceea ce privește rambursarea cheltuielilor electorale în situația anulării alegerilor,ținând cont de faptul că această situație este de natură să genereze dificultăți financiare competitorilor electorali la alegerile pentru Președintele României, în lipsa cadrului juridic, a resurselor și a garanțiilor necesare pentru a asigura evitarea acestora,

văzând Procesul-verbal nr. 222CBEC/P.R.2024 din 10.10.2024 privind constatarea rămânerii definitive a candidaturilor și a semnelor electorale la alegerile pentru Președintele României din anul 2024, încheiat de Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2024, potrivit căruia competitorii electorali cu candidaturi rămase definitive la alegerile pentru Președintele României din anul 2024 au fost 9 partide politice, o organizație a cetățenilor aparținând minorităților naționale și 4 candidați independenți,

luând în considerare faptul că reluarea alegerilor pentru Președintele României presupune o nouă campanie electorală, iar nerambursarea sumelor aferente cheltuielilor electorale la alegerile pentru Președintele României din anul 2024 va avea drept consecință imposibilitatea desfășurării unei noi campanii electorale de către aceiași competitori electorali, cu repercusiuni asupra capacității acestora de a-și îndeplini misiunea publică garantată de Constituția României, republicată,

în vederea asigurării egalității de șanse în competiția politică la alegerile pentru Președintele României care se vor desfășura în anul 2025,

în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public și constituie o situație de urgență și extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

 

Articolul 1(1) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Autoritatea Electorală Permanentă restituie, la cererea scrisă a competitorilor electorali la alegerile pentru Președintele României din anul 2024, sumele aferente cheltuielilor electorale evidențiate în rapoartele detaliate ale veniturilor și cheltuielilor electorale depuse de către aceștia la Autoritatea Electorală Permanentă, în condițiile legii.

(2) Modelul cererii prevăzute la alin. (1) este prevăzut în anexa nr. 1.

(3) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoțită de declarația pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.

(4) Autoritatea Electorală Permanentă virează sumele restituite potrivit prevederilor alin. (1) în conturile prevăzute la art. 28 alin. (5) și (7) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

(5) În sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin competitori electorali se înțelege partidele politice și organizația cetățenilor aparținând minorităților naționale care au participat la alegerile pentru Președintele României din anul 2024, precum și candidații independenți la alegerile pentru Președintele României din anul 2024.

 

Articolul 2(1) În situația în care, ca urmare a desfășurării controlului finanțării campaniei electorale, Autoritatea Electorală Permanentă constată că cheltuielile competitorilor electorali la alegerile pentru Președintele României din anul 2024 au fost efectuate cu încălcarea prevederilor Legii nr. 334/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sumele aferente acestora se varsă la bugetul de stat de către competitorii electorali, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei Autorității Electorale Permanente.(2) Competitorii electorali comunică Autorității Electorale Permanente dovada plății sumelor prevăzute la alin. (1) către bugetul de stat, în cel mult 5 zile de la data efectuării plății.

(3) Pentru sumele nevărsate la termen la bugetul de stat se percep dobânzi și penalități de întârziere, calculate conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, cu aplicarea corespunzătoare a procedurii privind executarea silită prin poprire, în condițiile art. 236 din aceeași lege.Articolul 3(1) Sumele aferente cheltuielilor electorale evidențiate în rapoartele detaliate ale veniturilor și cheltuielilor potrivit art. 1 alin. (1) se asigură din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, potrivit legii, după alimentarea acestuia, la solicitarea scrisă a Autorității Electorale Permanente.(2) Sumele rămase neutilizate până la data de 31 decembrie 2024 se restituie la bugetul de stat.(3) Autoritatea Electorală Permanentă răspunde de realitatea, legalitatea și regularitatea cheltuielilor decontate competitorilor electorali potrivit art. 1 alin. (1).

Articolul 4

Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.

 

Venituri și cheltuieli pe persoană fizică și partid politic

 

 

Pe de altă parte, conform legilor românești, partidele politice primesc subvenții lunare de la stat conform numărului de voturi obținute la alegerile parlamentare combinat cu cel obținut la alegerile locale.

Distribuie articolul pe:

24 comentarii

  1. Si aici sunt bani pentru indexarile de pensii si cresterile de salarii, si deficitul bugetar. Totusi cum 56 de milioane pentru covrigarul de Buzau? A, era seful guvernului, el serveste, da si cu capul si, si rateaza. Apoi, daca gomosi de la CCR au anulat alegerile (chiar daca e o buleala cu decontarea cheltuielilor la o campanie electorala fara rezultat final), sa si plateasca (din mega salariile si pensii incasate lunar) pentru distrugere celor mai elementare forme de maniofestare a democratiei. Sigur, nu ai sa vezi responsabilitate pentru actele de „justitie” la comanda si in folosul clanurilor cu sigla aflate la butoane.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.